Spring naar bijdragen
Logo betnation
Betnation

Tot €250,- bonus!


Logo betnation
Hard Rock

Tot €250,- bonus!


Logo betnation
ComeOn!

Tot 200 gratis spins!


Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?


Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.


De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Allen,

 

Ondanks dat ik ingeschreven sta bij cruks heb ik toch geld kunnen storten op mijn account.

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Melding gemaakt bij Holland Casino, ze gingen dit onderzoeken en de juridische afdeling zou dit moeten beoordeling. Ik wacht nu enkel al 6 maanden op antwoord.

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Geplaatst

Ja hoor,

ik heb ze elke maand gemaild voor een update en dit duurt nu 6 maanden.

wat er wel was is dat ze constant mij bsn vroegen, die kon ik gewoon negeren en alsnog storten.

had ik me bsn ingevuld dan was het storten waarschijnlijk niet gelukt.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Hollander:

Ondanks dat het niet klopt! Vraag ik me toch af waarom je überhaupt geld probeert te storten terwijl je ingeschreven staat…,

Verslaving.  Volgens mij kwam ik er terecht via een instagram add, zag ik een bonus aanbieding en probeerde ik in te loggen wat toen gewoon gelukt was.

 

neemt niet weg dat het allemaal mijn eigen schuld is maar als ik dan oM uitleg vraag word ik 6 maanden lang weggewuift.

vandaar mijn post hier.

bewerkt door Jakeson
Geplaatst (bewerkt)

Beste Jakeson,

Om even een wat dingen te uit te sluiten ben ik benieuwd naar onderstaand;

- Heb je een dubbele nationaliteit?

- Komen alle door jouw opgegeven (persoons) gegevens van HC en CRUKS overeen met ellaar? (Denk aan naam/alle namen als ook speciale tekens (dus niet C als het Ç moet zijn), geboorte datum, BSN nummer?

bewerkt door Gastheer Funtastic
Geplaatst (bewerkt)
32 minuten geleden zei Gastheer Funtastic:

Beste Jakeson,

Om even een wat dingen te uit te sluiten ben ik benieuwd naar onderstaand;

- Heb je een dubbele nationaliteit?

- Komen alle door jouw opgegeven (persoons) gegevens van HC en CRUKS overeen met ellaar? (Denk aan naam/alle namen als ook speciale tekens (dus niet C als het Ç moet zijn), geboorte datum, BSN nummer?

Geen dubbele nationaliteit. Alles komt overeen.  Ik kon inloggen en storten maar kreeg wel constant melding dat ik me bsn in moest voeren. Deze melding kon ik wegklikken.

19 minuten geleden zei gokkelina:

Je mocht spelen bij HC terwijl ze je BSN niet hadden?

ik heb in 2022 totaal 6000€ gestort op Holland Casino. Ik denk dat ze zelfs mijn bsn gewoon hadden in hun systeem. 

in 2023 feb besloten om bij cruks in te schrijven. 

bewerkt door Jakeson
Geplaatst
Ik denk dat ze zelfs mijn bsn gewoon hadden in hun systeem. 


Providers slaan geen BSN op van spelers. Bij aanmaken en activeren van je account moet je een BSN opgeven ten behoeve van Cruks, maar die wordt niet bewaard: dat mag niet van de AVG, geen noodzaak voor in dit geval.
Bij je account wordt een Crukscode opgeslagen na de eerste bevraging van Cruks met een BSN, daarmee wordt vervolgens bij elke login gecheckt of je daar geregistreerd staat als niet-gokker.

De vraag in pop-ups om je BSN suggereert dat Holland Casino wist dat ze op de een of andere manier geen correcte Cruks code van je hadden (stap niet goed uitgevoerd tijdens accountactivatie ofzo) maar je toch hebben laten spelen. Als dat zo is dan is dat een kwalijke zaak: je zou dan gewoon verplicht moeten worden dat alsnog te doen voordat je weer een volledig actief account hebt.
Geplaatst
1 minuut geleden zei Quip:

 


Providers slaan geen BSN op van spelers. Bij aanmaken en activeren van je account moet je een BSN opgeven ten behoeve van Cruks, maar die wordt niet bewaard: dat mag niet van de AVG, geen noodzaak voor in dit geval.
Bij je account wordt een Crukscode opgeslagen na de eerste bevraging van Cruks met een BSN, daarmee wordt vervolgens bij elke login gecheckt of je daar geregistreerd staat als niet-gokker.

De vraag in pop-ups om je BSN suggereert dat Holland Casino wist dat ze op de een of andere manier geen correcte Cruks code van je hadden (stap niet goed uitgevoerd tijdens accountactivatie ofzo) maar je toch hebben laten spelen. Als dat zo is dan is dat een kwalijke zaak: je zou dan gewoon verplicht moeten worden dat alsnog te doen voordat je weer een volledig actief account hebt.

 

Oke dat klinkt vrij logisch.

Ik heb ze nogmaals een email gestuurd en ook gelijk gemeld dat ik hier op deze forum een topic ervan hebt geopend.

Geplaatst
1 uur geleden zei Rudi:

Nonsens

  • U biedt geen bonus aan in de periode nadat een interventie in het kader van verslavingspreventie heeft plaatsgevonden. Hoe lang die periode is, is afhankelijk van het type interventie.

    Inschrijving crucks is toch wel een interventie in kader verslavingspreventie. Of het vrijwillig dan wel gedwongen is doet er niet toe
Geplaatst (bewerkt)

Dat is een kwestie van begrijpend lezen.

De richtlijn KSA over bonusbeperkingen staat hier gepubliceerd:
https://kansspelautoriteit.nl/voor-zakelijke-aanbieders/beperken-reclame/eisen-bonussen/

De specifieke richtlijn:
U biedt geen bonus aan in de periode nadat een interventie in het kader van verslavingspreventie heeft plaatsgevonden. Hoe lang die periode is, is afhankelijk van het type interventie." 
gaat over interventie maatregelen vanuit de aanbieder zelf. Ik heb er van TOTO al een stuk of drie achter de rug, waarbij ik nog wel mocht spelen maar geen bonusen meer kreeg.

Om verschillende redenen gaat dit niet over perioden dat mensen zich zelf in CRUKS hebben ingeschreven.
Casino's zijn in principe niet op de hoogte van CRUKS inschrijvingen, omdat dat alleen een standen administratie is.

En niet voor niks: CRUKS is er niet alleen voor gokverslaafden (die zich volgens mij beter voor een langere periode dan een half jaar kunnen inschrijven) maar ook voor mensen die een half jaartje niet willen gokken. De Zweedse equivalent van dit systeem heet dan ook niet voor niks Spelpaus.
In de UK zijn er gevallen bekend waarbij gelicenseerde aanbieders spelers niet meer willen accepteren omdat ze ingeschreven hebben gestaan in GAMSTOP  .
Dat is over de gehele linie gezien ook niet echt wenselijk.

 

bewerkt door Rudi
Geplaatst

Over de klacht van OP die meldt ondanks een CRUKS inschrijving toch te kunnen spelen bij Holland Casino Online:
als dat allemaal klopt, is dat een ernstige tekortkoming van HCO in naleving van de regels. Daar worden wel een boetes van honderdduizenden euro's voor uitgedeeld.
De communicatie van Enrico en Harry richting jou ziet er ook ongelofelijk amateuristisch uit, die zouden toch beter moeten weten.

Voor wat  betreft afhandeling richting jou ken ik de procedures niet, als die al bestaan.
Eenvoudigste oplossing lijkt me het terugstorten van de betalingen.
Dit geeft wel een heel verkeerd signaal af aan mensen die in CRUKS ingeschreven staan. 

Geplaatst

Ik vind dit echt heel erg slecht en een complete faal. Ieder intern alarmsysteem moet er bij Holland Casino toch op ingericht zijn om dit te voorkomen, zeker als de speler zelf ook nog aan de bel trekt? Hoeveel spelers die in Cruks staan ingeschreven heeft HC gewoon door laten storten en spelen? 

Misschien dat Holland Casino nog in het tijdperk leeft van voor de legalisering, waarbij ze er van uit gaan dat een notitie in een spelersdossier ook voldoende is om als afgehandeld te worden aangemerkt. Bij de land based vestigingen deden ze er ook altijd alles aan om vooral niet in te grijpen. Heb persoonlijk wel eens om een bezoekverbod gevraagd bij Holland Casino omdat ik even een tijdje geen zin meer had. Toen kreeg ik de vraag "Waarom zou je dat doen, zo vaak kom je niet toch, zien wij in het systeem"? Heb toch doorgezet, maar de dienstdoende manager had duidelijk geen zin om mij tijdelijk uit te schrijven. Echt bizar. Dat was voor mij echt een eye opener, ook omdat ze later (toen ik vaker naar HC ging dan voorheen en veel meer inzette) nooit even met mij in gesprek zijn gegaan. Nu kon ik het lijden, maar dat konden zij met geen mogelijkheid weten.

  • Like 2
  • Thanks 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.