Spring naar bijdragen

Spanje opent weer de gevaarlijkste wandelroute ter wereld.


Aanbevolen berichten

Vlak bij het gebied waar ik wat grond en een huis heb in Spanje bevindt zich de "Caminito del Rey" Een smal pad op meer dan 100 meter hoogte, die zijn wegetje vervolgd langs de wand van de door de rivier uitgeslepen kloof. Dit gebied en route werd gesloten in het jaar 2000 vanwege de vele dodelijke ongelukken. Maar het pad is nu weer open en ik vraag mij af op deze wel op mijn bucketlist moet komen ;-) Wie zou dit durven en hoe zou je het aanpakken om deze wandeling te maken?

Bron: http://www.ed.nl/algemeen/buitenland/spanje-heropent-gevaarlijkste-wandelroute-ter-wereld-1.4831212#.VRwKSPnLO_5.facebook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
enkele stukken zien er inderdaad erg "vevelend" uit!

Wat ik me afvraag is wat daar heeft gezeten? één of andere mijn ofzo?

Ik kan me niet voorstellen dat die route puur om te wandelen is gemaakt . .

De Caminito del Rey werd aangelegd rond 1905, als een kortere weg voor de bouwers van de nabijgelegen Guadalhorce-dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op wikipedia (niet altijd waar) staat dat het pad in 1992 al is gesloten.

Ze hebben toen zelfs het eerste deel helemaal gesloopt om mensen niet de gelegenheid te geven het pad te nemen.

vorig jaar is het pad weer gerestaureerd voor 2,5mil euro, dus eerst slopen ze het, en daarna wordt het weer opgebouwd . . Mooi verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op wikipedia (niet altijd waar) staat dat het pad in 1992 al is gesloten.

Ze hebben toen zelfs het eerste deel helemaal gesloopt om mensen niet de gelegenheid te geven het pad te nemen.

vorig jaar is het pad weer gerestaureerd voor 2,5mil euro, dus eerst slopen ze het, en daarna wordt het weer opgebouwd . . Mooi verhaal.

In Spanje (ook andere landen) zijn ze heel goed in het verspillen van geld. Volgens mij is er ergens een vliegveld aangelegd maar er komt er niemand en zo zijn er nog een paar voorbeelden. Geld vanuit Europa. Je wilt er iets leuks mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.