Skip to content
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Het omvallen van automaten casino's

Featured Replies

Goeiemorgen iedereen!

Het lijkt steeds vaker voor te komen: het sluiten van deuren van automaten casino's / gokhalletjes. Voorheen bleven slechtlopende halletjes open om de vergunning te behouden, maar dat lijkt tegenwoordig niet meer altijd het geval. FairPlay in Harderwijk en Valkenburg sloten permanent, evenals Merkur in Emmen en Valkenburg. Welke andere automatencasino's zijn de afgelopen twee jaar nog meer gesloten?

  • Replies 261
  • Views 32.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Casino Specialist
    Casino Specialist

    Zojuist heb ik een overzichtje gemaakt van alle sluitingen die ik maar kon vinden. Mogelijk dat hier nog updates of toevoegingen moeten plaatsvinden voor op zichzelf staande halletjes sie minder goed

  • Casino Specialist
    Casino Specialist

    Fairplay Almere Stad: 01-01-2024 Fairplay Brunssum: 01-01-2024 Fairplay Eindhoven kerkstraat: 01-01-2024 Fairplay Maastricht Gubbelstraat: 01-01-2024 Fairplay Roermond: 01-01-2024 Fairplay Uden Lieve

  • Lady_Diamond
    Lady_Diamond

    Er zijn nog genoeg automaten casino's waar de service en sfeer wel goed is. Vooral de wat oudere mensen komen hier nog graag voor een kopje koffie, praatje en gokje. Dus ik denk zeker dat er nog een g

Denk ook dat dit een stijgende trend blijft omdat het online aanbod ook blijft groeien.. Hommerson is niet voor niets ook naar het online gegaan, evenals fairplay en jacks in een eerder stadium! Wellicht is voor sommige ook interessanter om online te spelen omdat die RTP hoger ligt dan in gokhallen.

Edited by CasinoStartpagina

  • Author
1 uur geleden zei CasinoStartpagina:

Denk ook dat dit een stijgende trend blijft omdat het online aanbod ook blijft groeien.. Hommerson is niet voor niets ook naar het online gegaan, evenals fairplay en jacks in een eerder stadium! Wellicht is voor sommige ook interessanter om online te spelen omdat die RTP hoger ligt dan in gokhallen.

Ja, de komst van online is zeker weten een strop voor vele landbased casino's. Eén van de vele tegenslagen die landbased afgelopen jaren op zijn dak heeft gehad. Aankomende jaren zal het kaft van de koren gescheiden worden, maar dat geldt ook voor de online casino's. Met het oog op de belastingdruk en prijsbeperkingen. 

Tja, als ik eerlijk ben vind ik het geboden ´product´ ook zwaar ondermaats in een gemiddelde gokhal.

Ik bedoel; wat krijg je nou eigenlijk terug voor je geld? Een RTP van nog geen 70% (nog minder als er afleggers actief zijn), vaak een opgefokte sfeer (agressieve types), amper iets normaals te eten/drinken en je zit vaak toch tussen de eenzame en/of verslaafde mensen. 

Uiteraard zijn er ook gokhallen met meer sfeer, beter (ervaren) personeel, mooiere aankleding, prima eten/drinken, parkeergelegenheid etc., maar de mindere gokhallen gaan vast verdwijnen en terecht als je het mij vraagt. De markt is gewoon verzadigd.

Van de week was ik in Almere (Stad), hartstikke dicht en gaat denk ik ook nooit meer open. Te veel hallen daar en deze hal was echt een pain in the ass. (denk een van de slechtste hallen die ik echt ook goed kende( al van vroeger en later)

15 minuten geleden zei TheGreatOne:

Van de week was ik in Almere (Stad), hartstikke dicht en gaat denk ik ook nooit meer open. Te veel hallen daar en deze hal was echt een pain in the ass. (denk een van de slechtste hallen die ik echt ook goed kende( al van vroeger en later)

Nog slechter dan Delfzijl?

15 minuten geleden zei Peppi:

Nog slechter dan Delfzijl?

Delfzijl vind ik nog niet eens zo slecht. Krappe voldoende helemaal als je de regio in acht neemt. Almere Stad, zo slecht en helemaal overgenomen door agressieve spelers en echt, vraag maar aan @TheGallant met een tering kut gevoel naar buiten lopen, keer op keer. Ja Armijn waarom ga je er dan ook heen. Precies om te zien hoe het NIET moet of kan. Zeldzaam slecht!

Zojuist heb ik een overzichtje gemaakt van alle sluitingen die ik maar kon vinden. Mogelijk dat hier nog updates of toevoegingen moeten plaatsvinden voor op zichzelf staande halletjes sie minder goed in beeld zijn.

Fairplay Almere Stad: 01-01-2024

Fairplay Brunssum: 01-01-2024

Fairplay Eindhoven kerkstraat: 01-01-2024

Fairplay Maastricht Gubbelstraat: 01-01-2024

Fairplay Roermond: 01-01-2024

Fairplay Uden Lieve Vrouwenplein: 01-01-2024

Fairplay Utrecht: 01-01-2024

Fairplay Hardewijk: Sluitingsdatum onbekend (CA 2021)

Flash Casino Egmond aan zee: 01-11-2023

Casino Admiral Noordwijk: 01-01-2024

Funtastic Casino appelscha: 01-01-2024

Circus Gran Casino Lelystad: 18-04-2022

King Casino Eibergen: Sluitingsdatum onbekend (CA 2023)

Merkur Casino Emmen: 27-06-2023

Merkur Casino Valkenburg: Sluitingsdatum onbekend (CA 2023)

Supergame Valkenburg: Sluitingsdatum onbekend (CA 2021)

Edited by Gastheer Funtastic

Zojuist heb ik een overzichtje gemaakt van alle sluitingen die ik maar kon vinden. Mogelijk dat hier nog updates of toevoegingen moeten plaatsvinden voor op zichzelf staande halletjes sie minder goed in beeld zijn.
Fairplay Almere Stad: 01-01-2024
Fairplay Brunssum: 01-01-2024
Fairplay Eindhoven kerkstraat: 01-01-2024
Fairplay Maastricht Gubbelstraat: 01-01-2024
Fairplay Roermond: 01-01-2024
Fairplay Uden Lieve Vrouwenplein: 01-01-2024
Fairplay Utrecht: 01-01-2024
Flash Casino Egmond aan zee: 01-11-2023
Casino Admiral Noordwijk: 01-01-2024
Funtastic Casino appelscha: 01-01-2024
Circus Gran Casino Lelystad: 18-04-2022
Merkur Casino Emmen: 27-06-2023
Supergame Valkenburg: Sluitingsdatum onbekend (CA 2021)

Welk vaak FairPlay hoe kan dat?
7 minuten geleden zei MrT:


Welk vaak FairPlay hoe kan dat?

Hier heb ik twee verklaringen voor;

A. Fairplay heeft economische beslissingen gemaakt, op veel plekken bezit het kleine halletjes en kampt het tegelijk met personeelstekorten. Het is dan vanzelfsprekend dat ze 1 hal dicht doen (denk aan Almere stad) om hal 2 open te houden.

B. Fairplay laat hun gesloten hallen momenteel nog online zichtbaar staan. Mogelijk hopen ze op een later moment deze weer te openen, of willen ze graag transparant zijn. Andere organisaties wissen/verwijderen direct alles zodra bekend wordt dat een hal niet meer opgen gaat. (gezichtsverlies/verwarring voorkomen?)

Bovendien is het nog lang niet gedaan, JVH (o.a. bekend van Jacks Casino) zit ook in zwaar weer en is hard opzoek naar herfinanciering om aan betalingsverplichtingen van aflopende leningen te kunnen voldoen. Iets wat (als gokbedrijf) niet gemakkelijk is, gezien eventuele risico's met witwassen die bijv. banken niet willen lopen. Vooralsnog lijkt het er dan ook op dat er wel nieuw kapitaal kan worden gevonden. Maar als dat niet optijd lukt dient er kapitaal te worden onttrokken uit de holding, wat zou betekenen dat ze een flinke kostenpost en besparingen tegemoet moeten zullen gaan. Hierbij is de kans zeker aanwezig dat ook JVH de minder rendabele hallen sluit.

3 uur geleden zei Rispetto:

Tja, als ik eerlijk ben vind ik het geboden ´product´ ook zwaar ondermaats in een gemiddelde gokhal.

Ik bedoel; wat krijg je nou eigenlijk terug voor je geld? Een RTP van nog geen 70% (nog minder als er afleggers actief zijn), vaak een opgefokte sfeer (agressieve types), amper iets normaals te eten/drinken en je zit vaak toch tussen de eenzame en/of verslaafde mensen. 

Uiteraard zijn er ook gokhallen met meer sfeer, beter (ervaren) personeel, mooiere aankleding, prima eten/drinken, parkeergelegenheid etc., maar de mindere gokhallen gaan vast verdwijnen en terecht als je het mij vraagt. De markt is gewoon verzadigd.

@Rispetto, hoe constateer jij of iemand eenzaam, verslaafd of beide is?

53 minuten geleden zei TheGreatOne:

Delfzijl vind ik nog niet eens zo slecht. Krappe voldoende helemaal als je de regio in acht neemt. 

Jammer dat ik daar zelden in de buurt moet zijn, anders wipte ik er even binnen. Zelden zo'n waardeloos casino meegemaakt.

3 uur geleden zei Rispetto:

Tja, als ik eerlijk ben vind ik het geboden ´product´ ook zwaar ondermaats in een gemiddelde gokhal.

Ik bedoel; wat krijg je nou eigenlijk terug voor je geld? Een RTP van nog geen 70% (nog minder als er afleggers actief zijn), vaak een opgefokte sfeer (agressieve types), amper iets normaals te eten/drinken en je zit vaak toch tussen de eenzame en/of verslaafde mensen. 

Uiteraard zijn er ook gokhallen met meer sfeer, beter (ervaren) personeel, mooiere aankleding, prima eten/drinken, parkeergelegenheid etc., maar de mindere gokhallen gaan vast verdwijnen en terecht als je het mij vraagt. De markt is gewoon verzadigd.

@Rispetto, hoe constateer jij of iemand eenzaam, verslaafd of beide is?

Hier heb ik twee verklaringen voor;
A. Fairplay heeft economische beslissingen gemaakt, op veel plekken bezit het kleine halletjes en kampt het tegelijk met personeelstekorten. Het is dan vanzelfsprekend dat ze 1 hal dicht doen (denk aan Almere stad) om hal 2 open te houden.
B. Fairplay laat hun gesloten hallen momenteel nog online zichtbaar staan. Mogelijk hopen ze op een later moment deze weer te openen, of willen ze graag transparant zijn. Andere organisaties wissen/verwijderen direct alles zodra bekend wordt dat een hal niet meer opgen gaat. (gezichtsverlies/verwarring voorkomen?)
Bovendien is het nog lang niet gedaan, JVH (o.a. bekend van Jacks Casino) zit ook in zwaar weer en is hard opzoek naar herfinanciering om aan betalingsverplichtingen van aflopende leningen te kunnen voldoen. Iets wat (als gokbedrijf) niet gemakkelijk is, gezien eventuele risico's met witwassen die bijv. banken niet willen lopen. Vooralsnog lijkt het er dan ook op dat er wel nieuw kapitaal kan worden gevonden. Maar als dat niet optijd lukt dient er kapitaal te worden onttrokken uit de holding, wat zou betekenen dat ze een flinke kostenpost en besparingen tegemoet moeten zullen gaan. Hierbij is de kans zeker aanwezig dat ook JVH de minder rendabele hallen sluit.

Toch bijzonder dat er nieuwe Jacks casino’s openen laatst in Emmen en binnenkort in Dordrecht
1 minuut geleden zei Solidagio:

@Rispetto, hoe constateer jij of iemand eenzaam, verslaafd of beide is?

Gewoon enquête laten invullen ter plekke.

 

22 uur geleden zei Rispetto:

Tja, als ik eerlijk ben vind ik het geboden ´product´ ook zwaar ondermaats in een gemiddelde gokhal.

Ik bedoel; wat krijg je nou eigenlijk terug voor je geld? Een RTP van nog geen 70% (nog minder als er afleggers actief zijn), vaak een opgefokte sfeer (agressieve types), amper iets normaals te eten/drinken en je zit vaak toch tussen de eenzame en/of verslaafde mensen. 

Uiteraard zijn er ook gokhallen met meer sfeer, beter (ervaren) personeel, mooiere aankleding, prima eten/drinken, parkeergelegenheid etc., maar de mindere gokhallen gaan vast verdwijnen en terecht als je het mij vraagt. De markt is gewoon verzadigd.

Ja hier ben ik het wel mee eens.. Wat is de meerwaarde om daar te gaan spelen..

  • Author

Er zijn nog genoeg automaten casino's waar de service en sfeer wel goed is. Vooral de wat oudere mensen komen hier nog graag voor een kopje koffie, praatje en gokje. Dus ik denk zeker dat er nog een groep mensen is, die liever naar de landbased gaat, dan naar het online casino. Maar er zal zeker een groep overgelopen zijn, die daardoor niet of minder in het fysieke casino komt. 

1 uur geleden zei Lady_Diamond:

Er zijn nog genoeg automaten casino's waar de service en sfeer wel goed is. Vooral de wat oudere mensen komen hier nog graag voor een kopje koffie, praatje en gokje. Dus ik denk zeker dat er nog een groep mensen is, die liever naar de landbased gaat, dan naar het online casino. Maar er zal zeker een groep overgelopen zijn, die daardoor niet of minder in het fysieke casino komt. 

Vanzelfsprekend kun je niet alle gokhallen over een kam scheren; helemaal eens. Ik denk dat vooral de service, het personeel, eten/drinken en sfeer heel bepalend zijn voor de beleving. Ik ben een paar maanden geleden nog eens in Tiel geweest (Gran Casino). Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met van die donkere ´stadshalletjes´. Nog een jaartje of 2 en dan is het kaf wel van het koren gescheiden denk ik.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

By visiting Onetime, you will agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.