Spring naar bijdragen

Backing vanavond


DennMann

Aanbevolen berichten

Ik heb via PokerNews iemand gebacked, voor $79,50 vanavond. Ik investeer 100% en krijg eerst m'n buy-in terug. Boven de $500 is het buy-in terug en de rest 50-50. Als hij een FT pakt sowieso ook 50-50.

Vorige keer dat hij speelde een profit van een paar tientjes, dus ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte.

De volgende toernooien gaat hij spelen:

17.00 7,50 Big
17.15 5,50 Hot
17.45 7,50 Psko
18.40 5,50 Psko
19.15 11 Hot
19.25 7,50 Psko Ht
19.45 22 Psko
20.15 2,20 Hot
20.50 7,50 Psko
21.15 3,30 Hot

79,50

BIB 60/40
500+ of Ft BIB 50/50

Reg rond 18.00
Gl us Smile

 

 

 

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hotrunner:

Al kijk ik nu op OPR.

Dan vallen mij zijn stats eigenlijk helemaal niet tegen.

Hij heeft in de jaren 2010-2014 zeker wat goede cashes gepakt. Daarna met een scheiding etc een periode waar hij er even niet beter van is geworden. Nu alles weer op de rit en dat is ook een van de redenen dat ik hem back. Ik zie ook backers voorbij komen die dan mensen backen waarbij het al 6 jaar gewoon lineair naar beneden loopt.

Uiteindelijk  30ste geworden voor iets van $25,-.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei DennMann:

Hij heeft in de jaren 2010-2014 zeker wat goede cashes gepakt. Daarna met een scheiding etc een periode waar hij er even niet beter van is geworden. Nu alles weer op de rit en dat is ook een van de redenen dat ik hem back. Ik zie ook backers voorbij komen die dan mensen backen waarbij het al 6 jaar gewoon lineair naar beneden loopt.

Uiteindelijk  30ste geworden voor iets van $25,-.

Als ik mijn mening hierover mag geven. Backing uitdelen is altijd verliesgevend, moet je alleen doen als je echt teveel geld hebt en het niet erg vind om het te verbranden. Het lijkt leuk, maar als je dit structureel een paar jaar doet, dan baal je achteraf echt als een stekker. En realiseer je dat je gewoon duizenden euro's hebt verbrand. Natuurlijk win je wel eens een mini jackpot, maar een goud paardje speelt of voor zichzelf of zit al ergens in een stable. Met name op PN bieden zich dagelijks kansloze poker gokverslaafde die al te graag andermans geld nodig hebben om hun verslaving te financieren. Ik spreek echt uit ervaring waar ik denk ik wel voor 10k+ ofzo in al die jaren op Pokercity en PN heb uitgedeeld, ik denk dat Hotrunner dat wel kan bevestigen. Ik denk dat ik maar 1x een klapper heb gepakt met een iemand die de Big 11 won. Daarbij moest ik ook nog zijn cash delen met nog iemand en een percentage aan de speler afstaan. Dus uiteindelijk hou je dan ook nog geen reet over.

Je kunt dat geld beter investeren in spelers op 2+2 die regelmatig FT halen van grote tournooien. Daar zitten spelers tussen die regelmatig grotes cashes winnen en met een beetje geluk heb je daar een keertje een percentage van. En eigenlijk is het precies hetzelfde wat je al voor Fox doet. Alleen in plaats dat jij Fox voor $80 laat spelen, investeer je $80 in een echte topspeler!, neem maar eens een kijkje op 2+2, succes.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je zorgen @Dopey Eerder via PN wel eens 2/3 mensen laten spelen op een avond. Het is ook niet mijn doel om hier fulltime mee bezig te zijn, gewoon af en toe een avondje railen vind ik wel leuk als ik zelf geen tijd heb om te spelen.

Ook zeker niet mijn ambitie om dus duizenden dollars hier in te stoppen, maar je tip voor 2+2 is wel een goede. Zal daar eens rondkijken.

Zelf te weinig tijd voor toernooien, heb vroeger ook vaak gebacked gespeeld. Giving back to the community. Jammer dat dit PI niet meer is en ik het nu noodgedwongen op PN doe. 

En @Hotrunner +1 voor de tip ;)

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Backing is inderdaad een vak apart zoals hier ook wel wordt gezegd. Zowel het backen van spelers is lastig en meestal verlies gevend, als het verkopen van je actie. Ik verkocht (en heel soms verkoop) mijn actie in pokertoernooien om op die manier meer gefocussed te blijven. Met andermans geld spelen brengt een andere verplichting met zich mee dan met je eigen geld. Hierdoor heb ik meer drive om te presteren. Ik kan anderen niet zomaar teleurstellen omdat ik het met top pair er in gooi. Zeker online merk ik dat ik de concentratie niet kan opbrengen om lang toernooien te spelen en als ik dan nog maar 1 toernooi over heb ga ik al snel teveel 'gokken' omdat ik er wel klaar mee ben. Live is dit overigens zeker niet zo, en zeker niet bij toernooien van 100-en euro's. Ik heb dan ook hoge verwachtingen voor het toernooi van het WSOP Circuit in Rotterdam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Backen vind ik alleen nuttig als het om grotere toernooien gaat waar de gebackte speler een shotje waagt. Ik snap helemaal niet waarom mensen zich voor een reeks hele goedkope toernooien laat backen of waar je zelf zo iemand zou backen. 

Wel grappig dat het bij JackPot het voor beter spel zorgt. Eén van de weinige keren dat ik gebackt werd was voor het PLO toernooi op de MCOP wat toen een buyin had van 1080 euro. Ik was voor 50% gebackt maar op mij had dat een verlammend effect en was ik veel te bang om te verliezen. Met als gevolg een roemloze exit op dag 1...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.