Spring naar bijdragen

Premie zorgverzekering omhoog + eigen risico


JackPot

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Arthur:

Je kan nog tot het einde van deze avond je zorgverzekering verwisselen, dat vind ik een slechte ontwikkeling. In december hebben de meeste mensen geen aandacht daarvoor. Dit kreeg ik van mijn zorgverzekering:

Uiterlijk 31 december 2018: uw vrijwillig eigen risico en/of basisverzekering

Uiterlijk 31 januari 2019: uw aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering

Ik heb hem veranderd van 885 eigen risico naar 385 eigen risico gezien ik verwacht dat ik een MRI scan en/of CT scan ga krijgen. Wel jammer, want met een eigen risico betaal je 500 meer, maar krijg je ook 12 X 20 euro korting. Het kost je dus 260 euro en geen 500 euro.

In ieder geval altijd belangrijk om even te kijken, er zit ook nog geen kansspelbelasting op (want dit is ook een beetje gokken).😋

 

 

Helaas is e.e.a. niet juist.

Je kunt t/m 31 januari van het nieuwe jaar een zorgverzekering bij een ander aanbieder afsluiten. Echter moet je je oude verzekering uiterlijk op 31 december opzeggen.
Aanvullende verzekeringen kan je veelal gedurende het hele jaar afsluiten waarbij de dekking direct, na 3 maanden of bij bijvoorbeeld een uitgebreide tandartsverzekering 6 maanden ingaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-11-2018 om 20:58 zei JackPot:

Met 1 modaal salaris krijg je zorgtoeslag. Desalniettemin is zorg duur, maar dan nog steeds super geregeld. We willen het beste, krijgen het beste tegen een redelijke prijs.
Grootste issue is dat we allemaal ‘te’ oud worden.

Tenzij je eigen vermogen meer dan 114.000 euro is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FopSmurf1:

Helaas is e.e.a. niet juist.

Je kunt t/m 31 januari van het nieuwe jaar een zorgverzekering bij een ander aanbieder afsluiten. Echter moet je je oude verzekering uiterlijk op 31 december opzeggen.
Aanvullende verzekeringen kan je veelal gedurende het hele jaar afsluiten waarbij de dekking direct, na 3 maanden of bij bijvoorbeeld een uitgebreide tandartsverzekering 6 maanden ingaat.

Oke, dat kom ik dus nergens vinden. Fijn dat dat zog steeds zo is, het blijft al gokken met je gezondheid. Te belachelijk voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...