CashCow Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Even uit nieuwsgierigheid: Hoeveel geven jullie nou gemiddeld per maand uit aan je mobiele telefoon? Ik betaal me een versuffing elke maand en denk dat ik wel gemiddeld rond de €80 zit. Ik wacht voorlopig nog met oversluiten van abonnement tot er een onbeperkt 4G abonnement beschikbaar is. Ik wil daar best wel fors voor betalen overigens. Ik betaal graag €75 enkel voor data, als het abonnement onbeperkt is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bon Sjans Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Ik betaal 19 euro per maand bij Vodafone voor 1GB (4g), 200 minuten bellen en onbeperkt SMS-en. Ik heb mijn iPhone 6 los gekocht, want als ik een abonnement had genomen inclusief toestel betaal ik over twee jaar ruim 200 euro meer. Geld weggooien noem ik dat! > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 21, 2015 Author Report Share Posted April 21, 2015 Ja, dat is kinda how that works :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted April 21, 2015 Report Share Posted April 21, 2015 Ik betaal volgens mij bijna 100 euri per maand. Onbeperkt bellen en internet 4g. Nou vooruit eigenlijk betaal ik niks, en de baas alles Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Ik betaal nu rond de 70 euro (met een waardeloos abonnement) Vanaf juni betaal ik nog 40 euro met veel beter abonnement en een gratis iphone 6 die ik al in gebruik heb. Zelf heb ik diverse onderzoekjes gedaan en belletje en alles wat ik had is goedkoper gegaan en met betere voorwaarden en dus ook mijn mobiele abonnement (zakelijk) Mijn dochter heeft een abonnement van 20 euro in een super aanbieding met gratis telefoon en is eigenlijk nog beter dan mijn dubbele kosten ;-) Mijn advies, vraag, bel en kijk rond en sla toe als je denkt, dit kan niet waar zijn! https://onetime.nl/geld/bespaar-tips-van-the-great-one Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubAqua Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Ik heb een simpele sim only van 110 min/sms voor 4,50 euro per mnd. Contract is bijna afgelopen, dan ga ik naar een sim only van 300 min/sms voor 5,50 per mnd. Telefoon heb ik via een leuke Ibood gekocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bon Sjans Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 @JackPot @CashCow @TheGreatOne Waarom betalen jullie zo veel? Ik kan me daar altijd zo aan ergeren! Haha ) Het is echt ongelofelijk veel geld, ook 40 euro p/m in plaats van 70 euro p/m blijf ik nog veel vinden. Er zijn voldoende Wi-Fi spots te vinden, we hebben Skype en binnenkort komt er een belfunctie in WhatsApp (bellen via je databundel, 500kb per minuut) dus die belbundels hebben we straks niet eens meer nodig :-) Afbouwen die dure abonnementjes dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 @JackPot @CashCow @TheGreatOne Waarom betalen jullie zo veel? Ik kan me daar altijd zo aan ergeren! Haha ) Het is echt ongelofelijk veel geld, ook 40 euro p/m in plaats van 70 euro p/m blijf ik nog veel vinden. Mee eens, 40 euro is nog een bak geld voor een 2 jarig abonnement, echter als ik deze iphone zelf moest halen voor een kleine 800 euro is dat 33 euro per maand en kost mij het abonnement mij nu nog maar 7 euro (zakelijk) en na 2 jaar verkoop ik mijn iphone altijd weer via marktplaats en komt er ook nog 200 euro in het zakje om eigenlijk gratis te bellen en te internetten. Het is het perspectief waar je naar kan kijken. Maar ik ben het helemaal met je eens en daarom ook geweldig om hier met elkaar over te praten om te zien waar de slimme deals zich bevinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remco86 Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 € 58,- per maand voor een Samsung Galaxy S5, 2 gig data, inbeperkt bellen en sms'en (beide nutteloos). Maar dat heb je als je direct iets nieuws wilt en Vodafone als provider hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Holy Crap. Ik betaal 6 euro per maand voor 100 belminuten per maand... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Ik bel vooral zakelijk (naar the great one o.a). En ook naar buitenlandse nummers. Geen idee inzake abos aangezien dit via het werk gaat. Iphone6 er ook bij maar volgens mij is die ook los gekocht. En bellen via whatsapp of Skype werkt niet echt fijn zakelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Voor vriendin betaal ik volgens mij 48 euro per maand bij tmobile. Voor wat weet ik niet. Wel met iPhone 5s erbij 2 jarige abo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest [Verwijderde Gebruiker] Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 60 - 70 eu pm 6gb internet en onbeperkt bellen en smsen + een iPhone 6. En geloof het of niet maar zit regelmatig over de 6gb heen ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remco86 Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Ik vind daarbij de provider wel enorm belangrijk. Zit zelf al voor zolang als ik een mobiel heb bij Vodafone, voordat het Vodafone ging heten dus Libertel. Nooit gezeur, altijd bereik, (bijna) overal 4g, etc. Zeg niet dat dat nergens anders zo is, maar ben er aan gewend. Plus het feit dat als je niet iedere keer wil afwachten tot je contract is afgelopen, je eigenlijk gewoon gebonden bent aan je 'oude' provider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 22, 2015 Author Report Share Posted April 22, 2015 Ik wil sowieso KPN, vanwege beste netwerk en hardste 4G. Meeste geld gaat overigens op aan data. Bellen deed ik toch al bijna nooit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maris Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Ah, @CashCow als je wilt overwegen over te stappen naar een andere provider.. T-Mobile timmert momenteel aardig goed aan de weg, en heeft als doelstelling binnen no-time de provider met het beste bereik te zijn. Ik zit er al jaren, en merk groot verschil t.o.v. een paar jaar terug. Dat KPN het beste dekkend netwerk heeft in NL is allang achterhaald en heel erg afhankelijk van waar je woont. Nog een tipje: t/m 8 mei heeft T-Mobile een ondernemersaanbod (zakelijk) die zeer scherp is. Heb voor mijn vriend een Iphone 6 (64GB) met onbeperkt bellen/sms in NL en 2GB aan data voor 30,60 per maand (excl.). Aanbod is alleen per telefoon te krijgen. Ook met andere bundels/toestellen. Hij hoeft maar 140 euro bij te betalen voor het toestel. Zit al een tijdje te vergelijken, en dit is momenteel toch echt het scherpste aanbod op de markt. (875 euro excl voor 2 jaar incl toestel). Ze hebben ook grotere internetbundels en gaan per 6 mei deze ook nog weer ophogen.. (Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan PM, kunnen we er wellicht een gezamenlijk klein voordeeltje uit behalen ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maris Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Ik snap trouwens ook niet hoe mensen zulke hoge internetbundels er doorheen jagen. Ik heb zelf 1 GB en heb geregeld de helft nog over. Gebruik wel over waar mogelijk wifi (uiteraard). Maar vraag me af of ik incl wifi zelfs al wel zo hoog kom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Het is me nog niet 100% duidelijk of dat een telefoonvergoeding fiscaal vrijgesteld is in de WKR. (zonder dat je daar vrije ruimte voor moet inleveren) Een telefoonverstrekking mag zeker. Weet iemand hier het fijne van? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted May 2, 2015 Author Report Share Posted May 2, 2015 @Rudi goede vraag inderdaad! Geen idee hoe dit zit. @Maris De spraak coverage zal best wel prima zijn bij alle providers tegenwoordig. Waar het mij om gaat is 4G coverage en op dat vlak loopt KPN al zeker 2 jaar mijlenver voor op de rest. TMobile covered alleen de randstad, Maastricht en Groningen. Dara heb ik niet zo veel aan helaas. Ik wil gewoon altijd beukend hard internet op mijn telefoon hebben. 3G is iets van (heel) vroeger. Ik blijf denk ik bij KPN, ik ga €32.50 betalen voor een 1-jarig abbo zonder toestel, onbeperkt bellen en 10 Gig bundel (Hoger kun je ze helaas niet krijgen) Ik blijf erbij: als er onbeperkt 4G was, dan zou ik daar graag €80 voor betalen voor de databundel alleen al. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 12.50 bij T-Mobile.nl Ik gebruik sowieso bijna alleen maar wifi overal dus heb niet meer nodig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spc Posted June 16, 2015 Report Share Posted June 16, 2015 Ik gebruik nooit free WiFi. Zoek maar eens op WiFi-pineapple. Dan weet je waarom ik nooit buitenshuis WiFi gebruik. Heb zo'n pineapple thuisliggen. Leuk voor als je in de kroeg zit ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuukFOD Posted June 16, 2015 Report Share Posted June 16, 2015 Als je T mobile hebt kan je mijn inziens net zo goed Tele2 nemen. Hebben t zelfde netwerk en een eigen 4G netwerk. Ik had ook altijd T mobile maar in Fryslan slecht bereik. En op mijn nieuwe adres kon ik niet eens bellen. Nu Telfort en betaal 26 euro per maand. 500 mb en bel minuten. En Sony M2 oid. Verder heb ik thuis Wifi en op t werk Wifi en de enige andere plek waar ik kom is de sportschool en daar ligt mijn tel in een kluisje!! @CashCow waarom wil je onbeperkt 4G? Gebruik je zoveel data buiten wifi gebied? Zo ja waarvoor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gebruiker Posted June 17, 2015 Report Share Posted June 17, 2015 Holy Crap. Ik betaal 6 euro per maand voor 100 belminuten per maand... yeah ook zoiets. daarnaast heb ik nog een werk abbo....die ook alleen maar voor bellen gebruikt wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polotjes Posted June 19, 2015 Report Share Posted June 19, 2015 Weet niet beter, heb de iPhone 6+ 64 Gig niks bij betaald en een abbo van 43€ 3Gig data onbeperkt bellen en sms'en. Valt toch wel mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maris Posted June 19, 2015 Report Share Posted June 19, 2015 Bellen jullie überhaupt nog? Ik mag 100 minuutjes bellen per maand, maar houd geregeld al mijn minuten over Tis dat buiten de bundel bellen best duur is, anders had ik wel een abbo zonder minuutjes genomen.. Gebruik mijn telefoon alleen nog (veel) voor internet (w.o. Whatsapp en mail) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts