Spring naar bijdragen

Hulp gezocht.

Featured Replies

Heb je hulp nodig of zijn er zorgen om een ander? Kijk dan op openovergokken.nl voor meer informatie. Uitschrijven voor (online) kansspelen kan via het Cruksregister.
Geplaatst
  • Auteur

Iemans nog tips verder ? Ik zit met mijn handen im het haar. Het gaat ook om wat begrip omdat ik die van mij omgeving helaas niet krijg. Die snappen het niet en hebben alleen onbegrip en woede.

Geplaatst

@Lady_Diamond heeft al openovergokken.nl aangehaald, daar zitten professionals die je 24/7 verder kunnen helpen via de telefoon, WhatsApp of live chat (laatste optie is heel laagdrempelig).

Paar interessante pagina's:

Daarnaast heeft @devad ook een mooi stappenplan voor je neergezet via deze post.

Geplaatst
1 hour ago, Amy1988 said:

Iemans nog tips verder ? Ik zit met mijn handen im het haar. Het gaat ook om wat begrip omdat ik die van mij omgeving helaas niet krijg. Die snappen het niet en hebben alleen onbegrip en woede.

Sympathie is fijn maar daar heb je praktisch gezien niet zo veel aan op dit punt. Je moet je problemen op gaan lossen. Onbegrip en woede vanuit je omgeving verdwijnt vanzelf op het moment dat je je verantwoordelijkheid naar jezelf pakt en kunt laten zien dat je op dat vlak weer te vertrouwen bent, doordat je weer dingen voor jezelf opbouwt in plaats van afbreekt.

Aan je leeftijd in je gebruikersnaam te zien ben je eind 30. Dat is een punt in je leven waarin men verwacht dat je de boel gewoon enigszins op de rit hebt en in staat bent om meer verstandige keuzes te maken dan je te laten leiden door impulsief of vluchtgedrag. Het maken van slimmere keuzes ben je niet alleen naar hun verschuldigd, maar vooral ook heel erg naar jezelf.

Ongeacht de onderliggende oorzaak die je hier voor jezelf aan wilt plakken, gokken gaat dat probleem niet voor je oplossen en maakt het alleen maar erger. Dus niet alleen maar de intentie hebben of nadenken over zaken als jezelf in CRUKS willen zetten of er professionele hulp voor in te schakelen, maar ook daadwerkelijk doen.

Ben je al ingeschreven? https://cruksregister.nl/ - kost je minder dan een minuut.

Die twijfel om op de knop te drukken komt vanuit je verslaving. Vanuit de hoop dat je toch iets van een hit krijgt waardoor alles in 1 klap weer is opgelost. Dat gebeurt niet, en als het toch gebeurt ga je daarna twee keer zo hard de put in omdat je niet kunt stoppen. Zo werkt verslaving nou eenmaal. De praktijk gaat altijd anders dan hoe je het in je hoofd voor je ziet.

Laat dit los, stop er mee en ga actief met jezelf aan de slag om dit op te lossen zonder dat gokken nog langer een onderdeel is in je leven.

Alle noodzakelijke stappen en links zijn al gedeeld.

Geplaatst

Als het daadwerkelijk 'maar' om €1.000 gaat; heb je een uitvaartverzekering? Je kunt die polis vaak af laten kopen. Als je ouders vanaf jonge leeftijd voor jou daaraan betaald hebben, kan dat gemakkelijk om meer dan duizend euro gaan.

Een andere optie - serieus bedoeld - is je inschrijven bij een opleiding en maximaal lenen bij DUO. Collegegeld meegenomen, kost het dan minder dan 2 maanden om €1.000 op je bank te hebben. En je mag 35 jaar doen over terugbetalen vervolgens.

Geplaatst
22 minuten geleden zei Neversplittens:

Als het daadwerkelijk 'maar' om €1.000 gaat; heb je een uitvaartverzekering? Je kunt die polis vaak af laten kopen. Als je ouders vanaf jonge leeftijd voor jou daaraan betaald hebben, kan dat gemakkelijk om meer dan duizend euro gaan.

Een andere optie - serieus bedoeld - is je inschrijven bij een opleiding en maximaal lenen bij DUO. Collegegeld meegenomen, kost het dan minder dan 2 maanden om €1.000 op je bank te hebben. En je mag 35 jaar doen over terugbetalen vervolgens.

Hou je "goede" ideeën maar als gedachte voor jezelf. Jouw "adviezen" zijn A) niet gunstig en B) onmogelijk.

Je hebt recht op studiefinanciering vanaf je 18e jaar maar moet bij aanvang jonger zijn dan 30 jaar.

Het afkopen van een uitvaartverzekering is enkel mogelijk bij een kapitaalverzekering. Daarnaast is het uit te keren bedrag rond de 30% van je opgebouwde kapitaal. Tevens verlies je de dekking van je verzekering. Buiten dit alles is het opnieuw verzekeren voor een uitvaart vele male duurder als je op latere leeftijd start met premie betalen.

bewerkt door FopSmurf1

Geplaatst

Dat een uitvaartverzekering af laten kopen ongunstig is, tuurlijk, schulden maken ook.

Stufi en lenen klopt, zie nu het jaartal in de username.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.