Spring naar bijdragen

OneTime girl op kofferjacht


Onetime_Girl

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei ROELETTE:

Super tof @Onetime_Girl die koffer is een zogenaamde verzamel koffer. Alles wat los ligt en vergeten wordt op schiphol gaat daarin. Was de eerste keer boor ons ook ff uitzoeken hoe dat zat. Maar denk aan de controle waar je riem en hoofdtelefoon, zonnebrillen etc af moet doen voor de scanner. Die vergeten ze dan en die verzamelen ze in een koffer:) dat zijn de beste koffers! Zonnebrillen doen het goed qua prijs, hoofdtelefoons weet ik niet, ik zou het niet hygienisch vinden:p 

@ROELETTE ja daar waren we inmiddels achter! Ik dacht eerst echt heel blond, wie neemt dit nou allemaal mee? ? Hoofdtelefoons die in je oren gaan lijkt me ook niet zo fris nee, maar er zitten er heel veel bij die je op je oren zet, dus die zijn nog wel schoon te maken. ? We gaan het zien of het nog wat opbrengt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei LMGB024:

Wat een leuk filmpje!

Ik ben erg benieuwd wat je ervoor hebt betaald en wat er qua "buit" uit alle koffers en tassen kwam. Bij mij staat het ook nog wel op mijn lijstje om zo'n veiling een keer mee te maken, wellicht is het een leuk idee om via een aparte topic elkaar op de hoogte te houden van waar en wanneer zulke veilingen plaatsvinden? Zelf zit ik totaal nog niet in dat wereldje, maar dat gold een aantal jaar terug ook voor Las Vegas;) 

Wat ik op tv opmerkelijk vind (naast dat het vaak wsl in scene is gezet) is bij die veilingen dat men heel makkelijker alles optelt qua waarde maar dan zit ik nog te denken aan alle tijd die het je vervolgens moet gaan kosten om alles te gaan verkopen (en dan heb ik het ook niet over dat je voldoende ruimte moet hebben om het überhaupt op te kunnen slaan) 

 

 

Hoi @LMGB024 dankjewel! 

Ons bod was 460 euro. Daar komt dan 30% optelgeld (incl 21%btw) en 1 euro kavelgeld per catalogusnummer. Totale kosten: 608 euro. Flink bedrag maar het het is echt leuk! En als je veel kan doorverkopen kun je het er zeker ook uithalen (al moet ik dat nog in de realiteit gaan meemaken, Haha) 

De veilingen worden gedaan bij veilinghuis de eland in Diemen. Je kan daar op de site zien wanneer kijkdagen en veilingen zijn. Ik vind het ook zeker een leuk idee om een topic te maken en elkaar op de hoogte te houden! ?

Ik weet precies wat je bedoelt met die storage wars enzo! Super leuke programma’s maar indd... ze vertellen wel heel gemakkelijk wat iets waard is! Dan denk ik, zie er eerst maar eens vanaf te komen voor die prijs! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Digital Invest:

Ik was die veiling helaas vergeten.
Dat haal je er makkelijk uit.. De inhoud van die ene tas levert waarschijnlijk al meer op.

Gewoon alles met een beetje waarde online verkopen en de rest op koningsdag op de vrijmarkt verpatsen.

@Digital Invest ik hoop het! En dat ben ik indd van plan! Volgende topic: onetime_girl op de vrijmarkt! ? als alle onetimers dan iets komen kopen... ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
45 minuten geleden zei Onetime_Girl:

Haha coooool1f60e.png wel leuk om op zon tweedehands markt rond te kijken! Doe je dat vaak? 

Sinds ik op mijn 19e als arme sloeber op mezelf ging wonen ben ik een frequent bezoeker van de rommelmarkt. Mijn vriendin vond dat toen ik haar 7 jaar geleden leerde kennen maar een rare hobby. Echter nadat zij een aantal keer was mee geweest is zij serieus rommelmarkt verslaafd.

Één keer in de maand is er op zaterdag en zondag een hele grote de rommelmarkt op de NDSM-werf (zie: www.ijhallen.nl). Deze markt proberen we zo ie zo altijd te bezoeken. Steevast komen we dan thuis met een hele auto vol spullen. Veel bruikbare dingen maar toch ook wel veel rotzooi (impuls aankopen). Wat voor ons vooral een sport is, is het kopen van dure (liefst nooit gedragen) merkkleding. Het is echt ongelooflijk wat we de afgelopen jaren voor vijftig cent of een eurootje tussen de vele bergen kleding op de kraampjes gevist hebben. 

Uiteraard hebben wij voor alle rotzooi die we kopen hier thuis niet onbeperkte de ruimte. Daarom trekken één keer per jaar op koningsdag ons hele huis leeg. Alles wat uiteindelijk niet bruikbaar bleek verkopen we dan voor onze deur op straat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Digital Invest:

Sinds ik op mijn 19e als arme sloeber op mezelf ging wonen ben ik een frequent bezoeker van de rommelmarkt. Mijn vriendin vond dat toen ik haar 7 jaar geleden leerde kennen maar een rare hobby. Echter nadat zij een aantal keer was mee geweest is zij serieus rommelmarkt verslaafd.

Één keer in de maand is er op zaterdag en zondag een hele grote de rommelmarkt op de NDSM-werf (zie: www.ijhallen.nl). Deze markt proberen we zo ie zo altijd te bezoeken. Steevast komen we dan thuis met een hele auto vol spullen. Veel bruikbare dingen maar toch ook wel veel rotzooi (impuls aankopen). Wat voor ons vooral een sport is, is het kopen van dure (liefst nooit gedragen) merkkleding. Het is echt ongelooflijk wat we de afgelopen jaren voor vijftig cent of een eurootje tussen de vele bergen kleding op de kraampjes gevist hebben. 

Uiteraard hebben wij voor alle rotzooi die we kopen hier thuis niet onbeperkte de ruimte. Daarom trekken één keer per jaar op koningsdag ons hele huis leeg. Alles wat uiteindelijk niet bruikbaar bleek verkopen we dan voor onze deur op straat. :)

Echt super leuk @Digital Invest dat jullie dat samen doen en kunnen delen! Samen rondstruinen en zoeken naar verborgen schatten! Want inderdaad soms vindt je mooie dingen voor een prikkie, dat geeft toch wel een goed gevoel lijkt me! Ik ga de site eens bekijken, het lijkt me best leuk om ook eens rond te neuzen. En misschien zelf wat kofferspullen te verkopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rhellevo:

Ik ben zelf niet zo iemand die daarop uitgaat om te snuffelen, maar mijn vriendin wel, is dit niet te commercieel? Als ik naar de bazaar in Utrecht ga, of de zwarte markt in Beverwijk, dan zijn het gewoon allemaal winkels maar dan in een kraampje!!

 

Ja ik snap wat je bedoelt met dat commerciële. Ik krijg van @Digital Invest niet de indruk dat dat daar ook zo is, maar dat kan ie het beste zelf zeggen denk ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze markt is verre van commercieel. Op de meeste rommelmarkten zie vaak veel ‘handelaren’. In de IJhallen is anders. De verkoop van nieuwe spullen is zo ie zo verboden en meer dan de helft van de verkopers zijn ‘normale’ Amsterdammers die hun spullen proberen te verkopen. Een aanzienlijk deel van de verkopers lijkt er ook niet echt te zitten voor de centen. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg gehad dat ik de prijs vroeg en dat er er na een beetje ouwehoeren gezegd werd dat het wel gratis mee mocht nemen.

Een groot deel van de te koop aangeboden kleding word aan het einde van de markt ingezameld door de Rotery ten behoeve van een goed doel. Het feit dat meeste handel aan het einde op die manier weggaat maakt dat de prijzen erg laag zijn. Ter indicatie wij geven altijd slechts tussen 50 á 100 euro uit en kopen daarvoor echt serieus veel spullen.

Als sfeer inpressie heb ik nog even een foto van afgelopen zondag toegevoegd.

 

267E2CCD-1987-40F3-BE69-02F4952A3253.jpeg

bewerkt door Digital Invest (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Digital Invest:

Deze markt is verre van commercieel. Op de meeste rommelmarkten zie vaak veel ‘handelaren’. In de IJhallen is anders. De verkoop van nieuwe spullen is zo ie zo verboden en meer dan de helft van de verkopers zijn ‘normale’ Amsterdammers die hun spullen proberen te verkopen. Een aanzienlijk deel van de verkopers lijkt er ook niet echt te zitten voor de centen. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg gehad dat ik de prijs vroeg en dat er er na een beetje ouwehoeren gezegd werd dat het wel gratis mee mocht nemen.

Een groot deel van de te koop aangeboden kleding word aan het einde van de markt ingezameld door de Rotery ten behoeve van een goed doel. Het feit dat meeste handel aan het einde op die manier weggaat maakt dat de prijzen erg laag zijn. Ter indicatie wij geven altijd slechts tussen 50 á 100 euro uit en kopen daarvoor echt serieus veel spullen.

Als sfeer inpressie heb ik nog even een foto van afgelopen zondag toegevoegd.

 

267E2CCD-1987-40F3-BE69-02F4952A3253.jpeg

Klinkt top, mooi ook dat aan het einde veel naar het goede doel gaat! 

@rhellevo je kan hier dus gerust een keer heen met je vriendin.. niet commercieel! ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.