Spring naar bijdragen

Haring liefhebbers? De Hollandse Nieuwe is er weer!


Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Nee, niks voor mij. Ik heb wel eens rauwe tonijn gehad en andere vissoorten, maar moest bijna kotsen van de smaak en geur.

Geef mij maar een lekker stuk vlees! Yummmmmmmmmmyy

Inderdaad: Vis is echt niet te prakken.

Men zegt altijd: "Verse vis ruik je niet". Nou dan verkopen alle visboeren in NL zeker oude verrotte vis, want de walm is werkelijk om van te nekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niks voor mij. Ik heb wel eens rauwe tonijn gehad en andere vissoorten, maar moest bijna kotsen van de smaak en geur.

Geef mij maar een lekker stuk vlees! Yummmmmmmmmmyy

Inderdaad: Vis is echt niet te prakken.

Men zegt altijd: "Verse vis ruik je niet". Nou dan verkopen alle visboeren in NL zeker oude verrotte vis, want de walm is werkelijk om van te nekken!

Absoluut waar. Er zijn weinig visboeren in NL te vinden die écht verse vis verkopen. Ben zelf geboren en getogen in een vissersdorp, m'n vader is altijd visserman geweest, en kan je vertellen: verse vis stinkt niet. Vaak is de lucht een combinatie van niet verse vis met de afgewerkte motorolienwaar in wordt gebakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel lekker met uitjes \:D/

Mij is ooit door een visboer verteld dat je juist geen uitjes bij je haring moet nemen omdat je dan de haring niet meer goed proeft en de rauwe uiensmaak de overhand neemt.

Klinkt logisch!...Waarom ze dan ooit wél begonnen zijn met rauwe gesnipperde ui erbij te serveren is mij een raadsel...Misschien om de smaak van de 'mindere jaren' of verlopen versheid te maskeren?

Ik vind het, samen met gerookte zalm en makreel, de lekkerste vis die er is (al dan niet met een uitje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.