Spring naar bijdragen

Stukje NL laten zien in 4 dagen


Aanbevolen berichten

Volgende week woensdag komt er wat 'familie' over uit (noord) Zweden. Dit is hun eerste keer dat zij in Nederland op vakantie zijn. Echter is het maar kort, namelijk 4 hele dagen. Wat zouden jullie deze mensen laten zien? Ik zat zelf te denken aan natuurlijk dagje Amsterdam (Rijks, Begijnhof, grachtenrondvaart, paleis, hoeren), dagje Zaanse Schans en Marken. Het zijn enorme drafsport (paarden) fans, dus ik wil proberen om een rondleiding bij de Boko-Stables te regelen in de Rijp. Geen idee of daar überhaupt wat te zien is, maar Boko is een hele grote in Zweden. Als dit niet lukt wellicht ergens een draverij meepakken, zag iig de zondag in Groningen een evenementje.

Nogmaals, wat zouden jullie als eerste laten zien in Nederland? Heb sowieso nog een lege dag in het programma. Alle tips zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Rotterdam is eigenlijk veel leuker dan Amsterdam. Maar het cliché is toch nog steeds dat je als toerist in Nederland ECHT amsterdam gezien moet hebben.

@LasVegasNic ca. twee jaar geleden nog op de top van het toen nog in aanbouw zijde ''de Rotterdam'' mogen staan. En aantal maanden eens in de zoveel tijd een rondleiding. Erg mooi project is dat.

Ritje met de watertaxi over de maas is als toerist natuurlijk erg leuk. Witte de witstraat zijn veel mensen enthousiast over. Het centrum met de Lijnbaan, koopgoot en een drankje op het Stadhuisplein. CS is ook een bezinswaardigheid op zichzelf geworden sinds de verbouwing. Erasmusbrug natuurlijk een inkoppertje. En de markthal wat je al zei is idd erg vet en uniek.

Zal vast wel meer zijn dat puur op toeristen is gericht waar ik niet vanaf weet. Rotterdam ftw iig! (SS rotterdam een vaste ligplaats aan de kade bij Katendrecht. Met een loopbrug loop je daarna zo de Wilhelminapier op (Holland amerikalijn gebouw, nu hotel als ik het me goed herinner. en de Rotterdam zie je daar oa.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker naar Fryslan naar t Waddengebied. Gewoon naar de zeedijk in Moddergat. Vissersmuseumpje meepikken!! Mooi man!!

Het Wad is mijn geboortegrond, maar dan aan de kant van Wieringen. Dus dat gaan we uiteraard sowieso even meepakken. Plus natuurlijk de Afsluitdijk en het monument.

Giethoorn vind ik wel een hele mooie, denk ik ook goed te combineren met een eventuele paardenrace in Groningen bij mooi weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotterdam is eigenlijk veel leuker dan Amsterdam. Maar het cliché is toch nog steeds dat je als toerist in Nederland ECHT amsterdam gezien moet hebben.

@LasVegasNic ca. twee jaar geleden nog op de top van het toen nog in aanbouw zijde ''de Rotterdam'' mogen staan. En aantal maanden eens in de zoveel tijd een rondleiding. Erg mooi project is dat.

Ritje met de watertaxi over de maas is als toerist natuurlijk erg leuk. Witte de witstraat zijn veel mensen enthousiast over. Het centrum met de Lijnbaan, koopgoot en een drankje op het Stadhuisplein. CS is ook een bezinswaardigheid op zichzelf geworden sinds de verbouwing. Erasmusbrug natuurlijk een inkoppertje. En de markthal wat je al zei is idd erg vet en uniek.

Zal vast wel meer zijn dat puur op toeristen is gericht waar ik niet vanaf weet. Rotterdam ftw iig! (SS rotterdam een vaste ligplaats aan de kade bij Katendrecht. Met een loopbrug loop je daarna zo de Wilhelminapier op (Holland amerikalijn gebouw, nu hotel als ik het me goed herinner. en de Rotterdam zie je daar oa.)

Rotterdam schrijf ik even op voor een volgende bezoek. Na jouw post zelf ook erg benieuwd naar geraakt. Markthal lijkt me ook mooi om eens te bezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik na de kaasmarkt ff doorrij naar Egmond/Bergen/Petten.

Programma ziet er nu als volgt uit:

Dag 1: 'S middags Zaanse Schaans, 's avonds familiebezoek;

Dag 2: Kaasmarkt, Kaasmuseum, Egmond/Bergen/Petten;

Dag 3: Amsterdam (Vanaf CS via Wallen/Dam/Kalverstraat/Begijnhof/Munt/Rembranta naar Rijksmuseum (willen ze graag)), eind van de middag/avond rondvaart;

Dag 4: Bij mooi weer via het Wad/Afsluitdijk naar Giethoorn en drafbaan Groningen, slecht weer n.t.b., wellicht Makkum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.