Spring naar bijdragen

Afschaffen leger


Aanbevolen berichten

Wat denken jullie? Kunnen we het leger niet beter gewoon helemaal afschaffen?

We geven op jaarbasis 7,2 miljard uit defensie. Kunnen we niet beter 2 miljard overmaken aan de Verenigde Naties en ons afmelden voor de verplichte nummertjes en dan nog 2,5 miljard als "beschermgeld" aan een leger wat wel iets voorstelt?

Dan houden we 2,7 miljard op jaarbasis in onze zak!

Dit leger stelt toch helemaal niks voor? Dit leger als "bescherming van de landsgrenzen" is net zoiets als kaplaarzen aantrekken, in zee gaan staan en hopen dat je niet nat wordt. Als iemand echt zin heeft om NL in te lijven, dan gebeurd het toch wel, daar verander je met ons leger (=grootste klaverjascompetitie van NL) niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Ben het wel met je eens, maar vind sowieso binnen de overheid dat de helft weinig 'nut' heeft. Maar deze mensen hebben wel een baan en een inkomen dankzij de overheid en dat houdt ze toch van de straat. Dus ja en nee tegen afschaffen leger. Wel vind ik het de plicht van Nederland om buitenlandse missies te steunen, of dit nu financieel of in een andere vorm is. We hoeven niet vooraan te staan hierin maar wel onze plicht vervullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dienstplichtig militair uit 1991 en een kazerne in mijn achtertuin heb ik ook een mening.

Als we nu eens gewoon ophouden met vechten, ruzie maken en elkaar respecteren en alle legers opdoeken zodat iedereen geld overhoudt en we dat kunnen steken in bijvoorbeeld voor iedereen in de wereld een jaarlijks Vegas reisje of schoon drinkwater wereldwijd. Ik word zo moe van al die oorlogen en ellende en het is nergens voor nodig. En als we dan toch een leger willen houden met elkaar laat je deze mensen mooie dingen doen voor de maatschappij (zoals helpen bij rampen, politie ontlasten etc.) en als de pleuris dan ooit toch uitbreekt kan je ze inzetten om ons te beschermen. Echter een leger is toch kansloos. Als de 3de wereldoorlog uitbreekt kan ik je een ding zeggen dan vechten we de 4de weer met stokken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.