Spring naar bijdragen

Gesjoemel bij Lingo


Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Ik meen me te herinneren dat in de tijd van Francois Boulangé, met toen alleen nog vijf-letter woorden, mensen direct naar huis werden gestuurd als vermoed werd dat ze gebruik maakten van een systeem, waarbij voor elke beginletter enkele woorden werden gebruikt om zoveel mogelijk letters te gebruiken. Wel jammer, dat is toch de one-time methode om zo'n spel in te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een keer aan Lingo meegedaan (6-letters, met Nance nog). Mijn maatje en ik hadden per letter twee woorden bedacht, waarbij alle klinkers en wat goede medeklinkers voorkwamen. Daarnaast probeerden we woorden te bedenken die bij elkaar pasten, we hadden bijvoorbeeld Foutje Finale en Gouden Gitaar. Makkelijk onthouden dus :-B Ik denk dat ze toen niet meer zo streng op een systeem waren, zes letters is iets anders dan vijf I guess.

Het systeem liep als een trein, alleen misten we de finale op een haar na omdat onze tegenstanders het 10-letterwoord twee keer goed gokten (wat toen belachelijk veel punten opleverde). Vervolgens gebruikten ze óns systeem in de finale en wonnen zij het geld. Het doet nog steeds pijn :|

Overigens heb ik nooit iets van vreemde ballen gemerkt. Of het moet de voorgevel van Nance geweest zijn #-o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit nog meegedaan aan rad van Fortuin hahaha verschrikkelijk was dat.... heb er wel paar K aan overgehouden ;;) Maar won de aflevering niet want draaide 3 of 4 keer bankroet tussendoor en iedere keer daarna raadde een oud wijf steeds het woord/gezegde terwijl ik het ook al wist. Zij had uiteindelijk daardoor meer geld verdiend en ging naar de finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit nog meegedaan aan rad van Fortuin hahaha verschrikkelijk was dat.... heb er wel paar K aan overgehouden ;;) Maar won de aflevering niet want draaide 3 of 4 keer bankroet tussendoor en iedere keer daarna raadde een oud wijf steeds het woord/gezegde terwijl ik het ook al wist. Zij had uiteindelijk daardoor meer geld verdiend en ging naar de finale.

Maar ben je ook op de foto geweest met Leontien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog uit het tijd perk van Lingo en Robert ten Brink. Mijn moeder heeft zich ooit opgegeven en is in de interne (achter de schermen) audities er al uitgestuurd :-)

@KaleGozer zijn er nog beelden van je te vinden, wel erg gaaf zeg ouwe taal kunstenaar.

Ik heb samen met m'n eega ook meegedaan aan de voorrondes. Doorgestoken kaart imo. De gasten die door waren bakten er niets van in de uitzending.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.