Spring naar bijdragen

Extra geld verdienen via concert tickets


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

> @Donna_Paulsen zei:

> Maurice zei:

>

>

> Ik vind dit echt een walgelijke manier van geld verdienen. Ondanks dat ik een voorstander ben van de vrije markt en dus vraag/aanbod, gaat dit volledig tegen mijn principes in over hoe je met andere mensen om hoort te gaan.

>

> Vind het wel weer een goede zet dat je je dochter wegwijs maakt in de wereld van geld en ondernemen, maar daarbij hoort naar mijn mening ook net zoveel aandacht besteed te worden aan waarden, normen en moraliteit.

>

>

>

>

> Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

>

> Het enige wat je nu bereikt is dat iemand anders zijn dochter die helaas in een iets minder welvarend gezin geboren is dus niet naar zulke concerten/evenementen kan omdat mensen zoals jullie kosten wat kost iets bij moeten verdienen en de prijs dus omhoog jagen.

>

> Triest hoor.

En hoe zit het dan met de in en verkoop van komkommers?

Overigens maakt iedereen evenveel kans op tickets. En wie bepaalt bijvoorbeeld dat de zakenman die geen tijd heeft om zelf in te kopen, minder recht heeft op een kaartje dan iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remco86 zei:

@Donna_Paulsen zei:

Maurice zei:

Ik vind dit echt een walgelijke manier van geld verdienen. Ondanks dat ik een voorstander ben van de vrije markt en dus vraag/aanbod, gaat dit volledig tegen mijn principes in over hoe je met andere mensen om hoort te gaan.

Vind het wel weer een goede zet dat je je dochter wegwijs maakt in de wereld van geld en ondernemen, maar daarbij hoort naar mijn mening ook net zoveel aandacht besteed te worden aan waarden, normen en moraliteit.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

Het enige wat je nu bereikt is dat iemand anders zijn dochter die helaas in een iets minder welvarend gezin geboren is dus niet naar zulke concerten/evenementen kan omdat mensen zoals jullie kosten wat kost iets bij moeten verdienen en de prijs dus omhoog jagen.

Triest hoor.

En hoe zit het dan met de in en verkoop van komkommers?

Overigens maakt iedereen evenveel kans op tickets. En wie bepaalt bijvoorbeeld dat de zakenman die geen tijd heeft om zelf in te kopen, minder recht heeft op een kaartje dan iemand anders?

Waarom denk je dat de verkoop van bijvoorbeeld komkommers/levensmiddelen zo zwaar gereguleerd is? Juist om dit soort dingen niet toe te laten, totaal geen vergelijking dus.

Om dan te gaan zeggen dat de regering dit ook maar moet gaan aanpakken blijkt dus helaas wel weer nodig te zijn omdat er zoals nu weer blijkt altijd weer mensen zijn die misbruik van situaties maken ten kosten van anderen.

Best jammer dat we dit dus niet meer kunnen overlaten aan ons gezonde verstand maar dat er altijd een regering of instantie tussen moet komen die weer moet gaan opletten of iedereen zich netjes aan de regeltjes houdt.

En ondertussen klagen die zelfde mensen vaak steen en been dat er zo weinig meer mag in Nederland en alles steeds meer gereguleerd word terwijl diezelfde mensen dit veroorzaken omdat ze zelf blijkbaar misbruik willen maken van elke situatie die een eurootje extra opbrengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er wetgeving die de maximum prijs van een komkommer bepaald? Oprecht in geinteresseerd.

Ik zie niet in, in welke zin het inkopen en verkopen van een ticket misbruik maken van 'de situatie' is. Ik denk dat de mensen die dit professioneel doen juíst bezitten over een flinke dosis gezond verstand. Of noem het handelsgeest, ondernemersschap of zakelijk instinct.

Nogmaals, jij en ik hebben net zoveel kans om tickets te scoren dan de grote handelaars. Het Ticketmaster/Seatwave verhaal is natuurlijk wel een beetje duister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat gebeurt natuurlijk heel vaak (zoniet de hele tijd), dus de gewone man/vrouw heeft bijna geen kans meer om een ticket op de normale manier te kopen.

Dat is dus echt klinkklare onzin imo. Hoe verklaar je dan dat de handelaren wel 'altijd' aan tickets komen, en Jan Boerenlul niet? Er zijn in mijn leven tot nu toe echt maar weinig concerten geweest waar ik heen wilde en waar ik de tickets misliep. En als het al gebeurt, is het meestal onwetendheid m.b.t. de start van de kaartverkoop. Ik ervaar die extreme drukte van handelaren op de markt dus eigenlijk niet zo zeer. Tuurlijk zijn er wachtrijen etc. Het is natuurlijk logisch dat bij concerten van wereldartiesten (lees: Adele, U2, Beyoncé, etc.) niet iedereen die een kaartje wil, er ook een kan bemachtigen. Ik vraag me af of dit nou echt door de handelaren komt. Deels wel natuurlijk, maar als er 500k mensen een kaartje willen en er zijn er maar 50k beschikbaar betekent dat dat je hoe dan ook 450k mensen gaat teleurstellen. Maar ik geloof niet dat de helft van de kaarten daadwerkelijk opgekocht wordt door handelaren. 

Een voor de hand liggende tip voor de concertbezoeker: Kijk altijd even of je d.m.v. een simpele, vaak gratis, aanmelding bij een fanclub een uitnodiging kan scoren voor een pre-sale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.... Iemand nog kaarten voor "De Staat" in het patronaat eind februari, voor een normale prijs? De normale prijs ligt rond de €18,-, op MP staan ze voor het dubbele. :(

Vroegah, moesten we op zaterdagmorgen altijd hij de V.V.V. staan, om aan kaarten te kopen.. Dan kwam het wel voor dat je bekenden zag die voor of achter je stonden en v.v. werden er dan kaarten geswapt, maar nooit aan deze lucratieve handel gedacht.

Mocht je niet de prijzen willen betalen die op marktplaats staan o.i.d., is er https://www.ticketswap.nl/ , daar kan je voor een normale prijs je kaarten kopen, mits je niet te laat bent, want daar is een wachtlijst.

Misschien wel een goed idee om een morgen te gaan F5en op een concertkaartensite..

@mensen met centjes, verdiep je eens in whiskey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

> @FrankK zei:

> Ik kan wat van die handelaren en die hebben voorrang bij de ticketbureaus en krijgen zodoende iedere keer een x-aantal van die kaarten, die ze tegen een maximum meerprijs van ik meen 20 procent bovenop het origineel mogen verkopen.

>

> Lucratieve handel hoor.

Weet je zeker dat het zo werkt en het geen andere trucjes zijn? De grote ticketbureaus gaan zich hier waarschijnlijk niet aan wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Laten we zeggen dat ik er geen geld mee verdiend heb, heel Marktplaats staat vol en biedt ze nu zelfs ver onder kostprijs aan. Was een mooie les voor mijn dochter. There is nothing like a free lunch. You win som you lose some. Via Viagogo.nl nu de tickets in de aanbieding voor 45€. Ik zie werkelijk nog honderden kaartjes staan voor Bieber van mensen die er af willen en schijnbaar ook de klepel op hun neus krijgen. Heeft ongetwijfeld te maken met dat deze doelgroep niet kapitaal krachtig is (jonge meisjes). Locatie (Arnhem) en laat concert en natuurlijk vraag en aanbod die niet klopt, te veel aanbod en te weinig vraag :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2016 om 14:50 zei TheGreatOne:

Laten we zeggen dat ik er geen geld mee verdiend heb, heel Marktplaats staat vol en biedt ze nu zelfs ver onder kostprijs aan. Was een mooie les voor mijn dochter. There is nothing like a free lunch. You win som you lose some. Via Viagogo.nl nu de tickets in de aanbieding voor 45€. Ik zie werkelijk nog honderden kaartjes staan voor Bieber van mensen die er af willen en schijnbaar ook de klepel op hun neus krijgen. Heeft ongetwijfeld te maken met dat deze doelgroep niet kapitaal krachtig is (jonge meisjes). Locatie (Arnhem) en laat concert en natuurlijk vraag en aanbod die niet klopt, te veel aanbod en te weinig vraag :-)

Dit klopt helemaal.
Ik had zelf 8 stuks gekocht om mijn nichtje van 16 er blij mee te maken. Die is fan van Bieber en zou daar met wat vriendinnen er heen gaan. Uiteindelijk haakte er een paar af en zat ik met 4 kaarten thuis. Had zelf niet zoveel zin om tijd te stoppen in het aanbieden via internet. Via de sportap dus een oproep gedaan of ik er iemand blij mee kon maken voor een zacht prijsje. Uiteindelijk heeft Geldwolf er 2 gekocht voor zijn dochter en heeft Rivello er een collega blij mee gemaakt. De kaarten waren iets van 75 euro p.s en voor een paar euro extra zijn ze verkocht. Op dat moment werden ze voor 115/125 te koop aangeboden op o.a marktplaats. Geen idee of ze dus ook voor die prijzen verkocht werden. Wat mij opviel is dat er zoveel wordt aangeboden tegenwoordig dat handelaren de meeste kaarten in hun bezit hebben. Ik zei laatst al dat de tijd om hiermee winst te maken is al jaren voorbij is. Ik heb bewust nog de prijzen op internet gevolgd en zag inderdaad wat TGO zegt. Marktplaats stond er vol mee en bij Viagogo werden ze zelfs onder de kostprijs aangeboden. Als ze hier iets tegen zouden willen doen moeten ze beginnen om de aantal tickets bij aankoop te verlagen van 8 naar 2. Verder de kaarten op namen zetten en steekproefsgewijs controle uitvoeren bij de ingang. Moet je dan zien of er nog veel zwarthandel zal zijn. Geloof me, dan is dit heel snel gestopt. Niemand zal die risico willen lopen dat je honderden euro's koopt voor een evenement en dat je vervolgens niet wordt binnen gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
Op ‎13‎-‎10‎-‎2016 om 14:11 zei Dopey:

Dit klopt helemaal.
Ik had zelf 8 stuks gekocht om mijn nichtje van 16 er blij mee te maken. Die is fan van Bieber en zou daar met wat vriendinnen er heen gaan. Uiteindelijk haakte er een paar af en zat ik met 4 kaarten thuis. Had zelf niet zoveel zin om tijd te stoppen in het aanbieden via internet. Via de sportap dus een oproep gedaan of ik er iemand blij mee kon maken voor een zacht prijsje. Uiteindelijk heeft Geldwolf er 2 gekocht voor zijn dochter en heeft Rivello er een collega blij mee gemaakt. De kaarten waren iets van 75 euro p.s en voor een paar euro extra zijn ze verkocht. Op dat moment werden ze voor 115/125 te koop aangeboden op o.a marktplaats. Geen idee of ze dus ook voor die prijzen verkocht werden. Wat mij opviel is dat er zoveel wordt aangeboden tegenwoordig dat handelaren de meeste kaarten in hun bezit hebben. Ik zei laatst al dat de tijd om hiermee winst te maken is al jaren voorbij is. Ik heb bewust nog de prijzen op internet gevolgd en zag inderdaad wat TGO zegt. Marktplaats stond er vol mee en bij Viagogo werden ze zelfs onder de kostprijs aangeboden. Als ze hier iets tegen zouden willen doen moeten ze beginnen om de aantal tickets bij aankoop te verlagen van 8 naar 2. Verder de kaarten op namen zetten en steekproefsgewijs controle uitvoeren bij de ingang. Moet je dan zien of er nog veel zwarthandel zal zijn. Geloof me, dan is dit heel snel gestopt. Niemand zal die risico willen lopen dat je honderden euro's koopt voor een evenement en dat je vervolgens niet wordt binnen gelaten.

Sowieso is de handel in kaartjes minder interessant geworden sinds het moment dat je de kaarten uit kon printen. Er is toch een kans dat die kaarten vaker afgedrukt zijn en dat je dus niet binnen komt.

 

Ik heb er meer dan genoeg aan verdient maar ik ben er een jaar of 5 terug volledig meegestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Remco86:

Grote onzin Dopey, de tijd om hier winst mee te maken is zeer zeker niet voorbij. Er gaat alleen wat meer tijd inzitten dan voorheen. Je moet nu echt de krenten uit de pap zien te halen. En geloof me, de pap zit nog aardig vol met krenten.

Oke, maar blijkbaar ben jij dan al tevreden met 10 euro winst per kaartje. Ik doel meer op minimaal 50+ per kaartje wat je vroeger eraan kon verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hotrunner:

Sowieso is de handel in kaartjes minder interessant geworden sinds het moment dat je de kaarten uit kon printen. Er is toch een kans dat die kaarten vaker afgedrukt zijn en dat je dus niet binnen komt.

 

Ik heb er meer dan genoeg aan verdient maar ik ben er een jaar of 5 terug volledig meegestopt.

Klopt, wahala voor oplichters inderdaad. Wij deden dit vroeger al met voetbal kaarten en zijn er ook nooit mee gepakt. Toen werden ze nog niet gescand, maar alleen bekeken. Overigens niet  voor de verkoop, maar om toegang te krijgen ?

bewerkt door Dopey (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...