Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

De handel krijgt / durft het nog niet verder omhoog te speren. Er kan nu een K/S-patroon ontstaan met als neklijn de 407-zone. Komt het onder deze 407 (tevens onderkant gap) komende dagen dan versnellen we neerwaarts. Zolang boven die 407 zal de handel het proberen omhoog te duwen met 415 als W-zone.

Ik denk eerst ri. 408-409 en dan kan de handel het opnieuw proberen omhoog te duwen. Lukt dit niet dan gaan we ri. die 407....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

De AEX beweegt nu in de 415-418 W-zone. De handel haalt met zijn computerspelletjes alles uit de kast om het maar op niveau te houden ri. Eind vd. Maand. Benieuwd of we vanmiddag / morgen een hogere top krijgen te zien of dat we alsnog weer ri. 307 gaan (gap is niet gedicht).

Zolang de grote jongens lucht in de koersen pompen stijgt het, totdat de vele lucht de ballon doet knappen en we weer naar beneden suizen. Mijn visie vernadert niet door de huidige stijging.

Zolang het onder de 421 blijft kan er een K/S-patroon in de maak zijn. Neklijn 405. Komt het hier onder dan wordt het KD de 393-zone. Laat hier nou net nog steeds een gap open staan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brinkers ik volg het topic met interesse en met je spreads heb je al een aantal keren goed gezeten.

Wat is je verwachting als je 10 15 20 jaar verder kijkt. Ben je dan wel optimitisch?

Stel je moet je eigen pensioen verzorgen en je krijgt een zakgeld. Wat doe? Spreiden over aandelen, obli's  en dichterbij de einddatum afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reno; Ik ben altijd optimistisch hoor :P  Ik geef hier slechts mijn visie weer. De financiele chaos die de Centrale Banken en Politici er nu van gemaakt hebben, moet eerst opgelost worden.

Ons financiele systeem is als een lekke fietsband die men telkens oppompt onderweg als deze weer grotendeels is leeggelopen, om toch maar thuis te komen. Thuis kan men beter een nieuwe band op die fiets leggen, hoef je niet meer te pompen en kan je lekker naar je bestemming fietsen zonder dat je een fietspomp nodig hebt. Dat vervangen van die band kost tijd. Daarbij heb je ook nog de keus uit diverse kwaliteitsbanden. Nu legt men er steeds weer de goedkoopste band op en die is zo weer lek; dus maar weer pompen onderweg. Absurd toch....

Ik ga dus uit van een nieuwe uiteidelijk duur betaalde fietsband die weer lang meegaat. Richting ons financiele stelsel denk ik aan een Reset; Bitcoin (of zoiets) met diverse onderliggende waarden (valuta, goud??). Pas als er weer een waardevaste, niet te manipuleren munteenheid / financieel stelsel is gecreeerd, zal men weer gericht aan de toekomst kunnen bouwen. Nu is het pappen en nathouden....

Deze Reset gaat niet van vandaag op morgen, maar kan wel 10 of meerdere jaren duren (oa. agv. politiek gekonkel, de beurzen moeten juist gewaardeerd worden) met alle gevolgen vandien voor gepensioneerden, uitkeringstrekkers, e.d.

De komende 10 jaar zie ik de pensioen-voorziening er niet beter op worden. Steeds langer werken, met uiteindelijk steeds minder pensioen. Als die financiele Bubble echt leeg gaat lopen, zullen de institutionelen daar niet vrolijk van worden (eerst hogere premies met hogere inflatie als gevolg).

U vraagt wat nu te doen tav. uw pensioenvoorziening; ik ga van deze site geen financiele adviesdienst maken :*  Voor een beperkt aantal vermogende particulieren beheer ik al jarenlang hun vermogen, misschien iets voor u?? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinkers zei:

@Reno; Ik ben altijd optimistisch hoor :P  Ik geef hier slechts mijn visie weer. De financiele chaos die de Centrale Banken en Politici er nu van gemaakt hebben, moet eerst opgelost worden.

Ons financiele systeem is als een lekke fietsband die men telkens oppompt onderweg als deze weer grotendeels is leeggelopen, om toch maar thuis te komen. Thuis kan men beter een nieuwe band op die fiets leggen, hoef je niet meer te pompen en kan je lekker naar je bestemming fietsen zonder dat je een fietspomp nodig hebt. Dat vervangen van die band kost tijd. Daarbij heb je ook nog de keus uit diverse kwaliteitsbanden. Nu legt men er steeds weer de goedkoopste band op en die is zo weer lek; dus maar weer pompen onderweg. Absurd toch....

Ik ga dus uit van een nieuwe uiteidelijk duur betaalde fietsband die weer lang meegaat. Richting ons financiele stelsel denk ik aan een Reset; Bitcoin (of zoiets) met diverse onderliggende waarden (valuta, goud??). Pas als er weer een waardevaste, niet te manipuleren munteenheid / financieel stelsel is gecreeerd, zal men weer gericht aan de toekomst kunnen bouwen. Nu is het pappen en nathouden....

Deze Reset gaat niet van vandaag op morgen, maar kan wel 10 of meerdere jaren duren (oa. agv. politiek gekonkel, de beurzen moeten juist gewaardeerd worden) met alle gevolgen vandien voor gepensioneerden, uitkeringstrekkers, e.d.

De komende 10 jaar zie ik de pensioen-voorziening er niet beter op worden. Steeds langer werken, met uiteindelijk steeds minder pensioen. Als die financiele Bubble echt leeg gaat lopen, zullen de institutionelen daar niet vrolijk van worden (eerst hogere premies met hogere inflatie als gevolg).

U vraagt wat nu te doen tav. uw pensioenvoorziening; ik ga van deze site geen financiele adviesdienst maken :*  Voor een beperkt aantal vermogende particulieren beheer ik al jarenlang hun vermogen, misschien iets voor u?? B)

Hi @brinkers dit laatst klinkt boeiend, enigzins onrealistisch, maar kan je hier meer over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; neuh, geen zin in "onrealistisch" geneuzel. Laten we het maar bij dit "af en toe voor de fun posten" laten. Gaat me al tijd genoeg in zitten.

De SP 500 wordt mbv. de computer gestaag omhoog geduwd. Nog steeds kijken hoe lang de Ami's hun computerspellletje kunnen spelen. Denk aan het nog steeds openstaande gap in de 1865-1860 zone. Daar zal het toch binnenkort naar toe moeten (belangen afwerken)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SP-Fut sloot in de buurt v.h. hoogste punt v.d. dag agv. slim computerspel. De AEX kan dan ook morgen met wederom een opw. gap openen ri. de 417-418 W-zone. China crashte gisteren 6%, maar Azie maakt schijnbaar niet zo veel meer uit. Dus of Azie vannacht nog invloed op een wel of geen hogere opening morgenvroeg bij de EU-beurzen heeft??

Zolang de AEX onder de 421 blijft, kan het elk moment weer wegzakken. Pas boven de 421 begint het gap ri. 428 weer te trekken. De 421-zone morgen een belangrijke rol???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SP-Fut sloot in de buurt v.h. hoogste punt v.d. dag agv. slim computerspel.

Dit zijn altijd de teksten die mij bewegen om weer over een tunnel te praten. Als het omhoog gaat is het slim computerspel, als het naar beneden gaat is het fundamenteel en 'normaal'. 

Ik verwacht dat de beurs verder zal herstellen in maart richting de 440.  Dat dit met hoge volatiliteit gepaard zal blijven gaan is een feit. Tienjaarsrente duitsland op laagste ooit met 0.15 procent en verwacht voor eind maart dat deze negatief gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Hoe kunnen beurzen nou stijgen op basis van een negatieve rente??? In uw Bubble is alles mogelijk schijnbaar. Ook wel eens bij u opgekomen dat een lage rente voor in bezit zijnde obligaties helemaal niet aantrekkelijk is?? U geeft er telkens blijk van "zo maar wat te zeggen, om hier zinloze discussies uit te lokken"; zoveel mogelijk pageviews voor u site creeren misschien??? Onderbouw uw visie eens met argumenten die er daadwerkelijk toe doen

De AEX is boven de  belangrijke W 421 gekomen en kan nu ri. de 428. Er ontstaat een Expanding Triangle patroon wat als W-zone de 428-431. Er was opnieuw een opwaarts openingsgap, wat aangeeft dat de handel middels deze op lucht gebasseerde stijging (wel degelijk computerwerk; kijk naar het zeer lage VOLUME) de boel ri. eindemaand zo hoog mogelijk wil wegzetten. Kijken wat er komende dagen gaat gebeuren......

In de 428-430 zone overweeg ik mijn geschreven Puts terug te kopen. Dat we in Maart gaan zakken is voor mij een zekerheid; KD wordt dan onder de 380 de 350-355 zone. Vanaf dinsdag/Woensdag volgende week voorspel ik met een grote mate van waarschijnlijkheid dat er een PanicSell zal volgen in de maand Maart. De maanden maart/april kunnen diegene die nog steeds in een Bubble leven met beide benen terug op aarde zetten; de bekende uitgedoofde vuurpijl....

Ik ga vandaag een week op vakantie (strandje pakken). Daarna meld ik me wel weer.

@Jackpot; Pas op met uw tunnelvisie in uw Bullische Bubble. Hoe hoger uw bubble stijgt des te harder de klap omlaag wordt als uw Bubble wordt doorgeprikt. Deze negatieve rente zorgt er voor dat Credit totaal niet in de pas loopt met de beurskoers. U lijkt mij een (ex?)bankster toe; die proberen ook iedereen in de aandelen te lullen om er zelf beter van te worden (zij verkopen immers en roken de gewone man met hun kleine kapitaal uit). Een waarschuwing voor uw allen; er komt een klap omlaag aan. Wees daarop voorbereid door op te passen met Longs.....

Via PutSpreads handel ik naar onderen, waarbij de geschreven Puts in waarde toenemen als het stijgt, zoals nu dus. Die geschreven Puts lopen mooi in de winst. Die wil ik volgende week (ma/di?) in ieder geval terugkopen. Daarna moet de gekochte puts in waarde toe gaan nemen tijdens de daling ri. 380 en lager...

@Jackpot; Eerst was uw KD 450 en nu 440. Toch minder overtuigd van uw Bullische uitspraken???

PAS OP MET LONGS!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Hoe kunnen beurzen nou stijgen op basis van een negatieve rente??? In uw Bubble is alles mogelijk schijnbaar. Ook wel eens bij u opgekomen dat een lage rente voor in bezit zijnde obligaties helemaal niet aantrekkelijk is?? U geeft er telkens blijk van "zo maar wat te zeggen, om hier zinloze discussies uit te lokken"; zoveel mogelijk pageviews voor u site creeren misschien??? Onderbouw uw visie eens met argumenten die er daadwerkelijk toe doen

Negatieve rente is enorm positief voor aandelen en de economische omstandigheden. Ik geloof niet dat dit een bijzondere aanname is. Daarnaast begrijp je ook hoe obligaties werken, als de rente daalt stijgen de koers van obligaties, oftewel voor obligaties in bezit is dalende rente precies wat je wilt! Om in obligaties te stappen wordt wel steeds onaantrekkelijker, behalve dan de zekerheid die je hier meer hebt dan met aandelen. Degene die dan winst nemen in aandelen moeten het geld ergens kwijt dus aandelen is een van deze 'wegen'.

Ik hoop dat dit voldoende onderbouwing voor je is waarom lagere rente de motor kan zijn voor een aandelenrally.

Tot slot word ik er niet beter van als mensen in aandelen stappen, en zal ook het commentaar op deze website niet dermate opgevolgd worden dat dit uberhaupt enig effect op de beurs heeft. 

In deze huidige markt, die mede gedreven wordt door de centrale banken lijken me shorts, en met name het kopen van opties enorm risicovol. Niemand is tenslotte gebaat bij dalende koersen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Hoe kunnen banken (want DAAR gaat het om) nu geld verdienen met Negatieve Rentes. Hun balans wordt dan toch volledig uit het lood geslagen! Zij moeten dan op alle hun assets geld bijleggen....

Als dan de aandelenbeurzen gaan kelderen (en dat gaan ze ECHT doen) MOETEN die banken hun aandelen wel verkopen om hun balansen dekkend te houden! Die hele NIRP toestand is funest voor elke bank, waar ook ter wereld. Banken houden hun balansen nu op orde mbv. de op niveau blijvende aandelen. Maar, nogmaals, als die aandelen gaan kelderen (wachten op DE trigger die binnekort wel gaat volgen) is het hek van de dam. Als met name Deutsche zijn derivaten-posities MOET afdekken (aandelen verkopen omdat agv. NIRP de andere assets de verliezen dan niet kunnnen compenseren), net als JP Morgan en CITI trouwens, gaat er een daling van grote omvang volgen.

Deze drie systeembanken staan aan het randje van de afgrond. Hun balansen kunt u op internet inzien, bahalve de balansposten die problemen veroorzaken. Die zijn dan weer niet toegankelijk! Rara.....

Niemand is gebaat bij dalende koersen, dat ben ik met u eens! Het MOET omhoog om onze leefwereld leefbaar te houden. Maar door die opgepompte beurzen hebben wij jarenlang boven onze stand kunnen leven. Onze levensstandaard is niet meer op realistische waarden gebaseerd (in alle opzichten). In de VS hebben bedrijven /ondernemers duizenden zaken gesloten of gedwongen massa-ontslagen moet doorvoeren. De werkloosheid lijkt laag in de VS, maar een hoop werklozen worden niet meegerekend in de macro-cijfers! Schone VS-schijn dus. Al die politieke macro's die een gezonde economie moeten weergeven, zijn gebakken lucht.

We moeten met zijn allen weer met beide benen terug op aarde gezet worden. De tering moet naar de nering gezet worden. Al die gratis-geld-acties (QE) en NIRP-toestanden hebben ons financiele stelsel volledig uit het lood doen slaan. De aandelenbeurzen MOETEN zakken om koers/winst-verhoudingen weer met elkaar in evenwicht te brengen.

Als u zegt dat u in de financiele wereld werkzaam bent geweest, kunt u niet anders dan het met voorgaande eens zijn. Ook ik zie het liever stijgen dan dalen. Ik vind uw stelling op deze site dat iedereen in de Longs moet, een zeer gevaarlijke stelling! Trouwens in het algemeen; opties kopen, dan weet je tenminste wat je maximale verlies is! Als deze gekochte opties ook nog gehedged worden, maakt het niet uit hoe het beweegt. "Kale" opties schrijven dat is wel risicovol. U bent bekend met het handelen in Back-Spreads? Ook zoiets....

Aandelen kopen en opties schrijven. Misschien hedge ik mijn aandelen-portefeuille wel met opties-spreads. Maar nogmaals ik ga op deze site niet alles vertellen wat ik doe. Vanuit mijn visie gaat de beurs in Maart/April onder de 380 komen en dus gaan mijn ingenomen posities geld opleveren. Uw onderbouwing van mijn stellingen vind ik magertjes. Mijn conclusie; NIRP gaat de boel naar de gallemiezen helpen....

Zo, en nu weer in de zon. Strandje pakken.... B) 

PS) Ik laat mijn posities rustig lopen. Morgen vanuit een lagere opening bij de AEX nog wat hoger (institutionelen, 1e dag v.d. nieuwe maand, vers premie-geld verzekerden gaat in aandelen geduwd worden). Top Di/Wo en dan ZAKKEN MAAR ri. 403-400 en daar onder ri. 393, en vervolgens half Maart ri. 380. Medio April Onder de 380 ri. 350-355!! Mei komt de vakantietijd er al weer aan (vakantiegeld!!) dus moeten de beurzen weer opgepompt worden (stimuleren positief beeld / vakantie-bestemmingen en bestedingen optimaliseren). Augustus Top herstelgolf en dan weer zakken Sept/Okt onder de 350????? We gaan het meemaken. Die 450 (zoals Jackpot's KD is) gaan we de komende 2 jaar niet meer zien....

*) Nog steeds uitstaan; 2 AEX Juni PutSpreads 410 / -380 a 10,75

*) Tevens nog uitstaan; 1 AEX April PutSpread 410 / - 390 a 7,30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aex opent ietjes lager maar niet noemenswaardig. Ik zie overigens wel dat zilver een verdere daling in heeft gezet en alweer onder de $15 noteert @TheGreatOne 

JPMorgan verdient op dit moment dus weer bakken met geld en dit zal de beurzen dus verder laten stijgen #hetglasishalfvol

Ps. de beurzen zijn toch niet afhankelijk van de winsten van de banken? Oftewel weegt een negatieve rente meer voor de winstgevendheid van alle niet banken, of is de winstgevendheid van de banken bepalend? Het lijkt me dat de waardering van een aandeel afhankelijk is van de cashflow van het bedrijf en niet van een bank die niets met dat bedrijf te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; opnieuw geeft u er met uw commentaar blijk van dat u het niet helemaal begrijpt....

Banken lenen elkaar geld; zij zetten lang geld (obligaties) weg bij andere banken voor korte leningen. De zg. interbancaire leningen. Als zij hier door NIRP elke dag miljoenen op toe moeten leggen (zij moeten nu immers betalen ipv. dat ze geld ontvangen bij een normale positieve rente). Dit hele systeem van ronspompen van geld loopt nu spaak door NIRP! Banken kunnen dus steeds minder geld uitlenen aan bv. bedrijven (want hun beschikbare geld wordt steeds minder agv. NIRP). Banken zijn de spil in onze economie omdat zij geld beschikbaar stellen om bedrijven te kunnen laten investeren (of salarissen uitbetalen). Kijk naar V&D, FreeRecordShop, PerrySport en anderen die de fles op gaan omdat banken zeggen niet meer te willen bijspringen. Maar banken kunnen niet meer bijspringen, omdat hun toekomstige winsten steeds minder worden. Dit hele verhaal van NIRP heeft dus NIETS te maken met CashFlow....

NIRP brengt dus banken in moeilijkheden (zij kunnen steeeds minder geld wegzetten bij oa. bedrijven) en uiteindelijk ook bedrijven die dus afkalvende winsten gaan behalen in de toekomst (Terwijl de P/E ratio nu al veel lager is dan dat door al die ontslagen ons wordt voorgespiegeld).

Die beurzen gaan echt niet meer ri. de 440 of 450 zoals uw visie hier is (en op visie is niets tegen, maar onderbouw die dan wel op feiten / kennis). Het is nu de laatste dag van Feb, dus wordt de boel nog ff op niveau gehouden. Morgen 1e dag v.e. nieuwe maand, dus de institutionelen duvelen hun geld weer in aandelen omdta dit vastligt in hun statuten; zij MOETEN een bepaald % van hun portefeuille in aandelen hebben zitten (afspraak met banksters en politici om aandelen op niveau te houden)...

Wo verwacht ik een TOP 320-328 en vanf Do/Vrij gaan we zakken! Eerst ri. 400-403 en daaronder de komende periode ri. 380 en lager. China pleurde vannacht alweer 4% omlaag. Zou de Chinese beurs die inmiddels terug is bij  af, geen voorbode zijn van wat komen gaat???

Oh ja; de WallStreet Journal (MSM; boodschapper van de politici en FED) meldde in het weekend een P/E waarde voor bedrijven genoteerd aan de Amerikaanse Russel 2000 van 195, terwijl de werkelijke P/E ratio ongeveer 19 is!!!! Hoezo schone schijn ophouden voor de man in de straat?????

@Jackpot; geeft u eens een goede onderbouwing van uw argument waarom beurzen zullen moeten stijgen op basis van NIRP. Ik ben hier zeer benieuwd naar. Als u in de financiele wereld werkzaam bent geweest (en u zegt dit daadwerkelijk te hebben gedaan) moet u een goed verhaal kunnen vertellen. Tevens twijfel ik over uw optie-kennis. Al vele malen heb ik de indruk dat u niet helemaal weet hoe die derivaten werken. Hebt u wel zoveel gehandeld op al die beurzen???? Kunt u tevens eens onderbouwd aangeven waarom u eerst AEX 450 als KD noemde en als laatste KD AEX 440 aangaf plus waarom u deze getallen noemt???

Loze kreten om maar pageviews te verkrijgen via dit topic daar doe ik niet aan mee heb ik al eerder gemeld. Het moet wel een bepaald niveau hebben. Geen roeptoeter-gedoe zoals op vele sites. Onderbouwde stellingen daar wil ik wel over discussieren. Mijn visie is slechts een mening. Maar ik pretendeer niet de waarheid te verkondigen hier. zolang ik mijn visie kan onderbouwen / verdedigen heb ik gelijk, totdat iemand mij van het tegendeel kan overtuigen. Zo'n verhaal ben ik hier nog niet tegen gekomen. Dus Jackpot; verkondig uw visie eens op basis van finaciele kennis en geef een goed onderbouwd verhaal. Ik ben benieuwd.......

PS) De uitstaande Short-Posities laat ik rustig lopen voor de aangegeven KD'en 400 - 380 - 350/355....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brinkers , ik wil gewoon beleefd blijven maar je schrijft alleen maar over banken, en niet over bedrijven. Je ziet in elke negatieve headline een beer. Ik kijk naar waarderingen van aandelen en geloof niet in doemscenario's, hoewel die eens in de tien jaar zich echt wel voordoen zoals we hebben gemerkt in 2001 en 2008.

Je bent puur gefocussed op banken, maar de beurs en vooral de economie is groter dan dat. Dat banken het smeermiddel hebben voor de economie is een feit, maar voor mijn gevoel maakt het niet uit of dit van bank a (commerciele bank) of van bank b (bijvoorbeeld ECB komt).

Ik wil niet overdrijven, maar heb meer dan 20.000 optietransacties gedaan, prive, want zakelijk beleg ik niet in opties, omdat dit niet beleggen is maar speculeren, wat goed past bij deze website overigens en ook leuker en spannender is.

Uit deze ervaring kan ik ook zeggen dat op lange termijn er geen 2,5% van de optiehandelaren (zijnde niet marketmakers) winstgevend is. Je wordt 'opgegeten' door de spread en de kosten.

Onderstaande kreet zegt me dat je in complot theorieen gelooft

Die beurzen gaan echt niet meer ri. de 440 of 450 zoals uw visie hier is (en op visie is niets tegen, maar onderbouw die dan wel op feiten / kennis). Het is nu de laatste dag van Feb, dus wordt de boel nog ff op niveau gehouden. Morgen 1e dag v.e. nieuwe maand, dus de institutionelen duvelen hun geld weer in aandelen omdta dit vastligt in hun statuten; zij MOETEN een bepaald % van hun portefeuille in aandelen hebben zitten (afspraak met banksters en politici om aandelen op niveau te houden)...

Wat is dat voor een onzinnige bewering? Je geeft je mening alsof deze de waarheid is, maar niemand weet waar de beurs staat over een maand. Het enige dat vaststaat is dat de beurs over 10 jaar hoger staat dan vandaag.

Insitutionelen gaan echt niet op de eerste dag van de maand stukken kopen en spreiden dit. Mijn pensioenverzekering gaat bijvoorbeeld op de 24e van de maand stukken kopen.

Dat pensioenfonds of andere institutionele beleggers in aandelen handelen, heeft ECHT NUL KOMMA NUL te maken met regelgeving of afspraken met banksters (LEES WEDEROM COMPLOTTHEORIE). Als je had gezegd dat pensioenfondsen een bepaalde hoeveel staatsobligaties moeten hebben had je gelijk mijn inziens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Kijk naar V&D, FreeRecordShop, PerrySport en anderen die de fles op gaan omdat banken zeggen niet meer te willen bijspringen. Maar banken kunnen niet meer bijspringen, omdat hun toekomstige winsten steeds minder worden. Dit hele verhaal van NIRP heeft dus NIETS te maken met CashFlow....

Wil je hiermee zeggen dat de bedrijven die eigenlijk geen bestaansrecht hebben hadden moeten worden gesponsord door de banken? Die dus met geleend geld hadden moeten bijspringen in de hoop dat er ooit iets terug komt? Tegen beter weten in?

Banken letten steeds meer op de risico's met geld uitlenen, en gezien 2008 lijkt me dat terecht toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat de beurs wat hersteld. Even afwachten hoelang het goed blijft gaan. Ik hoop dat het zilver en goud nog flink gaat dalen. Heb altijd wat zilveren en gouden munten willen hebben. Misschien wel een kleine zilver bar :-) gewoon omdat het kan. Wel leuk de discussies, zienswijze van @JackPot & @Brinkers. Blijven posten mannen het wordt gewaardeerd.  :) Helaas kan ik niet veel bijdragen want de beurs, economie is niet mijn Expertise. Aandelen ook niet echt, misschien casino aandelen maar die doen het niet goed. Gelukkig minder slecht als een maand geleden. Als de beurs gewoon omhoog blijft gaan ben ik allang blij :-) We wachten af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote probleem met put opties kopen in een dalende markt is dat je opties veel te duur zijn door de oplopende volatiliteit. Dit vang je gedeeltelijk op @brinkers door put spreads te kopen, maar als de beurs stijgt wordt je dan nog steeds dubbel gepakt, door de lucht (vol) die uit de opties loopt en door de daling van put opties (vanwege stijgende beurs).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.