Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

DB opnieuw negatgief in het nieuws, de olie die wegzakt; het piept en het kraakt, maar de profs willen hun belangen per se boven de 400 afwerken! Zeer benieuwd of dit gaat lukken. AEX in de 402-zone met een SP-Fut die nu mbv. de computer omhoog gewerkt wordt. :/  De 400 lijkt dus te gaan / MOETEN houden. Anders gaat het de grote jongens geld kosten en dat mag natuurlijk niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SP-Fut zakte Dinsdag terug vanaf 1880 ri. de 1865-1870 zone, waarna er een nieuwe plotse ShortSqueeze in gang werd gezet. Slot neutraal in de 1875-1880 zone.

De AEX sloot in de 403-zone (boven de 400) en kan Woensdag met een opwaartse gap opening wederom proberen om boven 405 ri. de 410-zone te stijgen. Woensdag zou dan tevens de top van herstelgolf CCb gezet kunnen worden, waarna Do/Vrij zijwaarts. Dit scenario geldt zolang het boven de AEX 400 blijft.

Woensdag-avond meld ik me weer. Ben benieuwd of we dan ri. de 410-zone noteren met de AEX. Let wel; de handel werkt zijn expiratie-belangen af waardoor men via de computerhandel veel lucht in de koersen pompt. Die lucht kan er elk moment weer (snel) uitlopen als de boel ploft agv. onverwacht negatief nieuws.. Pas op met Longs; Sell the Rally!

Plan blijft hetzelfde; In bezit zijnde Short-positie laat ik lopen en in de 410-412 zone wil ik een langere termijn Put OptieSpread opzetten voor een daling onder 380 ri. 370 als 1e KD....

*) Nog steeds in bezit; 2 AEX April PutSpreads 400 / -380 a 7,10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om jullie weer op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen. Korte samenvatting van conference call met UBS

head of Multi Asset

Normaal gesproken na een dergelijke daling instappen in aandelen, maar nu niet vanwege de grote diversiteit aan korte termijn risico’s. O.a. de negatieve correlatie tussen olie en risky assets en de outflows vanuit China.
Olie is grootste risico, mede door de sovereign wealth funds die gedwongen aandelenposities moeten verkopen. Dit is ook het geval uit risk parity funds 
US Shale productie neemt af en ook de investeringen in de olie sector wegen op dit moment zwaarder dan de voordelen van een lagere olieprijs
10 jaars US break even ligt nu onder de 1,5%! Dit is een punt waar UBS nu volop instapt.
US Credit prijst veel meer recessie in dan aandelen doen. Credit hierdoor erg kansrijk. US Credit > US aandelen
Maar houdt wel rekening met de lagere liquiditeit in de credit markt door wegvallen veel prop desks
Capital outflows van China zijn substantieel en moeilijk tegen te houden. Enige oplossing die UBS ziet is een grote devaluatie van de renminbi op medium termijn. Dit zou een shock effect moeten zijn en niet geleidelijke devaluatie.
European banks zijn nu goedkoop en de steeds verdere regulatie zorgt voor meer veiligheid en zekerheid. Investeerders zijn voorzichtig wat juist kansen biedt.

head of fixed Income
Koopt op dit moment inflatie, want de verwachtingen zijn veel te laag  inzake inflatie in voornl US
Het duurt een tijd voordat de positieve effecten van de lagere olieprijs zichtbaar zijn in de economie, maar dit komt zeker
Europese high yield en de europese bankensector zijn interessant, mede vanwege de hoge mate van regulation. Hierbij wel sterkte voorkeur voor credit en veel mindere mate in de equity. 
Risico van stijgende rente is beperkt.
Hij verwacht over 3 maanden dat de markten weer volledig in risk on modus zitten.

head of equities
Grootste deel van de daling is achter de rug, er is zeer veel onzekerheid in de markt en dit maakt voorspellen lastig.
De hoge mate van leverage heeft gezorgd voor een versnelling van de huidige daling.
Geen enkele mogelijkheid om commodities te voorspellen maar wel de bedrijven die hieraan gerelateerd zijn. Binnen de energiesector is men van onderwogen naar neutraal gegaan en verwacht binnenkort overwogen te gaan.
Veel angst vanwege een herhaling van 2008 in bankensector, maar dit is totaal niet aan de orde. Banken staan er veel beter voor, mede weer vanwege de regulatie van de bankensector. Destijds kwam het risico uit consumer debt (hypotheken) maar dit is veelal afgebouwd en corporate debt risico is beperkt.
De lage rente is wel een negative voor de bankensector vanwege de afnemende marges.
Olieprijzen zullen herstellen in 2e halfjaar 2016

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Golf CCBc heeft de AEX vandaag boven de 412-zone gebracht. De handel keek vanuit de opening niet meer om en liet het de gehele dag doorstijgen; Slot ri. de 415-zone.

Zoals gezegd wordt de optie-expiratie de laatste tijd steeds op Woensdag afgewerkt. Dat zou dus inhouden dat DE top van de huidige correctiegolf CCB nabij is. Do/Vrij top en zoals ik het zie kan Vrijdag al negatief worden. De handel zal denk ik niet vol Long blijven zitten in het weekend. De risico's zijn te groot. De huidige stijging is niets anders dan de expiratiebelangen v.d. profs afwerken.

Het kan nog wat doorstijgen, maar ik ga een Lange Termijn Short-Positie opzetten voor een daling in Golf CCC voor een lagere bodem onder de 380 ri. de 370-zone! Tevens wil ik de geschreven Puts van de uitstaande April Short-Positie Do of Vrij terugkopen met een mooie winst. Alles wijst op een felle dalingsgolf (lagere toppen / lagere bodems en negatieve divergentie plus groot gap ri. 390 die hoe dan ook gedicht gaat worden!) de komende periode....

De banken/ MSM / politici zullen er alles aan doen om u zand in de ogen te strooien en u een mooi, positief beeld in het vooruitzicht stellen. Het tegendeel is waar! De Europese bankencrisis is vandaag echt niet opgelost. Pas op met Longs! Er komt een plotse, voor vele Bulls, totaal onverwachte Sell aan (Black Swan DB??) .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SP-Fut is gisteren flink hoger gezet in de 1925-zone. Vannacht is daar een zijwaarts koersverloop te zien geweest (Veel overlap geeft aan dat de kracht uit de stijging loopt). Het gap in de 1860-zone staat nog steeds open. Dit wordt hoe dan ook gedicht; een gap van een punt of 6 wordt bij deze meest verhandelde Fut ter wereld nooit open gelaten. Daarvoor zijn de balangen / gemoeide bedragen veel te groot!

De handel wilde de afgelopen dagen zoals verwacht omhoog om daar de expiratie-belangen af te werken. De AEX heeft men dus naar de 410-412 zone "gesqueezed". Straks kan er een neutrale opening volgen, waarna de profs met hun computers ri. 10;00 uur nog een keer kunnen proberen om de boel wat boven de 415 te duwen. Velen geloven weer in een stijging en die mensen probeert men nu in de Longs te trekken....

Ik denk dat een Top herstelgolf CCB) nabij is. Vanaf Vrij/Ma kan het dan weer gaan zakken, waarbij de gaps aan de onderkant ri. 402 en 391-399 de eerstvolgende KD'en worden. Zodra onder de 390 kan de 380 weer snel in beeld komen. Zoals bekend ga ik uit van een lagere bodem onder de 380 ri. 1e KD 370 de komende periode.

Vandaag kijk ik het rustig aan. De uitstaande geschreven Puts wil ik vandaag of morgen terugkopen met een mooie winst. Teven ben ik nog steeds van plan om een Lange termijn Short-Positie op te gaan zetten vandaag. Deze wil ik hoe dan ook laten lopen als de golf CCC) daling bezig is.

Longs zie ik absoluut niet zitten! De handel probeert weer zoveel mogelijk mensen op het verkeerde been te zetten met de huidige ShortSqueeze. De banksters laten hun het geld niet uit de zakken kloppen en dus MOEST de boel de afgelopen dagen wel omhoog. Zij draaiden Long terwijl de zooi ri. 380 daalde en nu draaien ze weer naar Short (immers, zij kopen als u verkoopt en omgekeerd). We gaan het meemaken :/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen de stijgende wig lijkt golfje d nu afgerond en kan er nog een laatste stijgingsgolfje e volgen ri. de 418-420 zone. Hier zou dan herstelgolf CCB) afgerond kunnen zijn in de loop v.d. dag.

Zodra de koers uit de stijgende wig valt (onder de 410) dan kan het ri. de 402-zone en daaronder ri. 391 de komende periode....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

golfje e is nu bezig; een opwaartse uitbraak uit de stijgende wig, wat meestal een False Move is. Zoveel mogelijk mensen moeten in de Longs getrokken worden en dan ineens gaat het de andere kant op. Top herstelgolf CCB) nabij ri. 420!?

Nog ff aankijken wat er in de pause (1200-1300 uur) gebeurd; kan men de 420 bereiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is fikse negatieve divergentie ontstaan plus dat de boel overbought is. Tel daar de golf e (False Move) behorende bij de stijgende wig op en het Expiratie spel (lucht in de koersen). De AEX is ri. de 420-zone gebracht met veel overlap (zwakte)....

Ik ga de uitstaande AEX PutSpread aanpassen;

*) Teruggekocht; 2 geschreven AEX Puts April 380 a 5,90 (geschreven a 11,05)

*) Bruto-Winst 2 * 5,15 = 1030 Euro / Netto-Winst 1020 Euro

*) Na verrekening nog uitstaan; 2 AEX Puts April 400 a 13,05 (aankoop 18,15 - 5,10 Winst)

Langere Termijn Short-Positie opgezet;

*) Gekocht; 1 AEX Put Juni 410 a 23,30

*) Geschreven; 1 AEX Put Juni 380 a 12,90

*) Uitstaan; 1 AEX Juni PutSpread 410 / -380 a 10,40

Beide posities laat ik rustig lopen voor daling ri. gap 402 en daar onder ri. 391-393 B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX is vanaf de top ri. de 420-zone teruggevallen in de 415-zone en dreigt nu aan de onderkant uit de stijgende wig te vallen. Zolang de 410-412 zone (vml neklijn K/S-patroon) S kan bieden kan er omhoog gekeken worden. Zakt het morgen onder 410 dan kan Maandag de 402 op het bord staan.

Nu even uit de wig ri. 413 en dan weer omhoog. Er moet dan een lagere top gezet worden om het down-scenario een eerste bevestiging te geven.

Let wel; De SP-Fut moet nog een gap in de 1860-zone dichten (komende dagen)....

Komt de 402 op het bord dan schrijf ik weer opties onder de April Puts :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Riskant? Het gaat om de SP-Fut die ri. 1860 moet om daar een gap te dichten! Als de SP die zone benaderd, staat de AEX onder de 400. SP-Fut 1860 gaat "op zeker" gebeuren omdat de handel daar voor een groot kapitaal aan dollars MOET afhandelen....

De SP-Fut bewoog vanavond zijwaarts, waarbij een schuin dalend K/S-patroon is ontstaan. Dit patroon geeft meestal de komende richting aan; zodra onder de 1910 wordt het KD de 1900-zone. Lagere top / lagere bodem in de maak?? Na expiratie volgende week ri. 1860?

Afhankelijk van Azie; morgenochtend een ietwat lagere opening bij de AEX (als Azie "meewerkt"), dit openingsgap ri. 10;00 uur dichten en dan zijwaarts tot 1610 uur? Hierna kan het dan al beginnen te zakken met als 1e KD het gap in de 402-zone voor de komende dagen...

Voor de expiratie-belangen wordt er veel lucht in de koersen gepompt. Dit kan niet lang duren, immers als men te veel lucht in de koersen pompt ploft het mooie plaatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SP-Fut is onder de gisteravond genoemde 1910-zone gezakt en noteert nu in de 1907-zone. Logischerwijs zakt de AEX dan mee en is ondertussen iets onder de belangrijke 410-zone gezakt en noteert rond de 409. Dit is een teken van zwakte....

1300 uur is de DAX-expiratie. Benieuwd wat die gaat doen na 1310 uur. De kans dat het dan verder wegzakt is zeker aanwezig. DAX-fut en SP-Fut lager, dan zakt de AEX mee; 407 is de volgende S...

Hoe dan ook stuurt de handel om 1545 uur tijdens expiratie de boel meestal contrair om nog wat extra geld te verdienen. Hun belangen zijn zoals nu blijkt, woensdag al afgewerkt. Na 1600 uur dan ri. de 405??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*) Gesloten; 2 AEX Puts April 400 a 13,60 (aankoop 13,05)
*) Bruto-Winst 2 * 55 Euro is 110 Euro / Netto-Winst 100 Euro

*) Totale Netto-Jaarwinst 1190 Euro

*) Nog Uitstaan; 1 AEX Juni PutSpread 410 / -380 a 10,40

Veert het ri. 16;00 uur weer op ri. 413-415 dan wil ik daar opnieuw Short; ff de winst gepakt en dus langs de kant kijken. PullBack ri. neklijn  K/S-patroontje 413-zone?? Biedt deze zone dan voldoende W kunnen we verder zakken ri. gap 402 (KD Maandag?) :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SP-Fut zakt verder door en tikte de 1903-zone aan (KD gisteravond genoemd de 1900-zone). De AEX zakt niet mee, maar blijft voorlopig rond de 410 S-zone hangen. Daar liggen dus blijkbaar de belangen v.d. grote jongens; zij willen tot 1610 uur boven die 410 blijven....

VS gaat met een neerw. openingsgap starten, welke men zal willen dichten (dus kan de AEX ri. 1600 uur meeliften ri. 413-415?). Dan maar eens kijken wat men met de SP-Fut wil en of de handel in Europa met Longs over het weekend durft te blijven zitten. Ik ga uit van dalen na 1610 uur, zodat een slot onder de AEX 410 mogelijk wordt....

Ri. AEX 413-415 wil ik weer Short...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UBS probeerde u de afgelopen week nog in de aandelen te lokken (Long te gaan). De grote jongens loosden hun zooi aandelen (u koopt, zij verkopen!) op grote schaal. Don't trust the banksters!!

# "Capitulation": Longest Streak Of Equity Outflows Since 2008; Biggest Gold Inflows Since 2010

De SP-Fut heeft iniddels mijn KD 1900 bereikt en vindt daar voorlopig S. Zodra onder de 1900 wordt het volgende KD de 1860-zone (gapfilling)! De AEX zal dan meezakken (1e KD de 402-zone / gap)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Expiratie voorbij en de grote jongens laten de lucht wel erg snel uit de koersen lopen! AEX nu onder de 410 en de SP-Fut onder de 1900. False Move of definitieve doorbraak?? ff aankijken tot 1615 uur.... :o

Slaagt de handel er niet in om nu weer boven die 410 te komen, dan zijn we onder een neklijn gezakt v.e. K/S-patroon en wordt het KD (jawel) de 402-zone! Ik ben benieuwd....

*) De AEX Juni PutSpread loopt al mooi in de winst, maar laat ik zoals aangegeven rustig lopen (ri. een lagere bodem)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...