Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

Voorlopig klopt het gisteren geschetste plaatje (even onder de 400 en dan zijwaarts). De koers bevindt zich in de punt v.d. dalende wig en er is positieve divergentie. Wachten op de uitbraak naar boven (na eerst nog een false move?), die dus wel weer eens speersnel ri. W-zone 408 410 zou kunnen gaan. Daar stap ik uit de Long.... :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Uitstaande 2 AEX Mrt CallSpread 405 / -425 Gesloten

*) Verkocht; 2 AEX Call Mrt 405 a 20,65 (aankoop 16,10)

*) Teruggekocht; 2 AEX Call Mrt 425 a 10,35 (aankoop 7,50)

*) Gesloten 2 AEX Mrt CallSpread 405 / -425 a 10,30 (aankoop 8,60)

*) Bruto-Winst 340 Euro (Netto-Winst 320 Euro)

 

PS) Totale Netto-Winst 320 + 150 = 470 Euro B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX opende vanochtend met een groot openingsgap ri. de 410-zone (stijgingsgolf a). De handel kan het nu wat laten zakken om dit gap (gedeeltelijk?) te dichten. De grote jongens zullen alles uit de kast halen om de boel verder omhoog te duwen mbv. de computer. De 415-420 zone zie ik de komende dagen nog op het bord komen. Van hieraf zou het dan weer kunnen zakken. Tot nu toe klopt het scenario...

Er is nu een opwaartse uitbraak uit de grote dalende wig. Deze vml W-lijn moet nu Steun gaan vormen. Lukt dit dan kan het verder omhoog. De boel moet dus boven de 403 blijven...

De VS gaan ook met een openingsgap beginnen. Meestal daalt het daar dan, omdat de niet afgehandelde belangen bij de SP-Fut vele malen groter zijn dan die bij de AEX. Dus loop v.d. dag terug (golf B) en dan weer up (golf c).

Longs verzilverd ivm met de komende gapfilling; winst = winst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezien @Brinkers , ik zag vanochtend de futures dik in de plus en moest meteen aan jou denken :)

Ik denk dit Brinkers zit zijn zakken weer lekker te vullen met de handel op de aex index. En verdiend!

Je verwacht toch wel een verdere stijging maak ik uit je bericht op, en zal je daarna de rally dus verkopen begrijp ik? Wederom door zo'n spread constructie?

Ik zie de VIX rond de 27 staan op dit moment dus de opties zijn gierend duur. 

Ik blijf het volgen en handel af en toe zelf ook mee.

Dank @Brinkers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw @brinkers is aan het traden geslagen. Snelle winst gepakt en run. Zo moet het :)

Lekker bezig. Ik verwacht dat we we nu bodemvorming krijgen vandaag en dat het donderdag en vrijdag als de brandweer omhoog gaat met de beurs. Ik ga er alleen zelf niet naar handelen deze keer, maar hoop toch dat het uit gaat komen. Verwachting 410 voor de aex vrijdagmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Prive handel ik veel meer dan dat ik hier doe met al die gratis-geld-acties :#

Ik verwacht ook een Squeeze. Island Reversal in de maak? Opnieuw positieve divergentie; Golf E van weer een dalende wig is nu bezig? Kortom alle TA-signalen geven bodemvorming aan. Maar vraag blijft; Wat doen de Chinezen en de olie?????

Dit is wel een ideaal moment om de handel (centrale banken) een georkestreerde verrassingsmove uit te laten voeren. Iedereen denkt immers dat het nu alleen maar naar beneden kan......

Kortom; Spike omlaag (paniek!) en dan als een speer omhoog ri. bovenkant openingsgap van vanochtend in de 408-zone. Ik kijk het nog ff aan en dan Long???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; zou kunnen, maar ik doe dit al jarenlang op mijn manier. Loopt lekker, dus waarom veranderen. CFD's heb ik nog nooit gedaan. Die dingen zijn er voor de banken. Als er echt wat te verdienen valt is er meestal storing in het handelsplatform van die dingen (kost het de bank geen geld).

'Geef mij maar IB / Lynx. Meest betrouwbaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brinkers zei:

VS beurzen bodemen en moeten vanavond het openingsgap nog dichten???

Kortom ik ga Long;

*) Gekocht 2 AEX Calls Mrt 395 a 17,90

*) Geschreven 2 AEX Calls Mrt 415 a 8,80

*) Nu Uitstaan; 2 AEX Mrt CallSpreads 395 / -415 a 9,10

Moest even opzoeken wat een Call Spread is.

Bij deze optiestrategie wordt een calloptie gekocht (long) en een calloptie van dezelfde maand met een hogere uitoefenprijs verkocht (short). Door voor deze optiestrategie te kiezen wordt ingespeeld op een verwachte stijgende koers van de onderliggende waarde.

Hoeveel kan je (maximale) winst bedragen. Bij welke AEX stand is dit dan. Is dit een AEX-stand van 414,99. Bij welke AEX stand heb je verlies. Kan je beide posities ook eerder sluiten. Sorry maar ik snap er nog niet veel van  :/ Ik ben nog lerende. Niet dat ik nu weer in opties ga stappen. In het verleden wel gedaan maar met zeer wisselend succes. Voorlopig kijk ik alleen maar. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aex dipte zojuist onder de 490 punten naar aanleiding van de verdere daling in de US. Ik ben benieuwd hoe lang de daling door blijft gaan. Een ding is zeker de volatiliteit zal erg hoog blijven dit jaar op de aandelenbeurzen en ik verwacht dat verdere stimulering vanuit China een katalysator kan zijn om de beurzen de weg omhoog in te laten slaan.

Ps. @LasVegasNic lijkt me verstandig om niet in opties te gaan, risico's vaak nog stuk hoger dan aandelen en alleen voor de gevorderde belegger. Dan nog is overigens er ook maar 1 partij die rijk wordt van opties en dat zijn de marketmakers @Brinkers. Dus wat dat betreft niet veel anders dan dat bij CFD's dit de banken zijn. Marketmakers pakken de marge's (spreads) en bij CFD's idem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een laatste beleggingstip. De keuze voor producten waar je in belegt bepaalt maar voor 10% je resultaat. Het gaat om je asset allocatie, en het goed doordachte plan daarachter, dat bepaalt voor 90% je rendement. En rendement zegt daarnaast maar heel weinig want je bent afhankelijk van de markt. Risico daarentegen kun je wel 'managen' en voorspellen, rendement niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX is door een groot K/S-patroon gezakt met als neklijn de 430-zone (tevens nog openstaand gap). Op dagbasis is er al een tijd sprake van positieve divergentie plus dat de koers een dalende wig gevormd heeft.

Meestal gebruikt de professionele handel een K/S-patroon om mensen in de val te lokken. De hoogte v.h. K/S patroon is 60 pnt, dus onder de neklijn wordt het potentiele KD dan 370-380. De vele overlap geeft echter aan dat er geen sprake is van massale verkopen / paniekverkopen. De handel is dus bijna uitgekeken aan de onderkant. Plots zal de koers dan gaan stijgen ri. neklijn die dan W moet gaan vormen. Mensen gaan weer kopen en dan gaan de profs kijken; OF verder omhoog OF weer dalen (Golf CCc met veel lagere bodem).....

Ik denk binnenkort fikse onverwacht felle stijging ri. de openst. gaps in de 430-440 zone (dan tevens neklijn). Daar moet het dan in de Shorts voor een mega-daling in golf CCc???

Let wel; de handel gebruikt sociaal/economisch nieuws als trigger om de koers een bepaalde kant op te sturen. Zolang er overlap is heeft de handel controle. Er komt dan een Draaipunt dat ineens al het negatieve nieuws weer positief geintepreteerd wordt en er een "onverklaarbare" stijging volgt, waarbij de grote meute weer achter de feiten aan loopt. Zo gaan de meeste beleggers de boot in; de handel trekt zijn eigen plan om maar geld te kunnen verdien. Mijn motto; Winst = Winst en weer wegwezen!!

De kunst is om de profs te kunnen volgen in hun denken (mijn houvast is TA). TA zegt niets maar is slecht indicatief. De handel gebruikt TA om mensen er in te luizen. Ik handel op gaps die de profs altijd willen dichten! Er staat er trouwens nog 1 open in de 500-zone......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...