Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

@eurobsgame; Interessante stelling! Ik ga uit van Bitcoins als een soort van shadow-currency. Deze zal gekoppeld kunnen worden aan de goudprijs (waardevast). Een mandje van diverse valuta's zou dan een tegenhanger kunnen worden om de overgang (reset) naar een nieuw soort kapitaal-stelsel geleidelijk te kunnen laten verlopen. Ik deel uw visie tav. de valuta....

Dat gemanipuleer met de olie (computergestuurde future-handel) heeft volgens mij vooral tot doel om de macht van de oliestaten te beteugelen. Er komen diverse olie-producenten (plus de alternatieve energie-winning) in de problemen door kapitaal-vernietiging. Als men er niet in slaagt om die olieprijs onder controle te houden, ontstaat er een nieuw probleem. Dat die olieprijs omlaag moest was duidelijk; inflatie-gevaar en volle olietankers doelloos op de oceanen rond laten dobberen! Benieuwd wanneer men de boel weer wat laat stijgen en tot welk (rendabel) niveau....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

De AEX doet nog steeds niet veel; zijwaarts rond 385 waarbij de handel op vrijdag de premies uit de opties laat lopen (premiesloop) tot meestal 1545 uur. Daarna kan het gaan bewegen; naar de kant waar de profs de meeste winst kunnen halen. De vele overlap van gisteren en vandaag geeft aan dat er tot nu toe geen kracht in de markt zit. De computers hebben de boel onder controle. Wachten dus op 1545 uur??

Visie blijft hetzelfde; Sell the Rally.... Zolang >383 omhoog kijken (ri. belangrijke 400, met tussenliggende W-zone 393-395) en <383 ri. 380 welke MOET houden (onder 380 ri. 375-370 in neerw. versnelling).....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar is de verwachte Gap-Up opening! De AEX opende in de 400-zone, welke tevens psychologische W is. Komt de AEX ri. 10;00 uur boven de 402 dan kunnen we ri. de 408-410 zone, waar de neklijn v.e. groot K/S-patroon loopt. Er kan dus een PullBack ri. deze neklijn gaan volgen, waarbij deze voor voldoende W zou kunnen zorgen om herstelgolf CCB) af te ronden. Vanuit de 410-zone vervolg daling in Golf CCC?

Ik wil ri. 10.00 uur beginnen met het opbouwen v.e. Short-Positie. VS hebben Presidents Day dus daar kan Europa van profiteren. Tevens is er optie-expiratie a.s. Vrijdag, waarbij de belangen v.d. grote jongens wel eens ri. de 410 zouden kunnen liggen. Ze zullen vandaag in ieder geval proberen om weer boven de 400 te sluiten om daar morgen een vervolg op te kunnen geven....

Scenario; vandaag slot boven de 400, Dinsdag vervolg ri. 408-410 (ShortSqueeze vervolg), Woensdag kan de handel zijn belangen afwerken, Do Top CCB) en vanaf Vrijdag/Maandag weer dalen in Golf CCC) welke dan onder de 380 zal gaan komen..... We gaan het zien.... :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; mooie winst met longs! De risico's om lang te blijven zitten met Long is naar mijn mening te groot; mijn motto blijft Winst = Winst en niet meer achterom kijken. Vele kleine beetjes worden vanzelf groot. Achteraf is de beurs altijd makkelijk te "voorspellen"..... Dus goed gedaan. Toch die banksters te kijk gezet; ze hebben niet van u kunnen profiteren  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bouw een Short-positie op, nooit ineens in de markt met een "volle positie". Daarbij komt dat er een groot gap aan de onderkant staat van 400 ri. 395. Dit gap gaat hoe dan ook gedicht worden en dat zijn 5 punten. Gaat de handel dat gap vandaag dichten in golf b dan pak ik winst. Stijgt het door dan bouw ik mijn positie ver uit of koop de geschreven Put terug.

Ik ga uit van eerst het gap ri. 395 (gedeeltelijk?) dichten, dat zou dan toch weer ri. de 100 Euro winst zijn (op dagbasis). Wil de handel verder omhoog (ri. 410, maar daar ga ik vandaag niet van uit) dan blijf ik dus zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX opende vanochtend wederom met een opwaarts gap vanuit de 405-zone ri. de 407. Dit gap kan vandaag in de loop v.d. ochtend gedicht worden. Houdt de 405-zone als Steun, dan kunnen we verder omhoog ri. de al eerder genoemde 408-410 zone (neklijn K/S-patroon + openstaand gap). De 410-412 zone is stevige W.

Lukt het de handel niet om de boel boven de 412 te tillen dan wordt hier de (computergestuurde / op lucht gebaseerde) top gezet. De profs willen hun belangen aan de bovenkant afwerken. De laatste tijd worden deze belangen dan op Woensdag afgewerkt, waarna de koers weer "vrij" gelaten wordt....

Wo Top (in 410-412 zone?) Do/Vrij zijwaarts (premiesloop) en vanaf volgende week weer dalen in Golf CCc (ri. 380 en lager?). Dat is het scenario wat ik in gedachten heb.... :*

De huidige uitstaande Short-Positie laat ik rustig lopen. Ik zit er over te denken om 1 langlopende PutSpread op te zetten (naast de huidige uitstaande Short) en de gehele komende daling daarmee uit te zitten, waarbij dan de 350-355 zone KD wordt.... Dus; langere termijn rustig laten lopen / middellange termijn handelen? B)

Zolang boven de 405 omhoog kijken voor 410-412. Onder de 405 moet de 400 weer gaan houden als S. Komt het onder de 400 dan gaan we weer ri. de 393-395 welke dan MOET houden om een verdere daling onder de 380 te voorkomen....

Ik ga dus uit van eerst gap dichten ri. 405-404 en dan weer omhoog ri. 410-412 (Top Wo/Do)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AEX noteert nu in de 403-404 zone (openingsgap v. vandaag gedicht). Er lijkt nu een K/S-patroon te ontstaan met als KD 398-400. Het  MOET dus opveren anders kan de opzet v.d. handel (Squeezuh) wel eens om zeep geholpen worden. Kan men de belangen aan de bovenkant niet afwerken, dan gaat men dat aan de onderkant doen.... Wordt spannend rest v.d. dag!  Nu of omhoog ri. 410 of zakken ri. 400. Deze 400 moet houden anders zijn de rapen gaar....

Vaak probeert men in de middagpauze van 1200 tot 1300 uur de boel onder laag volume omhoog te duwen. Lukt dit niet, dan zegt dat wel wat.... :/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met spanning te wachten @brinkers het lijkt een keerpunt te worden op dit moment of juist een punt dat de stijging verder door gaat zetten. Tienjaars rente is ook iets hersteld van 17 bps voor Duitsland naar nu weer 25 basispunten. Nog steeds extreem laag. 

Deutsche Bank CDS was begin februari omhoog geschoten naar meer dan 250bps, nergens vergelijkbaar met Lehman overigens en is nu teruggezakt naar 216 bps.

Vergeleken met ABN heeft ABN een CDS van 106 bps en ING van 80 bps. Dus dat er stress is moge wel zeker duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; De situatie is zeer zorgelijk in de Europese bankensector (DB, Italiaanse, Franse en Portugese banken). Er MOET eeen vorm van ondersteuning komen. Ik denk dat de politici nu niet durven. Eerst moet er een tastbaar bewijs zijn van de problemen, waarna men pas kan ingrijpen. De belastingbetaler zou een vorm van QE nu niet acepteren.

Mijn visie blijft dan ook; NU herstelgolf CCb) ri. 410-412. Komt het niet hoger (na optie-expiratie komt er slecht nieuws??), dan gaan we in Golf CCc naar een lagere bodem onder de 380 ri. 370-375 als 1e KD-zone! Daar onder 2e KD 350-355.

Het lijkt er op dat de profs moeite hebben om de boel op niveau te houden (veel overlap) en men wacht op hulp uit de VS. De VS hebben in de SP-Fut echter nog een gap open staan in de 1860-zone (20 pnt lager!). Gaat de VS eerst dit gap dichten in de loop v.d. dag, dan komt de 400 weer in zicht bij de AEX. En dan; MAKE or BREAK!

Let wel; Bij de AEX staat nog steeds een GROOT gap open ri. 389-390. Dit gaat op zeker de komende periode gedicht worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reactie van Standard Life op huidige volatiliteit:

Enkele cijfers hoe erg de huidige distress is:
-Hong Kong beurs P/B ratio van 1, laagste sinds 1984
-P/B ratio Europese banken op 0.7, laagste sinds 2009
-US en Euro 5y5y inflation forward all time low van 1.5%
-Cleveland fed financial stress index hoogste sinds EMU crisis 2012
-US Inv grade spreads op niveaus als zijnde dat US in recessie is

De drijfveer van de huidige stress komt voort uit:
-Hoog gewaardeerde aandelenbeurzen
-Teruggang van economische groei in emerging markets
-Crash van commodity prijzen
-Einde van QE in de US
-Forced selling vanuit o.a. sovereign wealth funds
-Lagere liquiditeit in de markt, mede door verdwijnen investment banks handel

Standard Life verwacht lage groei, maar geen recessie

Risico’s voor een recessie:
-dalende asset prijzen, met name in de US
-dalend consumenten vertrouwen en ook business confidence
-verminderde bereidheid van banken om geld uit te lenen

Met name de laatste lijkt in gang te zijn gezet, en de centrale banken kunnen hier uitkomst bieden.
Binnen credit markt lijkt al recessie ingeprijsd te zijn en dit lijkt teveel van het goede

Positieve scenario’s die trend kunnen keren
-signalen van de supply side die zorgen dat olieprijs zal herstellen
-ECB die QE uitbreidt in plaats van verder negatief te gaan in de rente
-FED die minder gaat verhogen of zelfs ook weer QE in leven roept om de dollar te laten dalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; De Centrale Banken moeten wel wat gaan verzinnen. Credit daalt en de aandelenbeurzen moeten nog een heel eind zakken voordat ze de Credit-waarden benaderd hebben. Of het Credit moet weer toe gaan nemen ri. de huidige beurs-niveaus.

Ik denk dat er wel weer een vorm van QE zal volgen. Nu nog niet. Eerst moet er een vorm van paniek merkbaar zijn, zodat de CB's hun handelen kunnen verantwoorden naar de man in de straat. De inflatie zal dan immers weer gaan toenemen. Dat gekoppeld aan een hoge werkloosheid (+ dalende koopkracht) zal zonder "aanwijsbare reden" voor grote sociale onrust kunnen zorgen (verkiezingen VS op komst!).

Dus; eerst een grote bank (DB?) op het randje v.d. afgrond en dan QE. Maar of dit zodanig geloofwaardig zal zijn dat de beurzen dan ook gaan stijgen??? Eerst <380 met de AEX ri. 350, dan QE plus kort herstel ri. 380 en dan <350 ri. 320?? Zou zo maar kunnen. Ons financiele stelsel is immers volstrekt uit het lood geslagen door al die gratis-geld-acties en MOET gereset worden (nieuwe munt gekoppeld aan goud?). Pas dan kunnen we weer positief naar de toekomst kijken. Dit hele proces gaat echter jaaaaaaren duren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.