Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

@Brinkers geloof me ik zit ook heel dicht op het vuur en uiteraard zijn er grote risico's verbonden aan derivaten. Maar Duitsland kan de negatieve gevolgen van Deutsche bank opvangen. De posities zijn ook zeker wel inzichtelijk tenzij er fraude wordt gepleegd zoals met Jerome Kerviel of destijds Nick Leeson. 

Investment banking en met name handel voor eigen rekening is de afgelopen jaren enorm geslonken bij alle banken. Desalniettemin kan het zomaar zijn dat Deutsche Bank aan het infuus zal moeten van de Duitse overheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

@Jackpot; Wat dacht u van alle banken die "pakketjes" hypotheken, obligaties, aandelen, enz. aan elkaar (door)verkopen? Zij doen dit met als argument risicospreiding. Deutsche Bank heeft wereldwijd bij alle banken belangen uitstaan. Hoe moet volgens u de Duitse staat alle systeembanken afdekken?? Onmogelijk volgens mij.

Deutsche Bank gaat voor een eenmalig historisch negatieve gebeurtenis op de beurzen zorgen! Veel mensen zullen niet weten wat hun gaat overkomen. Deutsche Bank wordt DE druppel die ons financiele systeem zoals wij dat kennen, om zeep gaat helpen. Da's mijn visie....

Het gaat er niet om wat de populaire media verkondigen (zoals bv. Leeson en Kerviel). Zij moeten de man in de straat gerust gesteld houden. Zie RTL, CNBC, enz wat elke dag onzin verkondigd. Over Deutsche Bank horen we dus niets, totdat de ellende een feit is. Neem van mij aan dat banken wel degelijk mbv. computer-handel voor eigen rekening handelen. Daardoor was Deutsche Bank ook gedoemd om in de problemen te komen.

Mijn voorspelling; Deutsche Bank gaat tenonder en gaat een PanicSell op de beurzen veroorzaken! We zullen het gaan zien..... :/ 

Nog een stelling; De Dow Jones staat medio 2017 ver onder de 5000 punten op basis van nu veel te hoge P/E-ratio's!! (De AEX dan ri 200??)

Uitdaging; Zorg met een paar man voor een groot bedrag (10.000 Euro) en ga met PutSpreads profiteren van deze Sell. Als u kort op het vuur zit weet u dat er dan een rendement van ver boven de 100% behaald kan worden op het beschikbare kapitaal.... Dit is toch een site die van uitdagingen / gokken houdt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de Paniek-Prikker waarbij het gap 395 inmiddels ook gedicht is. Dit kan dan de voorlopige bodem worden. ShortSqueeze op komst? Iedereen denkt dat het veel verder omlaag kan, maar de handel kan nu goedkoop Long gaan en dan plots snel ri. gap / neklijn (PullBack) 412-zone....

PS) De nu gevormde lagere bodem bevestigd mijn midellange termijn dalings-scenario ri. 350-355?

Eerst komende periode ri. de 412-zone? Sell the Rally....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@brinkers wat een heerlijke posts, ga zo door! Ik heb weliswaar nauwelijks verstand van de technische details van het beurs-gebeuren, maar mijn interesse gaat meer uit naar de politieke en maatschappelijke consequenties. Ook spot on wat je zegt over de traditionele media hoe en welk economisch nieuws ze brengen. Ze lezen vooral braaf de persberichtjes voor van de partijen die daar belang bij hebben. 

jcslkxv5ixya.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

# Deutsche Bank Stock Crashes To Record Low!!!

@FiftyFifty; ik erger me mateloos aan al dat geneuzel op TV. De waarheid wordt alleen weergegeven op blogs en niet via populaire media. Die goednieuws-shows via de MSM houden de mensen een schijnwereld voor. Zouden we op een zondagmiddag op deze plek eens over moeten discusieren of zo :o

Dank voor het uitspreken van uw waardering trouwens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

# A Confused Deutsche Bank Takes To Twitter Seeking Answers For Market Crash

Dat gaat dus niet goed komen volgens mij :o Er zal nog wel een verrassende positieve mededeling komen (start ShortSqueeze beurzen wereldwijd?), welke na enige tijd niet op waarheid lijkt te berusten. Daarna start Golf CCC lager dan 385 ri. 350-355. Dat blijft mijn visie. Maar; eerst ri. 412, alhoewel dat nu onmogelijk lijkt. Precies wat de grote jongens willen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom maar door met die goed nieuws show, de wereld wacht op een stijging van de beurzen na deze enorme daling die nergens op gebaseerd is. Sovereign wealth funds zijn aan het verkopen omdat de inkomsten aan de oliepomp tegen vallen. 

Desalniettemin beleg ik al jaren niet meer in banken omdat de risico's hierin veel te groot zijn om in te beleggen. Maar Deutsche Bank gaat niet kapot omdat deze systeembank no matter what gered zal worden. Dat het dan nog steeds zal zorgen voor paniek op de beurzen is natuurlijk iets anders. En dat de moral hazard in twijfel zal worden getrokken op dat moment staat ook buiten kijf dus degene die risico hebben genomen zullen ook aangesproken worden op hun verliezen.

Al met al, de beurs is niet te voorspellen, niet door daghandelaren en niet door de Big Boys.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Deutsche Bank gaat een hoop kleinere banken, verzekeraars en vooral pensioenfondsen  een onoverkomelijk probleem bezorgen! Men (politici, banksters) zien de bui al hangen en dekken zich al in; pensioenen omlaag, verzekeraars groter marktaandeel in de hypotheken, enz. Het spel is al een jaar op de wagen, omdat naast Deutsche bank ook JP Morgan aan een zijden draadje hangt (commoditie-derivaten). Wat zal dat dan voor gevolgen hebben? Het gaat om die ene dominosteen en volgens mij gaat dat Deutsche bank worden, die JP Morgan wel eens mee kan slepen....

Zal de Duitse bevolking opnieuw een evt. bailout (miljardje of zo?) tolereren, nadat er al vele miljoenen naar de vluchtelingen is gegaan? De sociale onrust in Duitsland neemt in versnelde mate toe. Ook daar gaat het sociaal-economisch steeds minder....

Let wel; Wat velen niet verwachten en of kunnen indenken noemt men een Black Swan als zo'n gebeurtenis zich toch voltrekt. Het onvoorstelbare nu zal in de toekomst ons financiele stelsel aan het wankelen brengen. Die geldpersen v.d. Centrale Banken werken immers niet meer. Dus de lucht om de boel op te pompen ontbreekt.....

Trouwens de beurs is wel te analyseren, niet te voorspellen. Het spel van de grote jongens met hun computer is in grote lijnen altijd hetzelfde. Zou u toch moeten weten als u dicht op het vuur zit. Die gaps waar ik op handel ontstaan niet voor niets; zij zijn de richtpunten (vroeg of laat) voor de profs. Zelfs op dagbasis laat men zodoende zeer bewust gaps ontstaan (openingsgap?). Daytraders met weinig poen worden dan de klos (angst op kapitaalverlies) en de handel profiteert. Zij kijken op dagbasis naar de volumes. Veel volume is voortzetting trent, droogt volume op dan gaan ze de andere kant op. Bij daghandel letten op contrair het punt waarop veel volume uitstaat en altijd prijs.... Dit geldt ook voor de manier waarop ik probeer te handelen.

Maar ja, ieder zijn visie. :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is wijsheid als je nog wat geld op de plank hebt liggen. Laten liggen en pas instappen bij een AEX van 350 of ..... Weet het nu ook niet meer. Ik ben een lange termijn belegger maar het gaat de laatste weken wel heel hard, helaas, naar beneden. Wel een eng idee dat de Duitse Bank kan omvallen. Ik verwacht dat de Duitse Overheid deze bank gaat redden net zoals onze overheid o.a. de ABN-AMRO heeft gered. Ook ik ben benieuwd wat de politieke en maatschappelijke consequenties kunnen zijn. Toch maar uit de Euro stappen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LasVegasNic; ABN-AMRO had geen triljarden derivaten positie uitstaan / bijna onder water staan....

Instappen voor Long??? Sell The Rallies is volgens mij het motto (tot medio 2017?). Daarna net als Japan jarenlang zijwaarts....

Nu eerst ri. 410-415 en daarna onder 385 ri. 350-355 denk ik. Direct ri. 380 en lager daar ga ik niet van uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer spannend dit draadje met @Brinkers die de rol van Koen Hoefgeest op zich neemt en @Jackpot de rol van Matthijs Bouman. Ik lees mee en geniet . En af en toe schrik ik mij rot  van wat er zou kunnen gebeuren  .

 Maar @Brinkers Duitsland heeft toch helemaal geen probleem om geld te krijgen voor Deutsche Bank ? Beleggers parkeren hun geld voor bijna 0 rente in Duitse staatsobligaties . En zoals @Jackpot al zegt , Deutsche Bank is een systeembank. De Duitse overheid kan "gratis " geld ophalen in de vorm van obligaties en daar Deutsche Bank mee redden .

De werkelijke problemen worden in mijn ogen veroorzaakt door een te groot aanbod van bijna alles , bij een afnemende vraag , veroorzaakt door een verminderde koopkracht bij grote delen van de bevolking ( bijna overal )  . Dat gaat de inflatie ondermijnen en slaat misschien over in deflatie .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@eurorobsgame; Wie wil er nu obligaties hebben met (veelal minder dan) 0% rente?

As Bloomberg calculates, this means that as of this moment, $7 trillion or about 30% of all sovereign bonds, are yielding negative rates, implying "investors" have to pay governments for the privilege of holding their money. It also means that in the past 10 days a record $1.5 trillion in global treasurys have gone from having a plus to a minus sign in front of their yield...

Dus probleem oplossen met Duitse Bunds dat lijkt me niet logisch. Denk ook aan de overige banken, verzekeraars, enz. die van een bail out / - in voorzien moeten worden in geval dat Deutsche daadwerkelijk in de problemen gaat komen. Als de Centrale Banken bijspringen wordt het een mega-chaos / nog grotere "valuta-oorlog". Die derivaten-berg van Deutsche valt niet te verrekenen. Dat is het grote probleem.....

Ik ben het met u eens dat het consumentisme van heden ten dage (hebzucht) voor een groot deel de oorzaak is van alle ellende die komen gaat. De grote vraag zorgt voor stijgende prijzen terwijl de koopkracht zich niet mee kan ontwikkelen agv. de sociaal-economische almaar verslechterende omstandigheden. Een neerwaartse spiraal met als kernpunt de toenemende vergrijzing, waardoor kosten ook nog eens toenemen en de koopkracht nog verder afneemt. De visboer rekent hier om de hoek al 4,20 Euro voor een lekkerbekkie, terwijl het een half jaar terug nog 3,30 kostte. Iemand met een dalende uitkering of afnemend pensioen is hier lekker mee. Consuminderen dus ipv consumeren! Ook moet u al betalen om uw geld op een bankrekening te kunnen laten staan. Hoezo inflatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gisteren al aangegeven zijn de beurzen een fikse ShortSqueeze gestart. De handel zal bij de AEX het gap ri. 412 proberen te dichten. Vanuit die 412 W-zone (als het al zover komt) kan dan de volgende dalingsgolf starten ri. 380-385.

Nu golf a ri. AEX 400-402, dan golf b ri. 396-398 en tot slot golf c ri. 410-412 de komende dagen. Wordt deze correctiegolf een ABC-wave dan bevestigd dat opnieuw het dalingsscenario).

@Jackpot; De handel gebruikt nu Deutsche Bank (zoals voorspelt "de goed nieuws show") om een ShortSqueeze te triggeren. Er verandert echter niets aan de zeer kritieke situatie bij Deutsche! Nog sterker; als de beurzen volgende week opnieuw gaan zakken (lagere bodems!!) dan komt Deutsche Bank echt in de problemen. De meest heftige dalingsgolf CCC kan dan gestart zijn. De stijgingen van vandaag zijn computergestuurd en dus luchtkastelen.

Mijn visie blijft; Nu ri. 412 en dan ri 385 en daar onder snel ri. de 350-355 zone!! Laat u geen zand in de ogen strooien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Derivaten hebben een bepaalde looptijd, waarbij de waarde uit de positie loopt. Steeds maar doorrollen houdt een keer op. Daarbij is het zo dat professionele handelaren met Call- of PutBackSpreads werken. Als dan de onderliggende waarden kelderen loopt hun hele positie in de soep. Dat gebeurd dus bij Deutsche Bank; daar is geen redden aan! Dat is al jaren bekend....

Kijk naar JP Morgan die de zilvermarkt manipuleert. De zilverkoers mag niet boven de 30 dollar uitkomen, anders is JP Morgan failliet. Ik heb dit al eens aangekaart, toen geloofde u dit niet. Toch is dit zo...

Deutsche zit zwaar in de olie-derivaten; dit kunnen ze niet oplossen als die olie maar blijft zakken. Hierover horen we via de MSM niets, maar neem van mij aan dat Duitsland / Merkel zwaar in de problemen gaat komen als de beurzen / olie nog verder weg zakken!

Goldman hielp Griekenland ook om zeep dmv derivaten-constructies, waardoor het leek alsof Griekenland financieel gezond was (via call- of putbackspreads ontvangt men immers geld). Toen de posities de verkeerde kant "opliepen" was het alarm-fase 1. De Grieken komen er voorlopig niet bovenop, integendeel. Als Duitsland in de problemen komt (onwaarschijnlijk???) gaat de EU op de fles, en dan????

Let maar op; er komt een Black-Swan-event aan die historisch wordt en die niemand zal kunnen bevatten. Of de Centrale banken moeten met een reuzekonijn uit een zeer grote hoed komen....

Maar ja; ik verkondig slechts een visie met als boodschap; kijk uit met Longs. De beurzen noteren nog steeds ver boven hun werkelijke waarde!! Als het gaat Sellen kan er paniek uitbreken omdat de Centrale Banken niets meer kunnen op dit moment en de computerhandel volledig uit "de klauwen" is gelopen. De algo's gaan de beurzen uiteindelijk laten kelderen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gisteren aangekondigd de goed nieuws show op basis van geruchten is begonnen;

European Banks Soar On Rumor ECB May Monetize Bank Stocks; Japan Crash Continues

Dus stijgen de beurzen totdat dit nieuws een losse flodder blijkt te zijn. Of zou de man een straat instemmen met een nieuwe miljarden bailout-ronde terwijl de koopkracht almaar afneemt en het vluchtelingen-probleem uit de hand loopt???? Toenemende sociale onrust kunnen politici niet gebruiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.