Spring naar bijdragen

" Postcodeloterijeffect "


eurobsgame

Aanbevolen berichten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24942433/__Pechvogel_wil_alsnog_geld__.html

De postcodeloterij is de enige loterij waar je als je niet meedoet, geconfronteerd kan worden met het feit dat je achteraf gezien , had gewonnen !

Dit "postcodeloterijeffect" is controversieel , er zijn al rechtzaken gevoerd om het verdriet van de gemiste kans die eigenlijk wordt opgedrongen. Dit risico op het "missen " van een kans is één van de oorzaken dat iemand zijn postcode lot aanschaft en daarna niet meer "durft " op te geven

Deze jongen is het volgende slachtoffer :

"De 21-jarige Kamal Maihouane uit Sittard zoekt hulp in zijn strijd tegen de Postcodeloterij. De Limburger had te weinig saldo op zijn rekening staan, waardoor het geld van de loten niet werd afgeschreven. Kamal loopt tonnen en misschien wel miljoenen mis. „Ik heb gehuild. Ze hadden me moeten waarschuwen, dan had ik mijn spaarrekening aangesproken om het saldo aan te vullen.” "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Ik heb het de laatste paar dagen ook gevolgd en kwam het veel in het nieuws tegen en heb ook hier mijn gedachten over laten gaan. Ik kan mij echt voorstellen dat deze jongeman de rest van zijn leven hier ziek van is. Het hele sociale aspect van de Postcodeloterij zint mij echt niet. Zelf speel ik niet mee (nooit gedaan) maar zou het niet prettig vinden als die bij ons in de straat zou vallen en dat zegt genoeg. Allemaal blije buren (die ik het ook echt gun) maar toch zal er iets knagen waarom ik niet, waarom heb ik niet meegedaan. En als je ooit wel hebt meegespeeld dat zijn de rapen helemaal zuur, waarom ben ik gestopt, waarom?

Het grote succes van de Postcode loterij is dat dit concept geniaal is en mensen vast blijven houden aan hun loten. En wat gebeurd er als mensen verhuizen, ja dat willen ze graag de oude postcode en nieuwe postcode hebben (en betaal je dus dubbel). Waar stopt het dan bij mensen? Die jongen die jij hierboven beschrijft had 4 loten a 12,75€ = 51€. Dat is op jaar basis 612€ en dat is heel veel geld voor een jongen van 18 (nu 21). Daar heb je bijna je hele zorgverzekering voor! En als je dan bedenkt dat ze nog geen 30% uitkeren als prijzengeld betekend dat hij elk jaar 430€ gemiddeld wegpist! Als dit eens bekend zou worden dan zouden wel meer mensen de Postcodeloterij opzeggen. Maar ja he, ze doen mee voor de goede doelen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, elk jaar lees ik weer van deze verhalen!

Volgend jaar zal niet anders zijn, wellicht volgend jaar dat een huisdier de betaling heeft gecanceld . . . Wie weet???

Ik vind trouwens dat als het geld niet op je rekening stond dat je eens goed moet nadenken of je het geld niet beter ergens anders aan kon besteden.

Het lijkt nu of deze persoon met geld speelt wat hij eigenlijk ergens anders aan had kunnen besteden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens dat als het geld niet op je rekening stond dat je eens goed moet nadenken of je het geld niet beter ergens anders aan kon besteden.

Het lijkt nu of deze persoon met geld speelt wat hij eigenlijk ergens anders aan had kunnen besteden!

Ben ik het helemaal met je mee eens. Daarom ook mijn bovenstaande berekening. Het is eigenlijk een gekkenhuis dat die 4 loten koopt en als het dan niet afgeschreven wordt dan betekend dat maar een ding. Hij leest niet de bespaartips van The Great One op Onetime :-)

Dat het zijn eigenschuld is helder maar dat die er last van heeft kan ik mij wel heel goed voorstellen. Je zag bijvoorbeeld ook van die show van Linda de Mol met die koffertjes dat die man ze aanklaagt omdat hij zelf een fout maakte. En had die dat ook gedaan als er in zijn eigen koffertje maar 1 cent gezeten zou hebben? Denk het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens dat als het geld niet op je rekening stond dat je eens goed moet nadenken of je het geld niet beter ergens anders aan kon besteden.

Het lijkt nu of deze persoon met geld speelt wat hij eigenlijk ergens anders aan had kunnen besteden!

Ben ik het helemaal met je mee eens. Daarom ook mijn bovenstaande berekening. Het is eigenlijk een gekkenhuis dat die 4 loten koopt en als het dan niet afgeschreven wordt dan betekend dat maar een ding. Hij leest niet de bespaartips van The Great One op Onetime :-)

Dat het zijn eigenschuld is helder maar dat die er last van heeft kan ik mij wel heel goed voorstellen. Je zag bijvoorbeeld ook van die show van Linda de Mol met die koffertjes dat die man ze aanklaagt omdat hij zelf een fout maakte. En had die dat ook gedaan als er in zijn eigen koffertje maar 1 cent gezeten zou hebben? Denk het niet.

Lachen, had het hier vanmiddag nog over op mijn werk. En hij wil de volledige 5 miljoen euro die in zijn koffer zat claimen omdat hij meteen en direct duidelijk maakte dat het een fout was. Er schijnt daarna buiten beeld en achter de schermen een gesprek gevoerd te zijn tussen o.a. de Mol, een programmaleider en de notaris dat dus niet opgenomen is verder. Ze wouden een eenmalige uitzondering ofzo, maar de notaris stak hier natuurlijk een stokje voor. Anders gaat iedereen die in de vorige seizoenen zijn koffertje te goedkoop verkocht heeft natuurlijk ook een claim indienen en halen ze dus eigenlijk hun eigen spel onderuit lijkt me.

En daarbij komt, 5 miljoen? Welke randdebiel gaat er in hemelsnaam met miljoenen euros gokken door tot het bittere eind door te spelen waarvan hij naar eigen zeggen het enorm goed kan gebruiken?

Maargoed, hoe het allemaal precies zit is nog niet duidelijk, ook dit heb ik maar op internet op nu.nl etc gelezen.

Heb overigens nog nóóit iemand zo zien klagen, zeuren en ontevreden gezien met het winnen van het ''schamele'' bedrag van 125,000.-.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu hoorde en las ik het volgende. De Postcodeloterij incasseert de volgende maand wel het bedrag wat ze niet konden incasseren en betaal je dus met terug werkende kracht wel je loten. Je hebt een overeenkomst met ze en staat los of je nu betaald of niet. Je hebt tenslotte niet de loterij opgezegd.

Stel dit is waar, zou hij dan wel recht van klagen hebben? Tenslotte wordt er ook geïncasseerd (achteraf) als er niet gewonnen is als ze het niet konden afschrijven.

In de algemene voorwaarden van de Postcode loterij staat wel, niet betalen geen recht op de loten.

Wat vinden jullie hier van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu hoorde en las ik het volgende. De Postcodeloterij incasseert de volgende maand wel het bedrag wat ze niet konden incasseren en betaal je dus met terug werkende kracht wel je loten. Je hebt een overeenkomst met ze en staat los of je nu betaald of niet. Je hebt tenslotte niet de loterij opgezegd.

Stel dit is waar, zou hij dan wel recht van klagen hebben? Tenslotte wordt er ook geïncasseerd (achteraf) als er niet gewonnen is als ze het niet konden afschrijven.

In de algemene voorwaarden van de Postcode loterij staat wel, niet betalen geen recht op de loten.

Wat vinden jullie hier van?

Het is natuurlijk gek dat je dan wel voor je loten betaald, maar er geen prijs mee kan winnen . . .

In principe spreken ze zichzelf hier tegen dan.

Wel makkelijk verdienen zo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie discussie. Die Kamal maakt geen kans. Hier zijn eerder al rechtszaken om gevoerd. Wel klote als alsnog het geld voor de loten wordt afgeschreven. Ik doe ook niet mee met de postcodeloterij. Wel ooit aan meegedaan maar ben er mee gestopt toen ik er achter kwam hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen. Prima dat het naar het goede doel gaat maar er ging ook veel geld naar de "bedenkers", exploitant en ook al die BNN-ers moeten betaald worden. Natuurlijk zal ook ik balen als de Truck bij ons de straat inrijd. Misschien toch maar een lot kopen ~X(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

JackPot zei:

@V_Koning kan je iets meer vertellen over deze ervaring? Is Linda de Mol nog steeds lekker of begint de leeftijd er echt in te hakken?

Hoe is zo'n uitzending? Gaat dat een beetje snel of wordt er heel veel geknipt en geplakt?

Haha, heb haar niet van dichtbij mogen aanschouwen om daar een gedetailleerd antwoord op te kunnen geven.

Ik moet zeggen dat de uitzending er ontzettend snel op stond.

Er word niet of nauwelijks in geknipt het enigste wat 2 maal werd opgenomen was het traplopen van de koffergirls. en tussen de rondes door moet het decor soms worden veranderd en daar moet je dan even op wachten. maar verder is de uitzending bijna 1 op 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.