Spring naar bijdragen

De biechtstoel; nog iets op te biechten of ergens spijt van?


Aanbevolen berichten

Weet nog goed dat @TheGreatOne en ik op zoek waren naar een condo in Las Vegas. Als we toen een condo of een huisje hadden gekocht hadden we een leuk rendement kunnen hebben. Van deze gemiste kans heb ik geen spijt van. Wel dat ik ruim 15 jaar geleden geen Apple aandelen heb gekocht. Ach Apple wordt niets. Daar heb ik me in vergist :-) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijt van mijn huis is een groot woord, maar de timing was zachtgezegd matig (Eind 2010). Probleem bij de aankoop van je eerste huis is dat dit altijd me je mee zal dragen. Kopers van 2 jaar geleden zullen hun leven lang hiervan profiteren, terwijl eerste huizenkopers tussen 2008 en 2012 hun leven lang met de sores zitten. Mijn oplossing voor dit zou ook zijn, en ik vind het echt verbazingwekkend dat dit niet het geval is, is om overwaarde op huizen (mits gerealiseerd) onderhevig is aan belasting. Mooi 20% belasting op de winst en zo kunnen andere zaken weer lagere belasting krijgen. 
Maar spijt heb ik wel van mijn argwanendheid richting de bitcoin en dat ik jaren geleden niet gewoon voor een paar centen bitcoins heb gekocht en ze gewoon aan had gehouden!
Wij hebben in diezelfde tijd een woning gekocht, absoluut geen spijt van. Waar heb jij precies spijt van en over welke sores heb je het?

Blij met het huis, ja.. ten opzichte van 2 jaar later iets teveel betaald. Maar, nog wel gebruik kunnen maken van bankspaar etc. Op dat moment hadden we het er voor over in ieder geval.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijt dat ik gisteren met lichte griep op pad ben geweest, over de grote kermis in Weert gestruind ben, die (al een paar keer eerder geweest) hele leuke Fairplay daar bezocht heb (alleen die irritante rode lampen boven de roulette tafel moeten ze echt anders doen) en daarna Jack's Eindhoven vd Valk....waardoor ik nu dus een nog hogere temp heb en wellicht het hele weekend verder thuis moet blijven om uit te zieken....?

Maar....aan de andere kant heeft het mij een hoop centen opgeleverd en het is begonnen met een inleg van slechts 100 euro. In Fairplay Weert won ik in n half uurtje 1000 euro. Bij Jack's Eindhoven een handpay van 400 euro en n uur erna op n andere box 600 euro. Jippie, gisteren was het weer algemene win-dag!? En als ik toch niet kan gaan blijft de poen langer in de pocket...Alhoewel ik wel n gedeelte aan mn man heb gegeven, omdat de auto net van de garage afkwam en dat ook weer t nodige moest kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei JackPot:

Spijt van mijn huis is een groot woord, maar de timing was zachtgezegd matig (Eind 2010). Probleem bij de aankoop van je eerste huis is dat dit altijd me je mee zal dragen. Kopers van 2 jaar geleden zullen hun leven lang hiervan profiteren, terwijl eerste huizenkopers tussen 2008 en 2012 hun leven lang met de sores zitten. Mijn oplossing voor dit zou ook zijn, en ik vind het echt verbazingwekkend dat dit niet het geval is, is om overwaarde op huizen (mits gerealiseerd) onderhevig is aan belasting. Mooi 20% belasting op de winst en zo kunnen andere zaken weer lagere belasting krijgen. 

Maar spijt heb ik wel van mijn argwanendheid richting de bitcoin en dat ik jaren geleden niet gewoon voor een paar centen bitcoins heb gekocht en ze gewoon aan had gehouden!

Herkenbaar van het huis, nu heb ik verkocht in 2016 van wat ik in 2005 gekocht had, recessie + mede dankzij het non-stop dumpen van objecten door de woningbouwverenigingen zorgde voor een onderwater situatie. Ik heb gelukkig hier wat van kunnen "opheffen / beter kunnen regelen" door een object te kopen in najaar 2016. De beste oplossing is, en dat geldt ook voor jou: zoveel mogelijk aflossen met als doel geen of weinig hypotheek in de toekomst.

Overigens kun je anders je eens verdiepen in het oversluiten van je hypotheek, mijn pa (financiele man) heeft diverse vrienden en kennissen succesvol doorverwezen naar hun bank voor mogelijkheiden. >> ik neem aan dat jij als financieel goeroe dit zelf allemaal hebt bekeken? ;-) <<

Maar of je er echt spijt van kunt hebben? Je hebt destijds niet voorzien dat de recessie zo'n enorme teringzooi werd met als effect dat nu afgelopen 2 jaar de rente's ultralaag zijn. Jullie wilden graag dat huis, en je woont wat dat betreft in een superwijk, gewilde woning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien dit geen filosofisch topic is zal ik mij inhouden en geen uitgebreide post plaatsen over wat wij als het rijke westen bereikt hebben door het belangeloos* delen van kennis. O.a. het internet zoals wij nu kennen bestaat om die reden ;-)

* belangeloos in de zin van een directe financiele compensatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik echt flink spijt van heb..

Dat ik een serieus lekkere chick waar ik een paar weken geleden een knettergekke nacht mee heb gehad niet gewoon mee naar Nederland heb genomen. Nu moet ik komende week dik 1.500 kilometer rijden om haar weer te zien. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.