Spring naar bijdragen

Gokken op welke politieke partij het grootste zal worden


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Gokken op politiek is natuurlijk super leuk als het gebeurd in het land waar je deel vanuit maakt en de politiek op de voet volgt. 

 

N.a.v. de ontwikkelingen van het weekend (Turkije) en het debat gisteren met Rutte versus Wilders en bij Umberto (RTL4) Late Night was die erg sterk en gaat de VVD in mijn ogen de meeste zetels halen met de verkiezingen van morgen (woensdag 15 maart) voor de 2e kamer. De odds (Stars) zijn prachtig op 2.20 per ingezette euro/dollar.

 

Wie denken jullie, (dus niet hopen) wie de grootste  politieke partij wordt aankomende donderdag als alle stemmen geteld zijn?

 

 

Schermafbeelding 2017-03-14 om 11.56.08.png

Schermafbeelding 2017-03-14 om 11.51.08.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei jordi22:

PVV

Het is dat je uit Limburg komt en Wilders ook. Ik zal je zeggen waarom hij niet de grootste gaat worden.

 

Zijn optredens (als die er al zijn de laatste tijd) zijn bar slecht. Ja namen voor zijn poezen verzinnen en brallen dat alles verkeerd gaat. Wilders Concreet op zondag met Lubach is wel heel verhelderend: 

De tijd dat mensen niet zeggen dat ze op Wilders stemmen en in het hokje wel doen is voorbij. 

 

@Jordi22 ik durf wel te stellen dat de kans groter is dat ik als winnaar van de finale tafel loop in Knokke dan dat Wilders de grootste partij gaat worden (mark those words).

 

Forum voor Democratie neemt enorm te wind uit de zeilen van Wilders en de VVD de afgelopen dagen ook. Niemand gaat en wilt met Wilders samenwerken, het is een protest stem en dan kan je net zo goed op de partij van de Niet Stemmers stemmen. 

 

Het verhaal met Trump was anders en je kan kan zien wat ik een jaar voor de verkiezingen in de USA al voorspelde: 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PVV , gewoon , het kan niet anders , als ik persoonlijk vergelijk van wat er in het buitenland aan uitkeringen , subsidies , toeslagen , tegemoetkomingen , huisvestigingen , verblijfsvergunningen mogelijk is , is Nederland een walhalla voor de gemiddelde gelukszoeker.

Reken er maar op dat dat gaat veranderen , het zal ook zo zoetjes aan eens moeten dat de problematiek en de tirannie in de regio''s waar vluchtelingen en dergelijke vandaan komen nu eens worden opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei babboe:

PVV , gewoon , het kan niet anders , als ik persoonlijk vergelijk van wat er in het buitenland aan uitkeringen , subsidies , toeslagen , tegemoetkomingen , huisvestigingen , verblijfsvergunningen mogelijk is , is Nederland een walhalla voor de gemiddelde gelukszoeker.

Reken er maar op dat dat gaat veranderen , het zal ook zo zoetjes aan eens moeten dat de problematiek en de tirannie in de regio''s waar vluchtelingen en dergelijke vandaan komen nu eens worden opgelost.

https://forumvoordemocratie.nl/

 

https://stemwijzer.nl/

 

Het grote probleem is dat Wilders geen oplossing heeft en zijn partij programma maar 1 A4 heeft, 1 lid is er maar en geen jongeren partij etc. Er zijn veel meer partijen die ook zo denken maar wel oplossingen aandragen mocht je PVV willen stemmen zoals VNL :-)  

 

We zullen donderdag zien maar ik denk dat dit een veilige bet is (ik stem zelf geen VVD) en haal even de emotie eruit en zie wat er de laatste dagen gebeurd als je naar de peilingen kijkt. De trend voor de PVV is behoorlijk dalende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minutes ago, babboe said:

PVV , gewoon , het kan niet anders , als ik persoonlijk vergelijk van wat er in het buitenland aan uitkeringen , subsidies , toeslagen , tegemoetkomingen , huisvestigingen , verblijfsvergunningen mogelijk is , is Nederland een walhalla voor de gemiddelde gelukszoeker.

Reken er maar op dat dat gaat veranderen , het zal ook zo zoetjes aan eens moeten dat de problematiek en de tirannie in de regio''s waar vluchtelingen en dergelijke vandaan komen nu eens worden opgelost.

Het is toch ook een walhalla voor de Nederlander? Die krijgen dezelfde tegemoetkomingen, subsidies etc, zonder tegenprestatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei JackPot:

Het is toch ook een walhalla voor de Nederlander? Die krijgen dezelfde tegemoetkomingen, subsidies etc, zonder tegenprestatie. 

Klopt, maar zij willen dat niet delen, maar voor hun "eigen volk"houden". Vreemde figuren zijn dat. Camping types die nooit de grens zijn over gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de stemwijzer kwam bij mij de Ondernemers Partij (lijst 12) als beste naar voren maar deze gaan geen zetel halen en vind ik dan persoonlijk zonde van mijn stem(en). En ben geen groot fan van Hero, hoewel hij zijn naam wel mee heeft ;-)

De waarden die de Christelijke partijen hebben kan ik voor een groot deel onderschrijven echter is het niet zoals bij mij elke dag gok dag dus die vallen helaas af. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel eens dat ze aan zorg flink verbetert moet gaan worden. Is te belachelijk dat de oudere nu de dupe moeten worden van de fouten doe onze generatie maken. Pomp daar gewoon een berg geld naartoe en zorg dat het goed gemonitord wordt, zodat er geen verkeerde mensen topfuncties bekleden. Beter zorg betekent meer banen en dus minder werkloosheid. Ik begrijp niet dat men hier nog zo nodig over moet discussiëren. Blijkbaar hebben zij geen familie leden die in die situatie zitten.

bewerkt door Dopey (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei JackPot:

Het is toch ook een walhalla voor de Nederlander? Die krijgen dezelfde tegemoetkomingen, subsidies etc, zonder tegenprestatie. 

Absoluut , en dat is voor een gezonde werkgelegenheid natuurlijk funest. Als nu de lonen voor werknemers eens een paar procent zouden kunnen gaan stijgen ten opzichte van de riante uitkeringen plus toeslagen is er alvast een beginnetje. Maar welke partij gaat dat waarmaken ? Zie ik somber in , wat dat betreft komen ze allemaal met '''oplossingen'' die niet gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens hebben we het hier in Nederland echt niet slecht, misschien is dit wel het beste land waar je nu zou kunnen leven. De zorg wordt prima geregeld, er is genoeg werk, vangnet als je geen werk of inkomen hebt, de snelwegen zijn top en ga zo maar door. Alleen de vrouwen had wat mij betreft wat mooier gemogen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je punt staat wel in het VVD verkiezingsprogramma, uitkeringen iets omlaag, lonen iets omhoog --> werken is meer lonend.

Inzake de zorg is het mi te makkelijk gezegd om maar bij te blijven storten, desalniettemin moet het een belangrijk speerpunt zijn en punt van aandacht. 
Maar we ontkomen er niet aan om die kosten in bedwang te houden.

Ik zou dus zeggen de AOW uitkering omlaag en dat geld richting de zorg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dopey:

Ik ben het wel eens dat ze aan zorg flink verbetert moet gaan worden. Is te belachelijk dat de oudere nu de dupe moeten worden van de fouten doe onze generatie maken. Pomp daar gewoon een berg geld naartoe en zorg dat het goed gemonitord wordt, zodat er geen verkeerde mensen topfuncties bekleden. Beter zorg betekent meer banen en dus minder werkloosheid. Ik begrijp niet dat men hier nog zo nodig over moet discussiëren. Blijkbaar hebben zij geen familie leden die in die situatie zitten.

En dat geldt overigens ook voor de veiligheid, meer blauw of controlers op straat. Dat zorgt ook voor een hoop extra banen en veiligheid naar de mensen toe. Als je tegenwoordig hoort en ziet, bijna geen vrouw durft meer avonds alleen over straat. En als ik naar mezelf kijk. Ik ben zeker niet bang ingesteld, maar mij geeft het soms ook geen veilig gevoel meer. Als ik het vergelijk met Barcelona waar ik vorig jaar tijdens vakantie was, bijzonder groot verschil. Jong en oud gewoon tot savonds laat op straat. Iedereen heel aardig tegen je terwijl je vreemde van elkaar bent. Sporten de hele dag door tot savonds laat 23:00 uur nog in groepsverband. Een bijzondere ervaring en verschil was dat met toen ik weer terug in Nederland was. Ik stapte in een taxi en gelijk gezeik over de prijs en koffers. En dan heb ik het niet eens over het slechte weer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.