Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Stel... je wint morgen een Jackpot. Wie krijgt er (n)iets? πŸ’°

Featured Replies

Geplaatst

We fantaseren allemaal weleens over die ene gigantische jackpot. We zijn niet voor niks Onetimers. Een Mega Millions van tientallen miljoenen, de Staatsloterij die precies op jouw lot valt of een krankzinnige slotsessie in Las Vegas. Maar wat gebeurt er daarna?

Ga je meteen familie en vrienden blij maken? Of zeg je juist: sorry, alles is voor Bassie? Of misschien zeg je wel helemaal niks, en je buren zich maar afvragen hoe je opeens aan die Ferrari komt. πŸ˜†

Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken!

Geef je geld aan familie? Zo ja, aan wie..en hoe is de verdeling?
Krijgen vrienden ook iets, of wordt dat alleen maar gedoe?
Is er een minimumbedrag waarbij je pas gaat uitdelen? Bij €100.000 denk je misschien anders dan bij €50 miljoen.
Geef je iedereen hetzelfde, of maak je onderscheid?
Betaal je liever de hypotheek van je ouders af dan dat je een stapel contanten geeft?
En hoeveel houd je uiteindelijk lekker zelf?

Ik vind dit altijd een lastige. Aan de ene kant wil je de mensen die belangrijk voor je zijn natuurlijk laten meegenieten. Aan de andere kant hoor je ook genoeg verhalen waarin een grote geldprijs juist ruzie, jaloezie of torenhoge verwachtingen oplevert.

Toch droom ik er altijd van om huizen te kunnen kopen voor mijn kinderen, maar stukje land in Portugal voor mijn broertje, camping in Spanje voor het andere broertje, eigen huisje voor mijn zus.. of inderdaad die vriendin die weinig heeft eens luxe op vakantie sturen. Andere mensen in mijn nabije omgeving die het kunnen gebruiken wat extra's toestoppen. Ik zal dus zeker gaan delen, maar het grootste gedeelte wel zelf houden..denk ik.. πŸ˜‹

Dus... stel dat jij vannacht wakker wordt als multimiljonair. Hoe ziet jouw verdeling eruit? Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!

Geplaatst

Eerst uitrekenen hoeveel geld er nodig is om tot na je pensioen zorgeloos te kunnen leven. Dan is een ton helaas niets en uitdelen aan anderen zou pas in mij opkomen boven de € 5 miljoen. En vergeet niet dat de fiscus met de schenkbelasting om de hoek komt kijken.

Geplaatst

Ik weet uit ervaring dat sommige mensen blij zijn met alles en sommigen nooit genoeg hebben en altijd een manier vinden om, zelfs al geef je ze de wereld, jou het gevoel geven dat je ze tekortdoet, En dat zijn meestal de mensen die zelf nog geen cent weggeven.

Hoe je het ook verdeelt: het zal je in plaats van dankbaarheid alleen maar gezeik opleveren. Als je 5 miljoen wint en je geeft ze een ton, dan zullen ze klagen waarom je geen 5 ton geeft, want je hebt toch genoeg?

Ik zou het dus zeker niet kenbaar maken bij familie en vrienden, ook geen grote uitdeelfuif houden, maar het vooral zoeken in op kleine manieren mensen hun leven leuker maken. Dus af en toe trakteren op een reisje of een mooi cadeau of helpen met een dure studie.

Maar die familieleden en halve vrienden en kennissen die alleen maar klaar staan om te nemen en zelf nooit wat weggeven, die mogen op mijn kosten een keer mee naar een all-you-can-eat vreetschuur, en dat is het.

Geplaatst
8 minuten geleden zei Wolfie:

Maar die familieleden en halve vrienden en kennissen die alleen maar klaar staan om te nemen en zelf nooit wat weggeven, die mogen op mijn kosten een keer mee naar een all-you-can-eat vreetschuur, en dat is het.

En dan kan er nog steeds geen dankjewel vanaf. Ik las de post vanochtend en wilde snel reageren maar dacht laat ik even diep in en uitademen 😊

Geld is echt het slijk der aarde, afgelopen jaren een paar persoonlijke dingen meegemaakt van Rupsje nooit genoeg, ondankbaar zijn en zich niet in de ander kunnen verplaatsen. Relaties (vriendschappen) gaan vaak echt naar de kloten als er geld verdeeld moet worden (bijvoorbeeld bij een erfenis)

Ik heb ooit eens de afspraak gemaakt om 10% altijd te delen bij een grote prijs (met familie) toen ik een mooie prijs won (behendigheid) heb ik ze naar Amerika gestuurd (Miami) en meer en meer en fucking ondankbaar en het dankjewel veranderde in hele nare dingen die mensen kunnen doen.

Denk dat we over dit onderwerp maar eens een mooie podcast moeten gaan maken 😊

Geplaatst

Heel shit is dat. Dan denk je wat leuks te doen en dan krijg je alleen maar gezeik en verdeeldheid. Heel herkenbaar.

Geplaatst

Alles naar Bassie, ik nam het risico dus winst is van mij.
Overigens heet ik met mijn achternaam geen Gevers, en dat is voor een reden.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions β†’ Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.