Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Stel... je wint morgen een Jackpot. Wie krijgt er (n)iets? πŸ’°

Featured Replies

Geplaatst

7 minutes ago, TheGreatOne said:

Zijn mensen met (veel) geld ook leukere mensen?

Dat denk ik dus niet; een bepaalde basis/bestaanszekerheid is nodig om gelukkig te kunnen zijn maar op een bepaald moment levert het nauwelijks nog extra geluk op en wel meer kopzorgen. Mensen in Noord-Spanje die weinig hebben, vaak (deels) zelfvoorzienend zijn, gelukkig zijn met hun familie, de gemeenschap in het dorp en de natuur komen op mij gelukkiger over dan veel mensen die zijn geconditioneerd op bepaalde luxe in Nederland. Geld zegt niks over hoe leuk je bent. Het geeft je wel vrijheid en middelen. Ik heb zelf familie in het Gooi en vind ze daar allemaal bepaald niet zo leuk en gelukkig over komen.

My 2 cents πŸ˜‰

Geplaatst
1 uur geleden zei Gertjan_De_Meern:

Ik denk dat bij mij de grens bij een miljoen ligt. Daaronder zou ik het gewoon tegen iedereen vertellen. Daarboven aan helemaal niemand, zelfs niet aan mijn kinderen. Geeft alleen maar gezeur, jaloersheid, hebzucht en ondankbaarheid. Ik zou er wel lekker van gaan genieten.

Zeker lekker van genieten maar zou het weer geen vragen oproepen hoe je opeens die duurdere auto, nieuw huis etc kan betalen?

Geplaatst

Geld verdienen is altijd veel beter dan geld winnen. Dan weet je hoe je ergens gekomen bent en heb je het ook dubbel en dwars verdiend. Het wordt je op die manier door je omgeving ook meer gegund, omdat je omgeving heeft gezien dat je hebt gewerkt voor je bedrijf of baas en wat voor inspanning je hebt geleverd,

Geld blijft uiteindelijk iets toxics, en maakt meer kapot dan je lief hebt. Helaas dit ook zelf mee mogen maken bij een bekend bedrijf πŸ˜‰, waarbij zaken anders blijken te liggen dan je wordt voorgespiegeld. En helaas is geld altijd de boosdoener en komen hierdoor krachten naar boven waar niemand uiteindelijk gelukkig van zal worden. Zulke ervaringen brengen diepe wonden, maar brengen uiteindelijk ook veel wijsheid en kracht. Je echte naasten zullen altijd naast je staan. Daarom vind ik het altijd zo verwonderlijk dat erfenissen de grootste bron van familieruzies zijn. Dat zijn toch je naasten, en hoe kun je die in hemelsnaam niets gunnen?

Zoals @Wolfie benoemt kun je het nooit goed doen als iemand anders iets anders verwacht. En uiteindelijk kiezen mensen nagenoeg altijd alleen voor zichzelf, zelfs ten koste van anderen die dichtbij staan.

(meer) Geld dan je nodig hebt om normaal van te kunnen leven brengt meestal meer zorgen dan dat het positief bijdraagt. En zet relaties op scherp. Eigenlijk wens je niemand toe om 'miljonair' te zijn. Misschien toch maar SP of Pro gaan stemmen

bewerkt door Gamblerrr
updated

Geplaatst
On 7/17/2026 at 7:05 AM, Lady_Diamond said:

Ja, die schenkbelasting moet goed worden uitgezocht. Het eenmalig bedrag per jaar wat je belastingvrij mag schenken kun je geen huis van kopen!

Het schijnt wel zo te zijn dat je het bedrag wat je schenkt wel weer van je inkomstenbelasting mag aftrekken! Nee, ik denk dat het ook pas aantrekkelijk wordt om grote bedragen te delen als je zelf boven de 5 miljoen uitkomt, en dan delen alleen mijn kinderen mee. (Dat krijg je als je er drie hebt) Boven de 10 miljoen andere familieleden.

Schenken van de belasting aftrekken is alleen voor goede doelen (ANBI). Niet voor schenken aan kinderen of derden. Schenkbelasting aan je kinderen is overigens 'maar' 10% tot 135k.

Geplaatst
8 uur geleden zei lord_cake:

Dat denk ik dus niet; een bepaalde basis/bestaanszekerheid is nodig om gelukkig te kunnen zijn maar op een bepaald moment levert het nauwelijks nog extra geluk op en wel meer kopzorgen. Mensen in Noord-Spanje die weinig hebben, vaak (deels) zelfvoorzienend zijn, gelukkig zijn met hun familie, de gemeenschap in het dorp en de natuur komen op mij gelukkiger over dan veel mensen die zijn geconditioneerd op bepaalde luxe in Nederland. Geld zegt niks over hoe leuk je bent. Het geeft je wel vrijheid en middelen. Ik heb zelf familie in het Gooi en vind ze daar allemaal bepaald niet zo leuk en gelukkig over komen.

My 2 cents πŸ˜‰

Oei, @TheGreatOne en ik zijn beide afkomstig uit het Gooi! πŸ˜‰

Geplaatst
8 uur geleden zei TheGreatOne:

Wie heeft (mij) ons geholpen toen we gingen samenwonen (of gingen ondernemen) en alles zelf moesten regelen met hele kleine inkomens, tering naar de nering gezet. Mensen zien vaak alleen het puntje van de ijsberg en niet hoeveel opoffering iets heeft moeten brengen en ook de vele mislukkingen.

Door mijn achtergrond en opvoeding weet ik goed met geld om te gaan. Vanaf mijn 1e salaris gelijk kostgeld betalen. In de zomervakantie 3 a 4 weken werken. Toen ik op mijn 21e het huis uitging, had ik daarvoor gespaard. Nog nooit iets op afbetaling gekocht.
In verhouding ben ik veel aan gokken kwijt, maar ik zie het als een dure hobby.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions β†’ Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.