Spring naar bijdragen

Hoe verloopt de beursmaand April 2015 voor jou?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

OneTimers, welkom in de posting: Hoe verloopt de beursmaand April 2015 voor jou?
Hierin kun je alles zetten wat te maken heeft met je beleggingsportefeuille.

Hoe was je rendement deze maand? Is de waarde van je portefeuille gezakt of juist gestegen?
Wat waren je toppers of floppers?

Welke aandelen, opties, … heb je gekocht of juist verkocht?
Waarom? Deel hier je informatie, voorkennis! 

Wie weet kan ik er van leren of nog beter meeprofiteren.

Vergeet de favoriete citaten van onze Gordon Gekko niet:

The most valuable commodity I know of is information.
I look at a hundred deals a day. I pick one.
Bulls make money. Bears make money. Pigs? They get slaughtered.
Greed is Good 

Ik wens een ieder en zeker mezelf, een $ucce$volle beursmaand!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Yup! Zo is het inderdaad. Ik denk dat de squeeze er puur is om Rusland op de knietjes te krijgen. De arabische landen kunnen dit nooit lang volhouden. Hun begroting is afgesteld op minimaal $60 per barrel. Die landen hebben geen zin in een arabische lente en ze hebben dus de centen hard nodig, vandaar dat ik vermoed dat de kraan dicht zal gaan in de months to come. De prijs zal omhoog klappen zaosl je nog nooit hebt gezien en rond de kerst staan we op $120 per vat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefst trade ik in de old fashion "grote" maanden: January, April, July & October.

In die maanden kan er een fenomeen ontstaan wat we "triple witching" noemen. Dat zijn de dagen waarop zowel de lange aandelenopties, de indexopties als de indexfutures tegelijk aflopen. Dan kun je op die dag nog wel eens heel rare onverwachte bewegingen tegenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen 3 maanden zijn mijn top maanden geweest. Zit in een tracker WORLD en daarnaast USA, EURO, PACIFIC. De World trackers zitten redelijk veel in de USA. Heb daarom EURO en PACIFIC bijgekocht om verhoudingsgewijs minder in USA te zitten. Deze beslissing heb ik 4 maanden geleden al gemaakt en daardoor nu een extra leuk rendement gemaakt.

Heb daarnaast af en toe wat trackers AEX, DAX, NIKKEI. Voor de fun kopen/verkopen en steeds wat %ten pakken.

Verwachtingen voor April heb ik nog niet. Markt is m.i. te hard gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reno ik begrijp dat het goede maanden zijn geweest. Je moet met trackers (je bent puur afhankelijk van de markt) wel meer een lange termijn doelstelling hebben. Kopen en verkopen met wat procenten kan tijdje goed gaan maar de keuze van kopen en verkopen is niet te voorspellen. Wat als de markt 20 procent zakt? Ik ben enorm groot voorstander van trackers (gewoon simpel en goedkoop de markt in je portefeuille), maar wel voor long term.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reno ik begrijp dat het goede maanden zijn geweest. Je moet met trackers (je bent puur afhankelijk van de markt) wel meer een lange termijn doelstelling hebben. Kopen en verkopen met wat procenten kan tijdje goed gaan maar de keuze van kopen en verkopen is niet te voorspellen. Wat als de markt 20 procent zakt? Ik ben enorm groot voorstander van trackers (gewoon simpel en goedkoop de markt in je portefeuille), maar wel voor long term.

80% van de beleggingen is longterm. 20% is handel voor ritjes van paar weken/maanden. Binnen de longterm kan ik soms wat verschuiven naar bepaalde regio's/sectoren. Ik denk dat we wel redelijk de zelfde visie hebben. Ooit eens een chat sessie gehad op PI.

Ik pak af en toe wat winst en ga niet voor de top rendement. Liever lekker steady elk jaar een paar procent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.