Skip to content
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Hoe verloopt de beursmaand April 2015 voor jou?

Featured Replies

OneTimers, welkom in de posting: Hoe verloopt de beursmaand April 2015 voor jou?
Hierin kun je alles zetten wat te maken heeft met je beleggingsportefeuille.

Hoe was je rendement deze maand? Is de waarde van je portefeuille gezakt of juist gestegen?
Wat waren je toppers of floppers?

Welke aandelen, opties, … heb je gekocht of juist verkocht?
Waarom? Deel hier je informatie, voorkennis! 

Wie weet kan ik er van leren of nog beter meeprofiteren.

Vergeet de favoriete citaten van onze Gordon Gekko niet:

The most valuable commodity I know of is information.
I look at a hundred deals a day. I pick one.
Bulls make money. Bears make money. Pigs? They get slaughtered.
Greed is Good 

Ik wens een ieder en zeker mezelf, een $ucce$volle beursmaand!
  • Replies 69
  • Views 5.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Onze ouwe gokker die het al over Bitcoin had toen ie nog op $50 stond.

  • Volgens mij zit @TheGreatOne niet meer in crypto. Ja, als we toen al naar Zodiac hadden geluisterd waren we nu aardig rijk geweest.

  • Hotrunner
    Hotrunner

    Gewoon hodlen en niet naar omkijken, had je weinig pijn gedaan.

Ik zit te azen om WTI's op te pikken. Nog 1 keertje dippen richting $35 en dan sla ik toe!

Ik aas nergens op, ik speculeer al jaren niet meer. Beleg voor mijn pensioen in passieve indextrackers en daar blijft het bij. Als ik de tijd en het geld weer heb terug gevonden wil ik wel weer eens wat gokjes gaan wagen ☺️

Yup! Zo is het inderdaad. Ik denk dat de squeeze er puur is om Rusland op de knietjes te krijgen. De arabische landen kunnen dit nooit lang volhouden. Hun begroting is afgesteld op minimaal $60 per barrel. Die landen hebben geen zin in een arabische lente en ze hebben dus de centen hard nodig, vandaar dat ik vermoed dat de kraan dicht zal gaan in de months to come. De prijs zal omhoog klappen zaosl je nog nooit hebt gezien en rond de kerst staan we op $120 per vat.

Als ze de kraan dicht draaien verdienen ze toch ook minder vanwege minder productie en andere landen zoals USA gaan meer produceren? Schieten ze denk je niet in hun eigen voet (Arabische landen)?

Verdienen wel minder maar de olie voorraad in de grond wordt wel meer waard. Er is nu gewoon meer aanbod dan vraag. Doe je maar 1 ding aan en is aanbod verlagen

+Er is gewoon een basisvraag aan olie, mensen en industrie hebben gewoon een bepaalde behoefte aan olie en als de prijs triple gaat neemt die behoefte echt niet af. Mensen gaan niet ineens naar hun werk lopen oid.

Ja in dit geval wel. CFD's zijn te duur voor zo'n lange tijdsspanne en voor futures heb ik te weinig geld.

Liefst trade ik in de old fashion "grote" maanden: January, April, July & October.

In die maanden kan er een fenomeen ontstaan wat we "triple witching" noemen. Dat zijn de dagen waarop zowel de lange aandelenopties, de indexopties als de indexfutures tegelijk aflopen. Dan kun je op die dag nog wel eens heel rare onverwachte bewegingen tegenkomen.

De afgelopen 3 maanden zijn mijn top maanden geweest. Zit in een tracker WORLD en daarnaast USA, EURO, PACIFIC. De World trackers zitten redelijk veel in de USA. Heb daarom EURO en PACIFIC bijgekocht om verhoudingsgewijs minder in USA te zitten. Deze beslissing heb ik 4 maanden geleden al gemaakt en daardoor nu een extra leuk rendement gemaakt.

Heb daarnaast af en toe wat trackers AEX, DAX, NIKKEI. Voor de fun kopen/verkopen en steeds wat %ten pakken.

Verwachtingen voor April heb ik nog niet. Markt is m.i. te hard gegaan.

Ik denk dat we nog wel een heel stuk hoger kunnen. Er is nog zo'n ontzaglijk grote bak aan spaargeld wat de markt op kan!

Reno ik begrijp dat het goede maanden zijn geweest. Je moet met trackers (je bent puur afhankelijk van de markt) wel meer een lange termijn doelstelling hebben. Kopen en verkopen met wat procenten kan tijdje goed gaan maar de keuze van kopen en verkopen is niet te voorspellen. Wat als de markt 20 procent zakt? Ik ben enorm groot voorstander van trackers (gewoon simpel en goedkoop de markt in je portefeuille), maar wel voor long term.

Op basis van wat ik lees zijn trackers aan te raden voor beginnen beleggers, eens?

Jazeker voor beginnende beleggers. Maar weet goed wat het is. Er zijn verschillende trackers , op verschillende markten en van verschillende aanbieders. Ik zal er als ik terug ben een artikel over schrijven ☺️

  • Author

Jazeker voor beginnende beleggers. Maar weet goed wat het is. Er zijn verschillende trackers , op verschillende markten en van verschillende aanbieders. Ik zal er als ik terug ben een artikel over schrijven ☺️

Mooi want ik wil ook wat trackers aankopen. Geniet ze nog in Vegas!

Reno ik begrijp dat het goede maanden zijn geweest. Je moet met trackers (je bent puur afhankelijk van de markt) wel meer een lange termijn doelstelling hebben. Kopen en verkopen met wat procenten kan tijdje goed gaan maar de keuze van kopen en verkopen is niet te voorspellen. Wat als de markt 20 procent zakt? Ik ben enorm groot voorstander van trackers (gewoon simpel en goedkoop de markt in je portefeuille), maar wel voor long term.

80% van de beleggingen is longterm. 20% is handel voor ritjes van paar weken/maanden. Binnen de longterm kan ik soms wat verschuiven naar bepaalde regio's/sectoren. Ik denk dat we wel redelijk de zelfde visie hebben. Ooit eens een chat sessie gehad op PI.

Ik pak af en toe wat winst en ga niet voor de top rendement. Liever lekker steady elk jaar een paar procent.

Niet om voor eigen parochie te preken, maar heb je al eens nagedacht aan een pensioenrekening? Tot op zekere hoogte bruto storten! De eerste bak rendement heb je dan meteen al binnen!

Heb ik gedaan. Beperkte mate interessant voor mij op dit moment.

😃 vanwege het feit dat je je pensioen toch niet gaat halen of vanwege het feit dat je niet veel jaarruimte meer over hebt omdat je werkgever al een mooie pot voor je spaart?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

By visiting Onetime, you will agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.