Spring naar bijdragen

Hoe verloopt de beursmaand April 2015 voor jou?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Optie overig........heb een goede pensioenregeling voor zover ik mij er in verdiept heb. Daarnaast don't trust the goverment. Ik heb op dit moment liever zelf de beschikking over mijn geld.

Klopt, mijn pensioen is ook redelijk goed geregeld mits ik nog lang blijf werken. Daarnaast even afwachten wanneer ik daadwerkelijk kan genieten van mijn pensioen. Pensioenleeftijd is nu 67 jaar maar kan goed nog verder oplopen. In dit huidig politiek klimaat gaat dit echt gebeuren. Dus maar eerder genieten een paar keer sabbatical pakken en/of veel vakantiedagen kopen. Ik kon twee jaar eerder stoppen met werken maar toen heeft de politiek Levensloopregeling afgeschaft. Bedankt politiek

X(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Optie overig........heb een goede pensioenregeling voor zover ik mij er in verdiept heb. Daarnaast don't trust the goverment. Ik heb op dit moment liever zelf de beschikking over mijn geld.

Klopt, mijn pensioen is ook redelijk goed geregeld mits ik nog lang blijf werken. Daarnaast even afwachten wanneer ik daadwerkelijk kan genieten van mijn pensioen. Pensioenleeftijd is nu 67 jaar maar kan goed nog verder oplopen. In dit huidig politiek klimaat gaat dit echt gebeuren. Dus maar eerder genieten een paar keer sabbatical pakken en/of veel vakantiedagen kopen. Ik kon twee jaar eerder stoppen met werken maar toen heeft de politiek Levensloopregeling afgeschaft. Bedankt politiek

X(

Mijn voorspelling is als volgt: Over een jaar of 10 - 15 wordt alles weer teruggedraaid. Het probleem is de grijze golf die momenteel huis houdt. Iedereen uit de na-oorlogse geboortegolf is nu oud aan het worden. Over 10-15 jaar zijn die mensen langzaam aan het verdwijnen en neemt de druk op de zorg en de druk op de verzorgingsstaat in het algemeen weer enorm af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof er niks van dat pensioen leeftijd terug gedraaid wordt. Met huidige lage rente die nog wel even aan zal houden zal pensioenleeftijd alleen maar verder op moeten lopen. Ook de vergrijzing die er aan komt zal niet helpen en voor veel druk zorgen op de generatie dertigers die ook met huizen onder water zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zitten al IN de vergrijzing.

WOII was in 1945 afgelopen, er was een geboortegolf in '46/'47.

Die mensen zijn nu allemaal 67/68 en meest met pensioen en mankeren al het één en ander.

Dat is "door de natuur" opgelost in een jaartje of 20. Dan zijn al die dertigers van nu al driftig bezig met het volledig aflossen van hun hypotheek. En hebben dus een hele dikke vette spaarpot. Dat is allemaal geld wat ergens heen zal gaan. Onze kinderen gaan het heel, HEEL goed hebben. Dat worden de nieuwe babyboomers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ING is het onderstaande van plan. Kan iemand vertellen wat het is. geen idee of dit is iets voor particuliere beleggers?

Maandag 6 april

AMSTERDAM (AFN) - ING gaat zijn kapitaalbasis verhogen met de uitgifte van obligaties.

De voorgenomen uitgifte van het waardepapier zal plaatsvinden als zogenoemde dollargedomineerde eeuwigdurende Tier-1 Contingent Convertible Capital Securities. De effecten kunnen geconverteerd worden in aandelen als een bepaalde ratio onder de 7 procent zakt.

ING lanceert de komende week een roadshow vanwege de uitgifte. De prijs, initiële coupon en definitieve aantal effecten dat in de markt wordt gezet zal na het proces bekend worden gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, indirect zijn het aandelen maar in plaats van dividend krijg je rente. Je loopt mee met het risico van het aandelenkapitaal in geval van problemen/faillissement. Gezien het ook nog eens dollars zijn loop je daar een extra risico. Ik zou me als particulier hier verre van houden, dit is meer iets van instituten.

Je zou t enigszins kunnen vergelijken met de ledencertificaten van Rabobank tegenwoordig.

Als je precieze details wilt moet ik me er meer in verdiepen. Maar Cocos zijn de laatste tijd erg populair bij beleggers en uitgevende banken.

Zie ook de recente waarschuwing van AFM

http://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2015/mrt/cocos-particuliere-beleggers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, indirect zijn het aandelen maar in plaats van dividend krijg je rente. Je loopt mee met het risico van het aandelenkapitaal in geval van problemen/faillissement. Gezien het ook nog eens dollars zijn loop je daar een extra risico. Ik zou me als particulier hier verre van houden, dit is meer iets van instituten.

Je zou t enigszins kunnen vergelijken met de ledencertificaten van Rabobank tegenwoordig.

Als je precieze details wilt moet ik me er meer in verdiepen. Maar Cocos zijn de laatste tijd erg populair bij beleggers en uitgevende banken.

Zie ook de recente waarschuwing van AFM

http://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2015/mrt/cocos-particuliere-beleggers

Thanks, ik heb al Rabobank Certificaten uit de tijd dat het toen nog ledencertificaten waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd niet mijn Binck portefeuille omgekeken. Nu maar eens gedaan en werd aangenaam verrast door Intereffekt China Warrants. De warrants en ook die van Japan en India heb ik al heel lang, te lang. Hebben altijd flink in de min gestaan maar opeens staat die van China in de plus. In negen handels dagen gestegen van 2,11 naar 3,24.

Geen idee waarom deze China warrant zo hard is gestegen. Iemand een verklaring?

Ze staan nu in de plus, ik ga afscheid van ze nemen. Kan ik meteen gebruik maken van onderstaande Binckactie:

Wij hebben u al een tijd niet meer gezien. En dat vinden we jammer. We realiseren ons natuurlijk dat u zelf bepaalt wanneer u belegt. En hoe u belegt. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat u wacht op het juiste moment. In dat geval krijgt u alvast € 35 aan transactietegoed op rekeningnummer XXXXXXX uitgekeerd. Een cadeautje van Binck. We zien u namelijk graag weer terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benchmark bepaal ik ter plekke om altijd te winnen :)

World index vergelijk ik me mee en met een bepaald product van een financiële instelling die aan vermogensbeheer doet. De laatste is natuurlijk geen benchmark. Ik wijk persoonlijk af van de world index. Veel fondsen/trackers zitten te veel in de USA m.i. Heb er zelf voor gekozen om meer EU en AZIE te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.