Spring naar bijdragen

Crowdfunding; 20% rendement per jaar op de AEX


Brinkers

Aanbevolen berichten

Dit topic is een soort brainstorm-sessie om te kijken of er voldoende interesse is om via de AEX een jaarrendement van 20% te kunnen behalen op een (minimale) inleg van 50 Euro / pp. Dit zou ook een "AEX Challenge" kunnen heten. Om dit te kunnen behalen moeten er voldoende deelnemers zijn; hoe groter het kapitaal, hoe makkelijker het beoogde rendement gerealiseerd kan worden (looptijd constructie). Ik heb ruim 20 jaar ervaring als (professionele) optie-handelaar. Ik weet hoe het er in die wereld aan toe gaat. Op dit moment handel ik voor mezelf en kan er mooi van bijverdienen.

Mijn visie blijft dat de AEX nog eenmaal omhoog kan ri. 560 (eind Augustus, vakantie-periode voorbij?) en daarna fiks kan wegzakken. In dit scenario valt er prima te handelen en te verdienen met Optie-Spreads. Het lijkt mij leuk om met een groepje "investeerders" deze uitdaging aan te gaan.

*) Grexit verhaal zorgt voor een (kortstondige) daling, IMF of ECB komt Griekenland alsnog te hulp waarop er een opluchtingsrally kan volgen (AEX ri 560) en dan blijkt dat de Grieken alsnog afhaken en de EU-banken daardoor alsnog in moeilijkheden komen (forse onverwachte dalingsgolf die weinig mensen verwachten; paniekdaling)???

Dus wil ik ri. begin Sept een Put-Spread op de AEX opbouwen en deze rustig laten lopen totdat er voldoende rendement is behaald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Ga ik ook doen. Wachten op hoever het gaat zakken nav. Griekenland-perikelen. Als er morgen een gap-down opening komt is dat een mogelijkheid; de handel zal dit gap immers altijd willen dichten, omdat zij hier niet hebben kunnen handelen en dus geld laten liggen.... Komende weken een felle ShortSqueeze op komst als de handel de Shorters weer eens uit de markt wil jassen ri. bovenkant gap en hoger??

Trouwens; "zekerheid" bestaat niet op de beurs. De handel wil zoveel mogelijk mensen er in luizen zoals u weet. Een visie is wel belangrijk en die heb ik hier verkondigd. Of die uitkomt? We gaan het zien. In elk geval blijf ik uit gaan van een forse daling vanaf begin Sept.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitstaande AEX Long-positie staat nu zo'n 50 Euro in de winst :-) Er kan een omgekeerd Kop/Schouder-patroontje in de AEX grafiek ontstaan; meestal een voorbode van verder stijgen. Als het gap ri. 495 wat verder gedicht gaat worden, pak ik winst. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden. Morgen iets lager openen en dan in de loop v.d. dag verder omhoog?? Komt de 490 op het bord dan wil ik de winst (200 euro?) verzilveren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doelstelling is voor mij 200 Euro per maand gemiddeld met OptieSpreads verdienen (al eens eerder hier vermeld). Komt die 490 in beeld dan is mijn doelstelling bereikt. Tevens is er dan ongeveer 20% rendement op "geinvesteerd kapitaal v. 820 Euro. Zou dus mooi zijn :-) voor mij is het motto "Van hebberigheid is nog nooit iemand rijk geworden". Trouwens; er kan een groot omgekeerd K/S-patroon in de AEX-index ontstaan de komende dagen; KD zou dan de 515-520 zone kunnen worden.... Hoevelen verwachten dit? De handel lokte zoveel mogelijk mensen in de Shorts, terwijl zij zelf de grexit-perikelen hebben gebruikt om Long-posities op te nemen? Summiere CampingRally / ShortSqueeze op komst?? De mate van onzekerheid is echter te groot om lang te blijven hangen in een positie. Mijn visie blijft ri. Sept hetzelfde. We gaan het zien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turbo-handel vind ik redelijk onbetrouwbaar, omdat daar nog wel eens storing in voor komt. Als er echt wat te verdienen valt met die dingen dan kun je er niet in handelen (lekker als je een positie hebt uitstaan). Ik spreek uit ervaring. Er zijn meer voorbeelden van handelsplatformen die er een "puinzooi" van maken bij grote bewegingen op de beurs. De particuliere belegger wordt vaak te grazen genomen door de professionele handel. Zij spelen een spel en bepalen de regels. De truc is om hun regels te kennen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doelstelling is voor mij 200 Euro per maand gemiddeld met OptieSpreads verdienen (al eens eerder hier vermeld). Komt die 490 in beeld dan is mijn doelstelling bereikt. Tevens is er dan ongeveer 20% rendement op "geinvesteerd kapitaal v. 820 Euro. Zou dus mooi zijn :-) voor mij is het motto "Van hebberigheid is nog nooit iemand rijk geworden". ..

@Brinkers.helemaal eens met je motto. Houd ons op de hoogte hoe het gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik barst v.d. dooddoeners :-) maar het levert wel regelmatig winst op en daar gaat het tenslotte om. Ieder zijn ding. "Grexit Yes or No" dit weekend, wordt het topic waar alles om draait. Of fors omhoog, Of fors omlaag. Mijn visie blijft dezelfde; eerst een opluchtingsrally, daarna vanaf begin sept start fikse daling (agv. renteverhoging VS?). De handel wekt nog steeds de indruk dat het nu al veel verder kan zakken, maar bouwt zelf Long-posities op? Eerst zoveel mogelijk mensen op het verkeerde been zetten?? Doelstellingen voor de lopende positie blijven hetzelfde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is precies waarom de beurzen de laatste tijd zijn gestegen; "Hopen op betere tijden". De Centrale Banken hebben ons de afgelopen jaren met "gratis geld-acties" (QE) de indruk gegeven dat de goede tijden er weer aan komen. De stijgende beurzen moeten de man in de straat de indruk geven dat alle heisa bijna achter de rug is. De man in de straat ziet echter wat er om hem heen gebeurd; werkloosheid, uitkeringen die gekort worden, ziektekosten die stijgen, gemeentebelastingen omhoog, enz. Zou de huizenmarkt ook weer herstellen zoals de MSM constant (in opdracht van banksters en politici) verkondigen?? Er staan te veel huizen te koop en die markt wil men weer vlot trekken.

Zou het niet zo zijn dat als de beurzen gaan kelderen alle sociaal-economische ellende opnieuw (maar dan vergroot) naar boven komt, met toenemende sociale onrust als gevolg (zie VS)?? Zou dan de huizenmarkt ook niet weer zijn ware gedaante laten zien (onder water staande hypotheken zijn verlies voor de banken)?? Kortom er speelt nogal wat onder het wateroppervlak; we zien slechts het topje van de ijsberg.

Tijdens de vakantie-periode de beurzen laten klappen gebeurde tot nu toe niet. De consument moet immers besteden; goed voor de economie! Vandaar dat ik denk dat pas in September de beurzen gaan zakken. Eerst een opluchtingsrally? Let wel; bij het Greferendum gaat het er niet om wie er stemmen, maar wie die stemmen tellen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.