Spring naar bijdragen

Crowdfunding; 20% rendement per jaar op de AEX


Brinkers

Aanbevolen berichten

De AEX lijkt zich op te maken voor een nieuwe move omhoog. De handel probeert een vloertje te leggen boven de 490 en als dit lukt dan zou de AEX 500 Maandag / Dinsdag wel op het bord kunnen staan. Aan het begin van elke maand stroomt er immers geld v.d. institutionele beleggingsinstellingen naar de beurs. Telkens laat de handel het dan ri. einde maand wat zijwaarts bewegen op een niveau wat gunstig is voor de "verse instroom"....

Vanmiddag gapje ri. 490 dichten en als het dan lukt om weer te stijgen ri. slot, dan kunnen we Ma/Di ri. die 500. Vanmiddag CallSpread opzetten??

Lukt het niet om boven die 490 te blijven dan zakken we wat verder door en valt het scenario voor AEX 500 in duigen. Dat gaat dan wat langer duren..... Let dus op de 490 als hogere bodem 8->

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Hi @brinkers. Dank weer voor de geweldige uitleg die je ons geeft! Op het moment heb je geen posities en kun je zonder enige zorgen lekker genieten van je strandbedje op het strand, met een biertje in de hand?

Ik verwacht overigens ook nog steeds dat we rustig verder omhoog gaan met de beurzen, maar op het moment zijn het woorden en geen daden en koop ik geen opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De handel kon het vloertje leggen boven de 490-zone en liet de koers op weekbasis sluiten in de buurt v.h. hoogste punt v.d. week. Tevens valt er een schuin Island Reversal patroon op dagbasis te ontdekken. De handel geeft zo wel erg duidelijk aan dat het omhoog wil kijken (ondanks dat er nog diverse gaps aan de onderkant open staan)! Maandag dus oiv. de institutionelen met hun verse geldinstroom verder omhoog ri. de psychologische 500-grens (KD voor Dinsdag?)....

Vandaag niet ingestapt, had wel gekund maar vakantie is ff belangrijker. Valt het vanaf de 500 even terug dan stap ik Maandag / Dinsdag alsnog in voor een rit ri. de 505 en hoger. Komt het onverhoopt toch onder de 490 dan zakken we dus alsnog wat verder door (ga ik niet van uit)....

Mijn visie blijft dezelfde; Er komt een nieuwe QE-ronde (nr. 4) die de handel de gelegenheid gaat geven om een fikse ShortSqueeze te triggeren. China en Japan met name snakken naar "gratis geld via de drukpers"!

De AEX kan dan een hogere top zetten en in sneltreinvaart ri. 540-560, daarna de afstort (hou die gaps aan de onderkant in de gaten; ROND AEX 380 LIGT NOG STEEDS EEN GAP OPEN)

Met een paar man een flink kapitaal bij elkaar sprokkelen en dan vanaf 540-560 via een langlopende Short-positie ri. KD 380. Dat is wat ik in mijn hoofd heb en wat voorlopig lijkt te kloppen...

Dank voor de positieve reacties. Desalnietemin vind ik het wat "tam" hier. Op het strand is het feest :!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX noteert nu boven de 500 en is op weg naar een hogere top. We zitten in golf c van A. Di / Wo een hogere top (510-515?) en dan een correctiegolf B ri. de 505-zone. Lukt het de handel om boven de 500 te blijven in die correctiegolf (kopers in de markt lokken), dan volgt er een heftige golf C stiiging ri. de 530-540 zone denk ik.

Deze Golf C wil ik meepakken als de AEX na de hogere top terugvalt ri. 505 (hogere bodem, die het opwaarts potentieel moet bevestigen) met als KD 530.... We gaan het zien 8->

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TheGreatOne; het gaat nog gekker worden denk ik. De boel moet zakken op basis van diverse omgevingsfactoren, maar de professionele handel heeft hiet lak aan. Het moet en zal omhoog. Als de grote jongens hun kans ruiken dan komt er een fikse opwaartse versnelling ri. 530-540. Dat lijkt nu onmogelijk, maar de handel doet altijd wat u niet verwacht.... :-S

Nog zoiets; Er lijkt een groot omgekeerd K/S-patroon in de maak bij de AEX. Deze wordt geldig als de AEX boven de 505 kan sluiten in de loop van deze week! Deze 505 is dan tevens de neklijn die teruggetest kan worden in correctiegolf B. Vanaf deze neklijn in golf C omhoog met als KD op basis van dit patroon (jawel) de 560-zone :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De handel laat de koers niet zakken! Er wordt opnieuw een "vloertje" gelegd van waaruit men het verder wil laten stijgen. We zitten nu in de stevige W-zone 500-505. Morgen Wo een opwaarts openingsgap en dan boven de 505 met een nieuwe hogere top?? Komt er een slotstand boven de 505 dan wordt mijn eerstvolgende KD de 520-zone op korte termijn (op basis van een nieuw K/S-patroon wat geldig is zodra boven de 505).

AEX 520 wordt dan golf Ca, korte correctie in golf Cb ri. 510 en dan in golf Cc ri. 530-540. Ik wacht nog steeds op een terugval om in te stappen.... Let wel; hoe hoger het vanaf nu komt, hoe groter de mate van onzekerheid tav. de koersvorming en dus het neerwaarts risico bij Longposities. :(

Het MOET immers zakken, maar de dit MAG (nog) niet van de grote jongens. Zolang zij geld kunnen verdienen aan de bovenkant blijft het nu stijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX heeft een hogere top bijna te pakken (Do in de loop v.d. dag?). Van daaruit kan het dan terugvallen waarbij de handel er na zal streven om het boven de psychologisch belangrijke 500 te houden. Lukt dit, dan kunnen we op weg ri. de 520-zone.

Let dus de komende dagen op de 500-zone die nu Steun moet gaan vormen om het door te laten stijgen. Rond de 500-zone kijk ik naar een AEX Long-positie.... L-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX bewoog gisteren zijwaarts en opende vanochtend met een neerwaarts openingsgap ri. 497 en is inmiddels vanuit de 504-zone teruggezakt. Dit gap kan in de loop v.d. dag opgevuld gaan worden, waarna de handel het boven de 505 kan proberen te speren richting hogere top Maandag of Dinsdag.

Vanochtend begonnen met het opbouwen van een AEX CallSpread;

# Gekocht 2 AEX Okt Calls 500 a 12,00 Euro

# Geschreven 2 AEX Okt Calls 520 a 4,40

# Nu dus uitstaan; 2 AEX Okt CallSpreads 500 / -520 a 7,60

Nu rustig kijken wanneer het openingsgap gedicht gaat worden en of er een hogere top gezet kan worden. Eerst maar eens aankijken waar correctiegolf B (die nu bezig is) gaat bodemen. De volgende stijgingsgolf C zal met een snelle opwaartse beweging starten, zodat de profs weer zoveel mogelijk Shorters te grazen kunnen nemen. Dus wachten op de start van de volgende felle ShortSqueeze ri. hogere top... 8-|

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX Lijkt correctiegolf Cb afgerond te hebben. Zolang het nu boven het nog steeds openstaande gap in de 490-zone blijft, kan de koers weer ri. de 505 om een hogere top te zetten in golf Cca. Er zou dan een opwaartse versnelling (Squeeze) moeten volgen op korte termijn. De uitbraak uit de dalende wig bij mijn indicator en de afronding van een expanding Triangle patroon bevestigen dit scenario.

Lukt bovenstaande dan is de afgelopen dagen de neklijn v.e. omgekeerd Kop/Schouder-patroon teruggetest. Dit zou dan vervolgens een stijging moeten geven ri. 1e KD 520 de komende dagen. We gaan het zien. Let dus op de 490; hier MOET het boven blijven.... :)

@Jackpot; JP Morgan is een "schurken-bank". Zij zitten zwaar Short in zilver en drukken die prijs steeds weer omlaag als deze in de 30-33 zone komt. Zodra zilver boven de 35 komt is JP Morgan failliet! Samen met Goldman Sachs is JP Morgan de helpende hand van de FED. Banken neem ik zowiezo niet serieus als het gaat om "beleggers-info". Hun Shadow-bank-activiteiten vind ik daarvoor veel te schimmig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@brinkers ik neem het verhaal van failliet bij koers boven de 35 maar niet al te serieus. Ik mag aannemen dat je dat zelf ook niet serieus meent. Dat GS grote politieke invloed heeft, ook bij de FED is uiteraard een feit en is al heel veel geld mee verdiend.

Ik neem overigens deze research wel erg serieus en baseer 'mede' daarop ook lange termijn beleggingsbeslissingen. Het betreffen overigens feiten die in dit stuk staan, zit geen mogelijke manipulatie in van de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Toch is wat ik zei over JP Morgan de waarheid. Zijn bezitten een enorme berg aan zilver- derivaten die waardeloos worden als de koers van zilver boven de 35 Dollar komt. Zij gaan dan ten onder aan Margin-Call verplichtingen. Deutsche bank is ook zo'n systeembank die zwaar in de derivaten zit. Ook zij dreigen failliet te gaan als de Staatobligaties van de Zuideuropese landen waardeloos worden (daarom moet Griekenland ook in de EU blijven!).

Achter de (bankiers) schermen is niets wat het lijkt. Goldman Sachs verschafte Griekenland een mooie balans mbv. geschreven positie met als hedge voor de Grieken aandelen en staats-obligaties. Dit ging goed totdat diverse landen hun staatsobligaties onder druk zagen komen. De balans van de Grieken ontplofte (margin-calls) wat de werkelijke reden van hun huidige financiele misere is.

Goldman, JP Morgan, Citi, Deutsche bank en nog een paar andere systeembanken zijn crimineel. Maar dat mag niet hardop gezegd worden. Wij als belastingbetaler moeten al hun sores (derivaten-verliezen) maar goed maken middels bailout-geld. Wedden dat dit gedoe binnen afzienbare tijd weer een rol gaat spelen. Zou dit niet DE trigger kunnen zijn voor een val v.d. aandelenbeurzen??? Domino-effect op komst.....

Eind augustus Top en dan gaan we fors zakken. Dit blijft mijn visie. De (BlowOff) top komt er aan. Komende jaren gaan we deze niveau's niet meer zien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Wat zijn feiten tav. bedrijfsresultaten als deze zwaar gemanipuleerd worden? Door veel mensen te ontslaan en eigen aandelen in te kopen lijkt het alsof het de bedrijven goed gaat. Kijk om u heen naar de mensen in de straat die geen werk hebben of in deeltijd hun geld bijeen moeten sprokkelen. Al die beleggings-rapporten zeggen mij niets. De banken (beleggingsfondsen) moeten van hun stukken af en hopen dat u koopt (zij verkopen dan immers)..... Gebakken lucht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.