Spring naar bijdragen

Wat kies jij?


Aanbevolen berichten

  • 10 maanden later...

Quote mezelf even uit de app:

Er speelt in dit geval veel meer mee dan alleen de statistiek. Het is gewoon een chill leven of 50% kans op echt financieel onafhankelijk danwel gewoon weer 40 uur p/wk voor de baas aan de gang.

Ik kies dan voor het eerste. Geen hypotheeklasten meer en ieder jaar een mooie Vegasreis van de rente van het restant. Beetje minder werken, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kies ook voor groen, wel met pijn in mijn hart maar ik laat die 25 miljoen waarde niet lopen. Met 1 miljoen zou ik het wel lafjes redden met goed bankroll management voor de aankomende 40 jaar maar god wat wordt dat schrapen dan zeg. Ik ga er vanuit dat dit zondagskind de 50% goed gaat en met die 50 miljoen mooie dingen ga doen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze keuze is voor mij heel makkelijk maar de zekerheid waar de Nederlander naar verlangt wordt hier altijd wel goed verwoord. Nederland is een van de enige landen die zo gehecht is aan zekerheid dat alles wordt verzekerd, zoals je ook ziet aan de pensioenen en zorgstaat. Alles is verzekerd.

Ik denk als je deze vraag in de Verenigde Staten, Engeland of een ander land stelt zal de uitkomst volledig anders zijn dan in Nederland.

Ik kies dus zonder enige twijfel voor de 25 miljoen EV. Ik zou denk ik pas beginnen twijfelen bij 10 miljoen euro directe cash en dan denk ik dat ik nog elke dag spijt er van zou hebben dat ik 15 miljoen heb laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou rood kiezen. Er speelt veel meer mee dan slechts de financiële waarde op basis van kansberekening (1M vs. 25M). Er is enorm veel onderliggende waarde bij de gegarandeerde 1 miljoen aanwezig, wat door veel mensen hier enigszins bagatelliseren als 'zekerheid' en 'typerend voor Nederland'.

Deze onderliggende waarde bij de rode knop bevat een hoge mate van zorgeloosheid, onafhankelijkheid, comfort en geruststelling.

- Je hoeft niet meer wakker te liggen over je pensioen, de studie van je kinderen of je hypotheeklasten

- Opvangen/uitsluiten van risico's en tegenslag op professioneel gebied

- De mogelijkheid om een carrièreswitch te maken

- Meer tijd doorbrengen met familie en vrienden

- De mogelijkheid om nieuwe/meer hobby's te beoefenen

Feit blijft dat de maatschappij in z'n huidige vorm ontzettend veel druk en onzekerheid met zich mee brengt. Dit gaat absoluut ten koste van de gezondheid en het geluk van veel mensen. Dit is allang veel groter dan slechts de 'keuze voor zekerheid als Nederlandse burger', maar eerder een diepgeworteld gevolg van alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TheGreatOne

Dat komt omdat je de foutieve, en onterechte, aanname hebt gemaakt dat je het vanaf dan ook echt zal moeten doen met die miljoen. Slaat natuurlijk nergens op dat je na de keuze voor rood zou moeten schrapen om het met 1 miljoen uit te kunnen zingen en de rest van de tijd slechts zuurstof omzet in koolstofdioxide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

> @Bon Sjans zei:

> Groeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Het is, mathematisch gezien, de meest verstandige keuze en zo lifechanging is een miljoentje natuurlijk nou ook weer niet. Oh, en daarnaast ben ik natuurlijk een grote Lucille fan, dusja. Wat kies jij Armijn? :)

Mathematisch juist, maar of het ook de meest verstandige keuze is valt te betwijfelen. Ik sluit me voor 100% aan bij @Maurice. Een miljoen is voor het gros van het NL'se volk wel degelijk lifechanging. Het zijn namelijk ca. 30 (bruto!) modale jaarinkomens.

Mensen die doen alsof ze de emotie uit kunnen schakelen bij de druk voor 50 mln, geloof ik trouwens niet.

@TheMikeyx: wil je je argumenten toch opschrijven? Komt de discussie alleen maar ten goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rode knop, zonder enige twijfel !

De reden is natuurlijk dat het kiezen van de groene knop een totaal waardeloos bankroll management inhoudt.  Het mag + EV zijn om op de groene knop te drukken maar de kans op verlies is 50 % . In speltermen : de kans op "ruination"  is 50 %. Het is dus totaal onverantwoord om de groene knop in te drukken ! 

Smiley key 109gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remco86 zei:

@Bon Sjans zei:

Groeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Het is, mathematisch gezien, de meest verstandige keuze en zo lifechanging is een miljoentje natuurlijk nou ook weer niet. Oh, en daarnaast ben ik natuurlijk een grote Lucille fan, dusja. Wat kies jij Armijn? :)

Mathematisch juist, maar of het ook de meest verstandige keuze is valt te betwijfelen. Ik sluit me voor 100% aan bij @Maurice. Een miljoen is voor het gros van het NL'se volk wel degelijk lifechanging. Het zijn namelijk ca. 30 (bruto!) modale jaarinkomens.

Mensen die doen alsof ze de emotie uit kunnen schakelen bij de druk voor 50 mln, geloof ik trouwens niet.

@TheMikeyx: wil je je argumenten toch opschrijven? Komt de discussie alleen maar ten goede.

Ik schrijf even helemaal niets meer hierover. Als je word neergezet door iemand met t argument dat wat ik zeg non-argumenten zijn die een non-discussie opleveren hou ik mn mond wel weer :)

Maar inderdaad, emotie uitschakelen kan (bijna) niet. Hoewel ik dr stellig in geloof en weet dat ik het zou doen, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Insta Rood wat mij betreft.

Dit soort dingen mathematisch en EV wise bekijken heeft denk ik niet veel nut, het is niet alsof je ooit een sample gaat draaien op dit soort "kansen"  :P

Iedereen met een modaal inkomen of daar in de buurt zou in mijn ogen dus altijd voor rood moeten kiezen, als je al sterft van het geld word het een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

MB777 zei:

Wanneer mogen we écht drukken? ;-)

Ik verander het voorstel, je krijgt 1 miljoen handje contantje en mag op de rode knop drukken, echter dan sterft er iemand willekeurig op onze aardbol die anders gewoon had doorgeleefd. Je weet niet wie het was en niemand weet dat jij het gedaan hebt. Druk jij nu die rode knop in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

> @TheGreatOne zei:

> MB777 zei:

>

>

> Wanneer mogen we écht drukken? ;-)

>

>

>

>

> Ik verander het voorstel, je krijgt 1 miljoen handje contantje en mag op de rode knop drukken, echter dan sterft er iemand willekeurig op onze aardbol die anders gewoon had doorgeleefd. Je weet niet wie het was en niemand weet dat jij het gedaan hebt. Druk jij nu die rode knop in?

Als het iemand is die ondanks "euthenasiewens" nog niet "geholpen" is, dan wel. In geen enkel ander geval zou ik dat bloedgeld willen hebben... Zou ik niet relaxed kunnen uitgeven in de wetenschap dat het mij een moordenaar heeft gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.