Spring naar bijdragen

Waar heb jij in IRL nou echt een pleurishekel aan?


Aanbevolen berichten

Persoonlijk heb ik het meeste hekel aan: hufterigheid, domheid, patjepeëers, studenten, hippies, hipsters, huppelkutjes, mensen met groen haar, mannen met korte broeken, mensen die heel vaak hoesten in de trein, mensen die afval op straat gooien, mensen die geen auto kunnen rijden, mensen die mobiel bellen in de trein, iedereen die SP stemt, mensen die zich verkleden voor een voetbalwedstrijd of een concert van de toppers of voor carnaval of gewoon zomaar. Verder heb ik een beetje een hekel aan ITers, kassameisjes, personeel van de McDonald en de BurgerKing.

Oh ja: Mensen die denken dat het OK is om een T-shirt aan te trekken naar kantoor of teenslippers of een petje dragen op kantoor of een naveltruitje dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Mensen die een pleurishekel hebben aan andere mensen omdat ze iets doen. Grapje natuurlijk. ;-) Domheid, pvv stemmers, mensen die iets roepen maar dat vervolgens niet kunnen onderbouwen, mensen die beter denken te weten hoe anderen hun leven moeten leiden, mensen die zich beter dan anderen voelen omdat ze een bepaalde nationaliteit hebben, en mensen die op vakantie gaan en dan stoppen met nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik het meeste hekel aan: hufterigheid, domheid, patjepeëers, studenten, hippies, hipsters, huppelkutjes, mensen met groen haar, mannen met korte broeken, mensen die heel vaak hoesten in de trein, mensen die afval op straat gooien, mensen die geen auto kunnen rijden, mensen die mobiel bellen in de trein, iedereen die SP stemt, mensen die zich verkleden voor een voetbalwedstrijd of een concert van de toppers of voor carnaval of gewoon zomaar. Verder heb ik een beetje een hekel aan ITers, kassameisjes, personeel van de McDonald en de BurgerKing.

Oh ja: Mensen die denken dat het OK is om een T-shirt aan te trekken naar kantoor of teenslippers of een petje dragen op kantoor of een naveltruitje dragen.

Als je dit echt ALLEMAAL meent of zelfs maar 90% , dan raad ik je aan eens een psychiater te bezoeken, en het liefst op een regelmatige basis

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele punten

-De term: inkomensafhankelijk (alles moet in Nederland inkomensafhankelijk zijn, terwijl dit al geregeld is met progressief belastingstelsel)

-Oudere generatie die niet beseft dat ze t geweldig hebben t.o.v. de jonge generatie die de 'lul' is (goed punt tracasse)

-De klagende medemens. Tenzij je op een bootje uit Afrika komt richting Europa, heb je weinig om over te klagen op deze mooie aardbol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sylvana Simons, maar dit is puur van tv optredens en ken haar niet persoonlijk.

Mensen met een kort lontje, mensen die het altijd beter weten maar zelf een zooitje van hun leven maken. Mensen die gokken bij de roulette en na elke draai klagen ook al "hitten" ze een nummer :-) Agressieve mensen, mensen die voordringen, respectloos zijn, mensen die alleen maar over zichzelf kunnen praten en mensen met een negatieve aura!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die een klein beetje kunnen zingen en zichzelf dan helemaal geweldig vinden. Get a life....tis maar zingen. Glennis Grace, Trijntje Oosterhuis, Marco Borsato.

Ooh ja, de postcode loterij met haar zogenoemde ambassadeurs die dik en dik betaald worden.

Potverdrie eigenlijk heb je zo stiekem aan van alles en nog wat 'een hekel'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn, ik stem SP, moet echt afvallen, ben IT-er. @CashCow, je hebt toch geen pleuris hekel aan mij :D

Waar ik een hekel aan heb; zeer goed betaalde managers, directeuren die met veel bla-bla externen, consultants inhuren voor advies om achter hun rapporten te schuilen als het mis gaat. Politici doen dit ook vaak. Geen hoge pet op van politici. Persoonlijk vind ik Alexander Pechtold, een enge mannetje. Iemand met dubbele agenda's en die voor zichzelf een mooi Europees tapijt heeft uitgerold om zo door te lopen naar de Europese politiek. Er zijn meer voorbeelden waarbij het Nederlands belang teniet wordt gedaan en dat er vervolgens een politici doorstroomd naar het bedrijfsleven, bedrijf waar hij zo goed voor heeft gezorgd. Voorbeeld Air France-KLM - Camiel_Eurlings. Dit soort overstappen zou gewoon per wet verboden moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LasVegasNic, mijn vrouw stemt ook SP, maar zij kan het niet helpen. Het is een vrouw for crying out loud. :-). Verder vind ik alles waar de SP voor staat verderfelijk, gratuit en nogal naïef. Zoals bijv. een basisinkomen voor iedereen. Dat kan nooit uit de mond komen van een succesvol iemand, dat moet het idee zijn van iemand met beperkte kwaliteiten die een free ride naar meer monies wil.

Aan dikke mensen heb ik niet per se een hekel, wel aan dikke mensen die erover zeiken. Simpel, eet dan minder!

Aan ITers heb ik een hekel omdat ze zo allejezus slecht zijn in plannen. Over het algemeen zijn ITers gewoon contactgestoorde halve zolen die weigeren zich op wat voor manier dan ook te conformeren aan de rest van de wereld.

Verder komt mijn lijstje verdacht veel overeen met dat van @Jackpot

Als je dit echt ALLEMAAL meent of zelfs maar 90% , dan raad ik je aan eens een psychiater te bezoeken, en het liefst op een regelmatige basis

Oh it is worse, WAY worse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat politiek betreft ben ik de laatste jaren zoekende. Elke partij heeft wel iets waar ik achter sta. De laatste keer gestemd op de partij 50 +.

Waar ik voor ben.

Pensioen leeftijd gewoon op 65 houden, oké dit is 67 geworden. Als mensen eerder willen stoppen met werken maak dit dan niet financieel onaantrekkelijk.

Zorg betaalbaar en toegankelijk houden. Terugdraaien marktwerking en weghalen al die bedrijven die bemiddelen.

Subsidies afschaffen, maak er leningen van met 0% rente. Zorg er wel voor dat het geld terugkomt.

Bedrijven die beroep gedaan hebben op de overheid moeten in betere tijden geld terug laten stromen.

ABN-Amro is gered. Komende jaren gewoon herstelbetalingen laten verrichten totdat alles is terug betaald.

ASML heeft een keer arbeidstijdverkorting gehad. Het zou mooi zijn als ze de overheid wat geld teruggeven als dank hiervoor.

Afschaffen erf-belasting, vrijstelling vermogensbelasting tot 100K.

Invoering sociale dienstplicht.

Invoering kiesdrempel 7,5%.

Geen overheidstekort. Budgetten moeten kloppen en de staatsschuld zo laag mogelijk zien te krijgen

Invloed Europa laag houden.

Vlaanderen annexeren. Of Brabant, Zeeland, Limburg naar Vlaanderen :)>-

Een groot Grieks eiland annexeren als vergoeding voor al die miljarden die we in dit land gepompt hebben. Eiland vol zonnepanelen zetten en een stroom vervoeren naar NL.

Meer tegengas bieden aan de VS met hun wetten en regels.

Kansspelbelasting 10%

Ik stop er mee. Begin me bijna een politici te voelen en daar pas ik voor :)>-

Er zijn meer dingen waar ik me enorm kan over opwinden. Dit heeft geen zin. Op veel zaken heb je geen invloed en kost je alleen maar negatieve energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LasVegasNic, mijn vrouw stemt ook SP, maar zij kan het niet helpen. Het is een vrouw for crying out loud. :-). Verder vind ik alles waar de SP voor staat verderfelijk, gratuit en nogal naïef. Zoals bijv. een basisinkomen voor iedereen. Dat kan nooit uit de mond komen van een succesvol iemand, dat moet het idee zijn van iemand met beperkte kwaliteiten die een free ride naar meer monies wil.

Ik ben ook tegen vrijwel alle plannen van de SP maar wil even inhaken op jouw mening over een basisinkomen voor iedereen. Dit plan is ook geopperd door de bekende trendwatcher Bakas in zijn boekje Megatrends werk en heeft wel degelijk tig voordelen. Ook voor mensen zoals jij. Nu is het vrij onaantrekkelijk om te werken, zeker voor mensen met een uitkering omdat zij voor elk uur werk er maar minimaal op vooruit gaan en daardoor ongemotiveerd blijven. Mensen die het minimumloon verdienen krijgen net zo veel geld als ze 32 (of 36?) uur per week werken in plaats van 40. Door een basisinkomen aan iedereen te geven vallen tig regels weg en krijgt iedereen voor elk uur werk ook direct de beloning en is het aantrekkelijker om aan het werk te gaan. Dit gezegd hebbende weet ik ook niet zeker of het een briljant plan is maar er wordt nu mee geëxperimenteerd en misschien wordt ons land daar wel beter van.

Nog een partij punt. :))

Legaliseren produceren marihuana ! Wietteelt laten uitvoeren door de overheid. Extra inkomsten mee genereren en het voorkomt ook een hoop criminaliteit. Daarnaast kan de overheid ervoor zorgen dat de juiste soort marihuana op de markt komt.

Hier hoop ik al jaren op. Volgens het tv-programma De Rekenkamer zal het doordat er minder aan drugsbestrijding uitgegeven hoeft te worden en door de belastinginkomsten 1 miljard per jaar mee gepakt worden met deze simpele oplossing zoals al succesvol in Colorado toegepast. Met een joint roken vind ik ook niks mis al doe ik dat zelf nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier hoop ik al jaren op. Volgens het tv-programma De Rekenkamer zal het doordat er minder aan drugsbestrijding uitgegeven hoeft te worden en door de belastinginkomsten 1 miljard per jaar mee gepakt worden met deze simpele oplossing zoals al succesvol in Colorado toegepast. Met een joint roken vind ik ook niks mis al doe ik dat zelf nooit.

Het zou mooi zijn als dit nu eens opgepakt zou worden.

Red de economie, legaliseer wiet. Maar kan dat eigenlijk wel? Leuk artikel! hier praten ze ook over bedragen. Inkomsten en kosten die we niet of minder hoeven te maken.

Legaliseer wiet: goed voor ondernemers en de schatkist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Simonvk zo kun je er ook naar kijken inderdaad.

Ik ben ook tegen vrijwel alle plannen van de SP maar wil even inhaken op jouw mening over een basisinkomen voor iedereen. Dit plan is ook geopperd door de bekende trendwatcher Bakas in zijn boekje Megatrends werk en heeft wel degelijk tig voordelen. Ook voor mensen zoals jij. Nu is het vrij onaantrekkelijk om te werken, zeker voor mensen met een uitkering omdat zij voor elk uur werk er maar minimaal op vooruit gaan en daardoor ongemotiveerd blijven. Mensen die het minimumloon verdienen krijgen net zo veel geld als ze 32 (of 36?) uur per week werken in plaats van 40. Door een basisinkomen aan iedereen te geven vallen tig regels weg en krijgt iedereen voor elk uur werk ook direct de beloning en is het aantrekkelijker om aan het werk te gaan. Dit gezegd hebbende weet ik ook niet zeker of het een briljant plan is maar er wordt nu mee geëxperimenteerd en misschien wordt ons land daar wel beter van.

Het druist in tegen alles waar ik in geloof. Als je gewoon een luie ***ker bent die te lui is om de dag aan te kijken, kom je dan natuurlijk helemaal NOOIT meer van je kont af. Bovendien is het een klap in het gezicht van mensen die zich helemaal de touwtering werken of gewerkt hebben. Een eerlijkere manier van motiveren vind ik dan weer: Uitkering gewoon nog een stukje verder omlaag, om de kloof juist wat groter te maken en een ECHTE incentive creëeren om wat te gaan doen, namelijk: Werken of je eet wel HEEL oud brood. Klinkt erg hard en zo is het ook precies bedoeld.

Verder zou ik wel uitzonderingen mogelijk willen maken voor ECHT schrijnende gevallen.

Verder afschaffen van voedselbanken of onder ZEER strikte voorwaarden toestaan. Zolang je nog een mobiele telefoon hebt en een auto onder je hol hebt, is er geen enkele reden om naar de voedselbank te gaan. Eerst alles opmaken en DAN pas voedselbank.

En verder denk ik dat het een zegen zou zijn voor de economie als iedereen zijn salaris of uitkering of pensioen niet per maand, maar per week zou kunnen krijgen. Het zou helemaal geniaal zijn als er een systeem zou bestaan waardoor je je vaste lasten direct zou kunnen verrekenen met je salaris, zodat je zeker weet dat alles "er al af is". Zeker voor de wat minder "budgetbegaafden" zou dit een zegen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van dat basisinkomen moet je volgens mij zo zien: nu krijgen alleen zieke, zwakke, zielige en luie mensen een uitkering omdat ze niet kunnen of willen werken. De rest werkt en betaald die uitkering. Met een basisinkomen krijgt iedereen nipt genoeg om een dak boven je hoofd te hebben en te kunnen eten en alles wat je verdient met werken is voor jou. Hierdoor vallen tig regels weg en elk uur wat je extra werkt merk je direct in je portemonnee.

Nu is het zo dat wanneer iemand een uitkering heeft en kan gaan werken voor een laag loon hij ziet dat hij er netto maar 50 cent per uur meer mee gaat krijgen dat wanneer hij helemaal niks blijft doen. Ook is het onaantrekkelijk voor mensen die al werken om meer te gaan werken vanwege tal van regels waardoor ze er financieel nauwelijks wijzer van worden. Dus ik denk dat het voor veel mensen goed zal zijn. Mensen die echt niet kunnen werken moeten goed behandeld worden maar mensen die niet willen mogen nooit meer krijgen dan genoeg is om in leven te blijven en iets te vinden.

On topic:

Ik heb er een hekel aan als ik vanuit het niets een bericht van iemand krijg als dit: Ha Simon, hoe gaat het met je? Nu even iets anders, ik ben bezig met blablabla en kan je me helpen met blablabla? Daarnaast houd ik niet van ijdeltuiten en maak me druk om oplichters want als vertrouwen wordt geschaad heeft dat ook veel indirecte gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On topic:

Ik heb er een hekel aan als ik vanuit het niets een bericht van iemand krijg als dit: Ha Simon, hoe gaat het met je? Nu even iets anders, ik ben bezig met blablabla en kan je me helpen met blablabla? Daarnaast houd ik niet van ijdeltuiten en maak me druk om oplichters want als vertrouwen wordt geschaad heeft dat ook veel indirecte gevolgen.

Ik heb ze geteld, eenmaal per 3.2 week krijg ik er een gemiddeld :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van dat basisinkomen moet je volgens mij zo zien: nu krijgen alleen zieke, zwakke, zielige en luie mensen een uitkering omdat ze niet kunnen of willen werken. De rest werkt en betaald die uitkering. Met een basisinkomen krijgt iedereen nipt genoeg om een dak boven je hoofd te hebben en te kunnen eten en alles wat je verdient met werken is voor jou. Hierdoor vallen tig regels weg en elk uur wat je extra werkt merk je direct in je portemonnee.

Ik zie het idee van een basisinkomen wel zitten. Hebben we ook geen UWV of andere overheidsinstanties nodig. Ik ben benieuwd hoeveel geld we hiermee besparen. Lees ook: Nijmegen wil experimenteren met basisinkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.