Spring naar bijdragen

Wedden op de halve marathon (freebet)


TheGallant

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei TheGallant:

De eerste (1 poging) die vertelt, van alle in de openingspost genoemde deelnemers, hoe zwaar ik nu weeg, afgerond naar hele kilo's, krijgt:

€5 extra freebet & huidige tijd in openingspost laten staan (je wint het totaalbedrag als jij er het dichtst bij zit qua eindtijd)

OF

Geen extra geld, maar enkel de tijd in openingspost aanpassen. 

Hint: vroeger was alles beter

Tik, tak, tak

 

Op 26-2-2023 om 13:38 zei TheGallant:

Ik bedacht me: wat als ik net zo licht ben als vroeger (64 kilo)? Zou ik dan makkelijker kunnen lopen? En dragen die gasten die gewichtjes op hun rug om hier beter van te worden? Ik duik hier nog wat dieper op in.

 

Op 27-2-2023 om 15:07 zei TheGallant:

Conditie had ik gewoon, daar dacht je toen niet over na. Nu zijn we 17 jaar verder, 14 kg zwaarder, en is conditie niet een vanzelfsprekend iets. 

78 kilo was het juiste antwoord. Er komen nog meer vragen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 40 minuten gelopen in verschillende hartslagzones. Standaard begint een training in zone (1-2). Deze training bestond uit:

  • 15 min in (1-2)
  • 10 min in (3)
  • 10 min in (4)
  • 5 min in (1-2)

In totaal 7,14 km en een gemiddelde hartslag van 151. Was een prima loop en net wat beter dan gemiddeld gepresteerd. Morgen een rustdag. 

Zie afbeelding voor de daadwerkelijke hartslagzones. 

PS. inzetten op mijn eindtijd op de halve marathon? Zie beginpost!

image.thumb.png.5feb9515315291658ef07b1a61481ca3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg de ontwikkelingen rondom AI op de voet. Vandaag, tijdens mijn hardloopsessie, vroeg ik mijzelf af, wat AI kan betekenen voor mijn hardloopprestaties. 

Wat als AI haar intrede doet in de wereld van sporthorloges (als dat nog niet zo is). Kun je dan straks een seintje verwachten voorafgaande aan een wedstrijd met een indicatie van de mogelijke eindtijd?

Variabelen die nodig zijn, kunnen zijn: het parcours, de wind, het jaargetijde, opgebouwde conditie, schoeisel, etc. Zou toch gaaf zijn dat je alvast een idee krijgt -of tijdens het hardlopen - jouw tempo bij moet worden gesteld (omlaag of omhoog). Dit ter voorkoming van blessures of om tot het maximale te kunnen gaan.

Mijn huidige sporthorloge vind ik al heel cool. Zegt me welke tijden ik kan lopen, in potentie, op de 5, 10, 21, en 40 km. Kijkt echter niet naar externe omstandigheden. 

Voorafgaande aan de halve marathon zal ik ook de voorgestelde eindtijd ingeven in mijn horloge en mij daar aanhouden - of proberen te verbeteren. Ik geef de afstand in en potentiële eindtijd, et voila, tijdens het hardlopen, krijg ik te zien of ik voor - of achter op schema loop. Ik durf ook wel te stellen dat dit sporthorloge mijn houvast is om dit zo vol te kunnen houden. 

Ik ben benieuwd hoe de ontwikkelingen gaan zijn rondom AI en sporthorloges, en zal de eerste zijn met een AI-gedreven sporthorloge!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lady_Diamond:

poh, knap hoor..dat je alsnog gaat rennen als je helemaal geen zin hebt..ik heb ook ooit zo'n tijd gehad..niet met hardlopen, maar met fitness. Ik verlang soms terug naar die motivatie..maar vaak ook niet 😂

Motivatie is het allerbelangrijkst. Ze zeggen wel met hardlopen: als je het 100 dagen en langer volhoudt, dan wordt het deel van je leven (routine). Ik denk dat ik hiertoe behoor en dat ik zelfs niet meer zonder kan. Dat heb ik overigens wel vaker gedacht, maar ben nog nooit zo lang aan een stuk bezig. 

Iedereen kan het, al dan niet met behulp van wat technologische hulpmiddelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maximale hartslag is belangrijk omdat het een indicatie kan geven van de intensiteit van de lichamelijke activiteit die veilig is voor een individu. Het is de hoogste hartslagfrequentie die een persoon kan bereiken tijdens maximale inspanning en kan worden gebruikt om trainingszones in te stellen en de intensiteit van trainingen te bepalen.

Bijvoorbeeld, als iemand zijn maximale hartslag kent, kan hij zijn trainingszones instellen op basis van verschillende percentages van zijn maximale hartslag. Dit kan helpen om ervoor te zorgen dat de trainingen effectief zijn en niet te zwaar of te licht zijn. Het kan ook helpen om de risico's van overbelasting en letsel te verminderen.

Mijn maximale hartslag heb ik vast laten stellen door mijn sporthorloge. 

Extra kans op een Freebet of...

Vraag: Wat is mijn maximale hartslag? Win.....

 

€5 extra freebet & huidige tijd in openingspost laten staan (je wint het totaalbedrag als jij er het dichtst bij zit qua eindtijd)

OF

Geen extra geld, maar enkel de tijd in openingspost aanpassen. 

Hint: de uitkomst van de vuistregel voor het bepalen van 'max HF' zit er (flink) naast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je maximale hartslag wordt hoofdzakelijk bepaald door je leeftijd. Over het algemeen geldt dat hoe ouder je wordt, hoe lager je maximale hartslag zal zijn. Een veelgebruikte formule om je maximale hartslag te schatten is 220 minus je leeftijd. Zoals ik al aangaf, klopt dit bij mij niet. 

De werkelijke maximale hartslag kan van persoon tot persoon kan verschillen. Factoren zoals genetica, fysieke fitheid, gezondheidstoestand en medicijngebruik kunnen allemaal invloed hebben op je maximale hartslag.

1 uur geleden zei Lady_Diamond:

164, jij als sportman komt echt niet hoger. 

In dit topic, valt te lezen, dat ik in sommige trainingen al geraak rond de 164 (zone 4). 

15 uur geleden zei Remy de rover:

112

Ja, tijdens het opwarmen. En als ik heel wat pilsjes achterover sla, in rust, wil ik ook wel die hartslag raken. 

Maar wie weet het juiste antwoord te vinden? Zoals ook met andere vragen die ik stelde over o.a. mijn huidige gewicht, eindtijd halve marathon in 2006, kon je de antwoorden vinden in dit topic of met die info aan de slag. Zo ook voor mijn maximale hartslag. Ergens verscholen, kun je hem vinden.

Vooruit: iedereen nog een poging! Tik tak tak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een rustige loop, in hartslagzone 1-2. Ik heb 8,88 (is dit een teken?) kilometer gelopen, hoe cool is dat? Precies een uur lang gelopen met een gemiddelde hartslag van 140, wat iets aan de hoge kant was voor deze training.

Tijdens het hardlopen had ik enkel wat ongemakken. Het was lang geleden dat ik schuurplekken tussen mijn benen kreeg van het lopen. Vooral in het begin (toen ik 12 kilo zwaarder was) had ik hier last van, doordat ik te dik was. Nu lijkt het erop dat mijn benen gespierder zijn geworden, waardoor dit gebeurt.

De volgende keer smeer ik de binnenkant even in met wat vet, dat zal helpen. Daarnaast had ik een heel klein beetje pijn in mijn scheenbeen, daar moet ik even op letten.

Toen ik nog aan de sportacademie studeerde, moesten we op een zeker moment een compositie voordragen (rope skipping). Er werd veel geoefend en door de gangen zag je veel studenten met een springtouw. Er werd gewaarschuwd voor springschenen en geadviseerd om je schenen warm te houden met dikke sokken tot aan de knieën. Hier werd niet door iedereen naar geluisterd. In dat jaar vielen ongeveer 10 studenten uit. Einde studie, over en sluiten.

Ik kijk dus wel uit.

Ps. Ook een voorspelling doen voor mijn eindtijd op de halve marathon? Zie beginpost! 

image.thumb.png.3c0dc6acd2649fff0dc1c84e410e72f5.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat trainingen op een rijtje:

  • Gisteren; 8.88 km in 1 uur, gemiddelde hartslag 140
  • Vandaag: 6.8 km in 35 minuten, gemiddelde hartslag 165

De training van gisteren had ik bij wijze van, dagen kunnen volhouden. De training van vandaag nog geen 15 minuten langer. Om maar even het verschil aan te geven. Wel ben ik vandaag iets te hard gegaan in de eerste tempoversnelling, waardoor ik al rap in de buurt kwam van mijn maximale hartslag. Ik ben door het gaatje gegaan, nooit eerder was een training zo zwaar voor mij.

Ondanks dat het rapportcijfer voor mijn training onder gemiddeld was, heb ik wel een nieuw record neergezet. In de training wist ik een rondje van 1 km af te leggen in 3:58 minuten(15.1 km/uur). 

Nog twee weken tot aan de halve marathon, ik heb er mega veel zin in! 

Voor nu een lekker bakje verse kibbeling en vanmiddag puf ik een lekkere dikke Cubaan (ergens moet ik ook een ongezond tegengeluid geven). 

image.thumb.png.7f67eb6a5b826f72a2eb1e28e88aca5e.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat trainingen op een rijtje:
  • Gisteren; 8.88 km in 1 uur, gemiddelde hartslag 140
  • Vandaag: 6.8 km in 35 minuten, gemiddelde hartslag 165
De training van gisteren had ik bij wijze van, dagen kunnen volhouden. De training van vandaag nog geen 15 minuten langer. Om maar even het verschil aan te geven. Wel ben ik vandaag iets te hard gegaan in de eerste tempoversnelling, waardoor ik al rap in de buurt kwam van mijn maximale hartslag. Ik ben door het gaatje gegaan, nooit eerder was een training zo zwaar voor mij.
Ondanks dat het rapportcijfer voor mijn training onder gemiddeld was, heb ik wel een nieuw record neergezet. In de training wist ik een rondje van 1 km af te leggen in 3:58 minuten(15.1 km/uur). 
Nog twee weken tot aan de halve marathon, ik heb er mega veel zin in! 
Voor nu een lekker bakje verse kibbeling en vanmiddag puf ik een lekkere dikke Cubaan (ergens moet ik ook een ongezond tegengeluid geven). 
image.thumb.png.7f67eb6a5b826f72a2eb1e28e88aca5e.png
 

[mention]TheGallant [/mention] hopelijk was de kibbeling en de Cubaan heerlijk
Hopelijk blijf je verder gezond en wordt je niet geblesseerd de aankomende twee weken zodat we kunnen zien dat jij een persoonlijk record neer kunt zetten
Even wat trainingen op een rijtje:
  • Gisteren; 8.88 km in 1 uur, gemiddelde hartslag 140
  • Vandaag: 6.8 km in 35 minuten, gemiddelde hartslag 165
De training van gisteren had ik bij wijze van, dagen kunnen volhouden. De training van vandaag nog geen 15 minuten langer. Om maar even het verschil aan te geven. Wel ben ik vandaag iets te hard gegaan in de eerste tempoversnelling, waardoor ik al rap in de buurt kwam van mijn maximale hartslag. Ik ben door het gaatje gegaan, nooit eerder was een training zo zwaar voor mij.
Ondanks dat het rapportcijfer voor mijn training onder gemiddeld was, heb ik wel een nieuw record neergezet. In de training wist ik een rondje van 1 km af te leggen in 3:58 minuten(15.1 km/uur). 
Nog twee weken tot aan de halve marathon, ik heb er mega veel zin in! 
Voor nu een lekker bakje verse kibbeling en vanmiddag puf ik een lekkere dikke Cubaan (ergens moet ik ook een ongezond tegengeluid geven). 
image.thumb.png.7f67eb6a5b826f72a2eb1e28e88aca5e.png
 

[mention]TheGallant [/mention] hopelijk was de kibbeling en de Cubaan heerlijk
Hopelijk blijf je verder gezond en wordt je niet geblesseerd de aankomende twee weken zodat we kunnen zien dat jij een persoonlijk record neer kunt zetten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei MrT:

Hopelijk blijf je verder gezond en wordt je niet geblesseerd de aankomende twee weken zodat we kunnen zien dat jij een persoonlijk record neer kunt zetten

Is mijn grootste angst. Een pijntje hier en daar hoort erbij, maar als het maar bij af en toe blijft. So far so good. Over twee weken knallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een lange run gelopen (1 uur 25 minuten), in de twee laagste hartslagzones. Voor het eerst gelopen met een hond aan mijn zijde, ook wel een keer leuk! 

Grootste gedeelte van mn run netjes in de zones gelopen. Het ging lekker. 

  • Afstand: 12,28 km
  • Gemiddelde hartslag: 132
  • Huidige hartslag (30 minuten na lopen): 59

Ook een voorspelling doen van mn eindtijd op de halve marathon? Nog twee weekjes! Zie openingspost

image.thumb.png.87eb4984f6ea4920e4a7f5f90bd03dbd.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een lange run gelopen (1 uur 25 minuten), in de twee laagste hartslagzones. Voor het eerst gelopen met een hond aan mijn zijde, ook wel een keer leuk! 
Grootste gedeelte van mn run netjes in de zones gelopen. Het ging lekker. 
  • Afstand: 12,28 km
  • Gemiddelde hartslag: 132
  • Huidige hartslag (30 minuten na lopen): 59
Ook een voorspelling doen van mn eindtijd op de halve marathon? Nog twee weekjes! Zie openingspost
image.thumb.png.87eb4984f6ea4920e4a7f5f90bd03dbd.png

Ziet er goed uit go for it en dan volgend jaar samen met [mention]TheGreatOne [/mention] naar las Vegas om hem daar ook te lopen ik ga mee voor de foto’s te maken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik, wederom, een klein beetje ongemak aan mijn scheenbenen. Daarom heb ik besloten om sportsokken met compressie aan te schaffen. Ze worden vandaag bezorgd. Ik heb besloten om de training van vandaag naar morgen te verplaatsen, zodat ik iets meer rust kan nemen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele training overgeslagen, hooguit een keer verplaatst. Ik ben benieuwd of deze sokken een toegevoegde waarde zullen hebben.

image.thumb.png.2e0d264a2b6020420366e25de3b458c7.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.